• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Melva

Buschi: jag cyklar nu nästan varje kväll, ca 2 mil och tränar styrketräning på det. Min kropp klarar inte av att vara gravid så där bra (foglossning, nerver i kläm och diverse annat) så just nu ligger fokus på att få upp normal användningsstyrka i kroppen. Sen hoppas jag bli ungefär lika vältränad som innan första (var bra vältränad innan jag blev gravid med äldsta).

Så jag har minskat några kilon sen jag började (en månad sen kanske?), sakta men säkert går det framåt. Kan ju iallafall få på mig nya byxor

• Mareldsbarn

Buschi, hej! Jag har en liten Julia född 080825. Jag gick upp från 54 kg till 70 när jag var gravid men jag är en av dom som har haft turen att falla i vikt utan ansträngning. Har alltid innan också haft svårt för att gå upp i vikt. Nu väger jag 51. Tipsen är väl att hålla en sund kost i samband med lite rörelse för kroppen.

VT; Åh vad roligt med träff! Julia hatar att åka bil! Vår bil ser nu ut som en lekstuga med alla leksaker som vi har i den för att roa henne Däremot gillar hon en barnskiva som vi har så det sjunger vi glatt till! Ja fast hon gillar mer när rösten på skivan sjunger och ibland får pappa sjunga med men så fort jag tar ton blir hon arg

Jucea, London! (Nu påminde jag dig ) Vi funderar på att boka in oss på en av Gordon Ramseys restauranger när vi väl är där. De har tydligen ca 2 mån väntetid så det är nog dags att boka in sig där snart. Vi diggar honom starkt och det vore skoj att käka där. Även kika på vaxmuseét och så. Btw, hur har ni haft det?

Nu blir det mera jobb!

• Lina S

Mareld - coolt att äta på Ramseys place, man är ju sjukt nyfiken på hans mat!

Min vikt vill jag knappt prata om. Jag gick ner allt och 2 kg extra till och med, men nu här under semestern så har jag sakta men säkert ökat 4 kg
    Det är sååå tråkigt. Jag cyklar ganska många dagar i veckan  på min motionscykel men jag äter gott. Inte godis och så varje dag men god mat och dricker ofta vin nu på sommaren. Skit att man inte kan äta och dricka gott utan behöva se ut som ett fetto. Jag äter mycket ost för jag ääälskar ost och det är ju inte så  nyttigt. Tanten i ostaffären frågade om jag var gravid

VT - skoj med syskonträff

Sångpåse är rätt kul ettårspresent, en påse med tygfigurer som man tar upp, typ en spindel så sjunger man imse vimse och så vidare....
    Sam ska få en gungställning till trädgården. Lite onödigt kanske när vi har en lekplats utanför huset, men rätt skönt att ha ändå. En skrinda vill vi också ha, men det är ju kanske mer när man har fler barn. Men böcker är ju alltid bra, man kan ju önska sig för lite större barn så man har framöver.
    Jag kan verkligen rekomendera Mamma Mu och Billy böckerna. Riktiga bestick som är böjda och lättare att äta med är också bra och kanske en tripptrapp stol som barnet kan växa med. Elliot har en och sitter perfekt i den!

Mina barn har aldrig haft ont av att åka bil som tur är, om det inte är jättelångt såklart.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

Kom på en sak till - en fin liten ryggsäck att ha till dagisutflykter

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • jeng

Melva,
    Otroligt duktigt att orka träna så mycket! Jag skulle behöva komma igång med minsta lilla aktivitet, men även det tar emot hahahaha... *pinsamt* Och söta ungar har du!

• lille08
    Melva skrev 2009-07-20 00:32:57 följande:
    lille08: hur går det? har du fått veta något?
    Nepp, inget svar har kommit ännu. Läkarn trodde att det skulle ta nån vecka eller så. Hmm... kanske dröjer längre nu i semestertider??! Men kommer det inte nu i veckan så får jag väl ringa själv och kolla.
  • Melva

jucea: tack. Det går sakta, för sakta, men jag får väl vara nöjd med det . Det jobbigaste är ju att ta steget och hålla igång tillräckligt länge att det blir en vana .
    Ja, dom är söta -och busiga .

Nu har As nästa tandpar nästan kommit igenom. Han har inte gärna velat äta idag, men han har märkbart mindre ont av dom här än dom tidigare. Gott det.

lille08: ja, det kanske kan ta längre tid i semestertider. Hoppas du får svar snart då.

Hela hemmet ser ut som ett bombnedslag nu. Borde städa, men har ingen lust. L fick tid till op idag...

• jeng

Känns som att jag har glömt bort att läsa ikapp (vilket jag nog har) eller så har jag bara taskigt minne...

Lille, vad är det du väntar på för besked? Och Melva, vem ska opereras och vad är det för op?

• Kvack

Idag har vi varit och storhandlat. Behövs när nästan allt är slut.

Ida älskar att åka bil, alla mina barn tycker om att åka bil. Det har aldrig varit något problem för oss.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8