Matta under köksbordet?
Förr var det mer vanligt att folk hade en matta under köksbordet. Tycker inte så många har det idag. Har du?
Motivera gärna
Förr var det mer vanligt att folk hade en matta under köksbordet. Tycker inte så många har det idag. Har du?
Motivera gärna
Nej, skulle bli för mycket jobb med det. Förr hade man kanske matta för att man ofta hade trägolv eller kalla golv, och sen har det hänt med. Har inte ens matta i vardagsrummet fast jag tycker det är fint och gärna skulle ha. Men en besvärlig rygg vill jag inte hålla på och damma av mattor!
jadå, en persisk matta =)
Nej, tycker inte det är så fräscht. Min kära moder hade det ett tag men hon har inte heller sin kvar. När jag tänker efter har jag inte så mkt mattor överhuvudtaget. En dörrmatta i hallen och en matta under soffbordet. Mattan i vardagsrummet vill dock både jag och sambon byta ut när pengar finns (läs kommer dröja länge) till detta. Sen skulle jag grymt gärna vilja ha en Pappelina-matta i köket, dock inte under köksbordet...
Vi har en matta, det är för att våra marsvin och vår kanin ska kunna springa omkring, golvet är för halt för dem.
Dessutom är det varmare för våra fötter när vi sitter och äter.
Har atgit bort den under småbarnsåren. Tycker i och för sig att det ser ombonat ut och är skönt att vila fötterna mot men det är helt enkelt inte värt det just nu
Ja, det har vi. Det ser mera ombonat och mysigt ut, dessutom känns det skönt för fötterna när man sitter och äter. Det är en handgjord trasmatta som en liten tant har gjort
När den är tillräckligt smutsig åker den på spa och sedan är den fin och fräsch igen
Nej. Har en liten som gärna vill äta själv. med påföljd att mycket hamnar på golvet.
Känns ganska opraktiskt att ha matta då.
Ja, har ett gammalt korkgolv (typ från säkert när huset byggdes) till led av detta missbrukas mattor i mitt hem. BETT om nytt golv men tydligen får man inte de utbytt var 15:de år :/
nej, vi kladdar så mycket i min familj!
Nej nej och åter nej. Urs vad snuskigt med alla matrester och bakterier som växer till i mattan där man äter.