• Hallonröd

Matta under köksbordet?

Förr var det mer vanligt att folk hade en matta under köksbordet. Tycker inte så många har det idag. Har du?

Motivera gärna {#lang_emotions_flower}

// Bad sound kills good music...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Matta under köksbordet?
  • Verkligen

Ja, vi har en stor ganska ljus matta under bordet. Skulle inte se hemtrevligt ut annars..
    Blir den smutsig så kan man ju tvätta den..

♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Verkligen

Vill tillägga att den vi har är än så länge inte skitig. Enda som kommit på den är smulor från bröd och det dammsuger man lätt upp.

♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Isnogood

Ja, jag har en ljus-mellan-mörkgrå-spräcklig matta under vitt köksbord med svarta stolar.
    Har gammalt trägolv i köket så för att skydda det så ligger mattan där, den har gummerad undersida o är lätt att torka/skrubba rent vid behov ( o så ligger den stilla när man dammsuger den )

• 1977Maria Therese

Vi har plast matta och den är super. Plus att tösen inte kan dra runt stolarna

• Hallonröd
    Verkligen skrev 2009-07-04 16:34:41 följande:
    Ja, vi har en stor ganska ljus matta under bordet. Skulle inte se hemtrevligt ut annars..Blir den smutsig så kan man ju tvätta den..
    Jo det ser ju onekligen mer hemtrevligt ut med en matta {#lang_emotions_wink}

En del lägger en sådan där genomskinlig "plastmatta" över så att allt som spills och tappas kan lätt kan tas upp eller torkas bort.
    // Bad sound kills good music...
  • strojes

nej, ingen matta under vårt köksbord. med en 4,5 åring och två 1,5 åringar blir det en hel del spill vid måltiderna.
    kanske lägger vi matta där senare när ungarna är större och inte spiller så mycket.

• RiaRa

Jepp har en jättefin plasttrasmatta. Lätt att hålla ren.

Nu är den förbannade sommarn här, en obeskrivlig plåga
  • Verkligen
    Hallonröd skrev 2009-07-04 16:41:52 följande:
    Jo det ser ju onekligen mer hemtrevligt ut med en matta En del lägger en sådan där genomskinlig "plastmatta" över så att allt som spills och tappas kan lätt kan tas upp eller torkas bort.
    Det var ett bra tips.. Tänker på hur det ska bli när vi får vårt barn och den ska kladda med mat.. Man kan ju lägga nåt under jst där han/hon kommer sitta.
    Jag är så jäkla pedant.

Mattor och gardiner och växter tycker jagär viktigt för att få en ombonad känsla..
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
  • krompa

Jag har haft, och kommer skaffa en ny matta igen när minstingen blir större.

• BlommyNess12

Nej inte under köksbordet, min son kryper överallt med sina majskroksfingrar, och kastar mat på golvet. Den mattan hade sett förjävlig ut faktiskt

Svar på tråden Matta under köksbordet?