• Hallonröd

Matta under köksbordet?

Förr var det mer vanligt att folk hade en matta under köksbordet. Tycker inte så många har det idag. Har du?

Motivera gärna {#lang_emotions_flower}

// Bad sound kills good music...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Matta under köksbordet?
  • Glamrockare

nej o tänker inte ha det så länge vi har små barn...men det är både snyggt o skönt annars.

Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • stresss

Nej, tycker inte att det är så hygieniskt, inte hemma hos oss i allafall!

• korsdrag

aldrig, gud va grisig den skulle ha blivit.

• kikkan79

Röstade nej för jag tycker det e fult men för första gången på tio år måste jag erkänna att jag har köpt en.

Mest för att nya valnötsparketten kostade multum men även för att det nu är ganska stort i vårt hus så det ser inte jättehemskt ut, men snyggt e det inte.

• kikkan79
    Floria skrev 2009-07-04 21:35:05 följande:
    Valde annat, vi ska skaffa en pappelinamatta att ha under för att skydda våra nya valnötsgolv. De är ju i plast och tvättbara.
    hmm vi har också valnötsparkett. Dela med dig av din info...........snälla ;)
  • L E A

ja det har vi, en med små cirklar från ikea och tre sånna runda turkosa i rad, har ett enormt kök...

• ivra

Vi har matta i vårt kök, en pappelina plastmatta, vilket är praktiskt. Vi har tre barn på 2, 9 och 11 år så visst hamnar det på golvet men det går lätt att ta bort och det är snyggt samt dämpar "ekot". Under 2 åringens plats har vi dock lagt en bit vaxduk ihopvikt ovanpå mattan för ännu enklaer rengöring. Funkar utmärkt!
    När de två äldsta var små bodde vi i ett annat hus med klinkers på golvet och där var vi utan matta. Gick det med.

• Linda Al

Jag tycker att det är snyggt, och har haft det de senaste åren. Men nu senaste månaderna har vi behövt andas lite från "mattångesten" (man vill ju inte att den blir fläckig) , så vi har skippat den för tillfället. Men den kommer med största sannolikhet fram igen så småningom!

Men jag kan inte påstå att det blir mer städning med en matta, det blir väl precis lika skitigt utan(?). Eller lever vissa efter "det som inte syns (lika tydligt), finns inte"?
    Det kanske är mattorna som skitar ned förresten? {#lang_emotions_surprised} *springer och plockar ihop alla mattor vi har*

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • korsdrag

Linda Al skrev 2009-07-04 22:50:11 följande:

Jag tycker att det är snyggt, och har haft det de senaste åren. Men nu senaste månaderna har vi behövt andas lite från "mattångesten" (man vill ju inte att den blir fläckig) , så vi har skippat den för tillfället. Men den kommer med största sannolikhet fram igen så småningom!Men jag kan inte påstå att det blir mer städning med en matta, det blir väl precis lika skitigt utan(?). Eller lever vissa efter "det som inte syns (lika tydligt), finns inte"?Det kanske är mattorna som skitar ned förresten?  *springer och plockar ihop alla mattor vi har*
    vad jag menar iaf, är att det är lättare att städa utan. klart det inte blir skitigare med, men det blir mer jobb när man ska ta hand om rester som trllar ner, och dessutom kanske den blir fläckig så man måste tvätta
Svar på tråden Matta under köksbordet?