• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Hallonsocka

Lina S:hihi vilka söta små vampyr gaddar!

igår var jag med lite polare och drack vin och snacka skit, jag var hemma kring 22, men hade haft det ritkigt trevligt. A är sjuk och behövde få sova så det blav väl lite kortare än tänkt men vad tusan
    M är ju problematisk att få att somna om hon inte får ligga med oss eller om jag inte är hemma :-/
    Någon som vet när den mest extrema mamma-perioden brukar gå över?

• S u s s

Lina S - Jättesöta vampyrkillar ju! Vad härligt det lät med all shopping, tomater, parmesan och allt. Mmm... Jag har redan glömt frukosten jag åt nyss.

Sthlm - Mina bröst är borta. Hade B innan, nu är de små A. Obefintliga alltså typ. Är som att lite "innehåll" har försvunnit från ovansidan av brösten liksom. Trist!

Hallon - Max somnar alltid med oss men sover själv under natten sen. Tycker inte det är nån panik heller, de lär sig ju sova själva så småningom iaf....
    Kan ni lägga vagga eller spjälsäng intill er säng då och klappa om henne därifrån genom spjälorna eller så? Så hon både kan se er och få närhet. Det blir som ett litet steg i rätt riktning. Det vet jag att maken gjorde med Miranda när hon var i samma ålder som våra små är i nu, när jag började jobba.

• Vilda Tiger

Lina
    Det låter ju underbart med det där tomatplejset! Det är jättefint att ha olika sorts minitomater i salladen, och jag antar att barn lättare äter grönsaker då det ser lite roligt ut OCH de har fått vara med och plocka själva. Men det gäller väl mer äldre barn, som Elliot, då de förstår att de kan välja. Lyckeli älskar grönsaker och frukt, som tomater (gärna tillsammans med smörgåsgurka, för det har jag på mackan då hon ska smaka, och hon verkar gilla det), ananas, nektarin, melon, majs, ärtor och så vidare i en lång radda. Gurka var poppis i början men nu är det så svårt för henne att äta det, då hon vill TUGGA. Jag fnissar lite då jag rätt ofta hittar hela majskorn i hennes bajs. Uppenbarligen har hon inte tid att tugga så noga. Ojdå, det här började i dina tomater och slutade med majs i bajset... Måste få säga att dina barns vampyrtänder är utomordentligt söta med.

• tessiej

Jag tycker att mina bröst känns väldigt små nu men när jag i onsdags var och köpte en ny BH (i samma märke som jag har på en annan) satt B bra precis som jag hade före jag började amma. Jag kanske inte riktigt kommer ihåg hur dom såg ut före jag ammade och jämför med dom jag hade när man ammade? Tycker iaf dom känns riktigt rikgit små..

Min lilla tösabit tränar för fullt för att lära sig gå. Hon kan gå rätt så bra när hon går från en person till en annan men än har hon inte börjat att själv traska iväg, men det kommer nog innan några veckor.

Föresten, har ni några tips på bra presenter som Ebba kan önska sig? Jag tycker det känns jättekonstigt att hon blir ett år om bara några veckor.. galet vad tiden gått fort!

• Melva

VT: tack. Alltid kul att veta att någon läser det jag skriver . Det var fö rätt regnigt i Strömstad!

Lina S: vad söta pojkar du har

Jag kan inte säga hur brösten blev efter mellan, men efter äldsta så återgick dom nästan till vad dom var innan, men kommer också ihåg att det tog ett bra tag. Äldsta var 1 år innan det märktes. Dock blev dom lite större, men så hade jag fortfarande några kilon kvar så det kan bero på det.
    Efter mellan hann jag ju inte gå ner nåt nästan så nu vet jag inte hur det kommer bli. Så länge dom inte blir tomma skinnpåsar är jag nöjd.

tessiej: jag tycker det är svårt med 1-årspresenter så barnen här har fått en slant, en servis att börja samla på och en leksak. A ska få en lära-gå-vagn tror jag.

• Kvack

Melva: jag läser också din blogg.

Jag läser dom bloggar som ni har lagt ut här. Kan tyvärr inte kommentera något på allas. På vissa funkar det inte.

Ida hon går mer och mer nu. Är inte lika ofta som hon kryper.

Idag har vi en hemma dag eftersom det regnar. Så jag har passat på att städa här istället.

1-årspresent har jag inte ens tänkt på. Men det är ju snart. Vi har ju redan så mycket leksaker efter pojkarna.

Lina: vad härligt det lät med tomatstället.

• sthlmstjejen

Melva: Självklart läser jag din blogg, måste ju följa en annan 3-barns morsa

Lana: Ja, då har vi samma tutt-problem då Fast jag kommer inte att operera mig, får väl ha bh-ar på mig som gör att brösten ser större ut. Detta är enbart ett problem för mig, maken säger att de är sååå fina.

Idag har jag haft besök av släktingarna som firat min födelsedag, var väldigt trevligt. Stora blev uttråkad förstås och gick ut med kompisar efter vi fikat, men vi andra pratade medan de andra barnen lekte.

• Hallonsocka

Suss: Det är väl mest att vår sömn blir så lidande av att ha henne hos oss i sängen. Hon vill helst inte sova ensam under nätterna. Nu ligger hon i resesängen som hon är i ibland under dagarna, där trivs hon gott. Jag har precis vaggat henne och hon ligger där nu, men det kan lika därna bli en tupplur och sedan fullt ös

Nu ska jag och maken försöka se en film. Hoppas alla har det bra.

Jag har fresten gått och blitt nervös för den där jäääkla h1n1 viruset hoppas det går över (nervositeten :-P) dessutom skickat efter mina examenspapper, sådär appropå

• Lana

sthlm; nä mikael säger också att de är fina men det är OM jag inte känner mig bekväm i dem längre.men än så länge gör jag det

Vi ska börja renovera,bygga två rum.men Mikael säger i dag när vi bokat snickare och börjat flytta runt allt att han en inte vill.SÅÅÅÅÅ tröttsamt.att han inte kan kläcka sådant innan.

• Mareldsbarn

Lina, ursöta ungar

VT; vad skönt att höra att ni har haft det gott! Härligt med sovmorgon också

Jucea och ni andra; LONDON! Ni som har varit där, har ni några tips på sevärdheter? hotell, vandrarhem? ja resan överhuvudtaget Jag och D spånar på en weekend runt november i år men vi har aldrig rest dit förut och det får ju gärna kosta lite mindre än mer såklart

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8