• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2009-07-11 22:32:33 följande:
    liljan: fyy stackars maia=(..... har tyvärr inga råd ja heller...... du har inga större medicinsprutor så du kan testa å åge henne lite mer vatten å fräs på lite när du sprutar in , ta gärna ljummet så kanske det kansk hjälpa blir som ett mini lavemang.... finns ju medicinsprutor med 20-50ml med...... fast kanske inte så vanligt man har det hemma...iof maia har bodysuits i stl 92 va i molo??? hur funkar dem stl mässigt?
    Det är en sån spruta jag testat med ljummet vatten. En sån där testspruta för att samla upp urin med egentligen. Den kunde ta 20ml så jag fyllde den med det. problemet var att tippen på den var så kort så den nådde liksom inte förbi den där klumpen där inne, behöver ha någon med riktigt lång smal tipp för det.
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Zvartaliljan
    Raihana skrev 2009-07-11 22:35:52 följande:
    Kramar om!!! Min son brukar få såna där 4-5 dagars förstoppning när vi är på bilsemester, brukar ta en medecin spruta full med olivolja och spruta upp lite i omgångar. Har alltid funkat på honom.
    testade med rapsolja, men olivolja kanske är fetare o bättre? Men tyckte allt bara rann ut direkt ändå...
  • snigelina
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 22:39:43 följande:
    Det är en sån spruta jag testat med ljummet vatten. En sån där testspruta för att samla upp urin med egentligen. Den kunde ta 20ml så jag fyllde den med det. problemet var att tippen på den var så kort så den nådde liksom inte förbi den där klumpen där inne, behöver ha någon med riktigt lång smal tipp för det.
    Risken när de blir sådär förstoppade är ju att det till slut kommer upp andra vägen istället och att kräkas bajs vill ju ingen.. Det går inte att åka in nu, du och Maia, när de andra sover?
  • LJ2
    Busbellan skrev 2009-07-11 22:38:01 följande:
    Vad du är snäll som engagerar dig så!!! Jag måset nog leta upp det där häftte bland tidiningarna nu
    har inte så mycket annat för mig just nu, så kan likagärna försöka hjälpa nån annan =))
    väntar på att gubben ska bli klar i duschen, så ska jag nog krypa ner i sängen bredvid han tror jag =))
    ja gör det! fanns en hel del kul däri, o bra pris om man har icakortet =))
    Lycka till iaf =))

nä.. godnatt på er =))
    * 3 underbara busfrön *
  • SmillaMilla
    snigelina skrev 2009-07-11 22:41:53 följande:
    Risken när de blir sådär förstoppade är ju att det till slut kommer upp andra vägen istället och att kräkas bajs vill ju ingen.. Det går inte att åka in nu, du och Maia, när de andra sover?
    ja men det är ju tyvärr det som ofta händer när man åker in o ger dessa lavenamng, barnen kräks eftersom det blir ett sådant tryck. Fy vad det är hemskt!
  • LJ2
    SmillaMilla skrev 2009-07-11 22:39:38 följande:
    Åhhh börkliden, där var jag varje vinter som barn o åkte snowboard,. Så underbart fint där!
    hur e det på sommaren?? står att det ska vara oförglömligt??
    * 3 underbara busfrön *
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 22:39:43 följande:
    Jag tror inte du ska greja med det där själv. Du kan repa hål på tarmen. Öven förstoppningen i sig kan göra sönder tarmen. Så åk du in.
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2009-07-11 22:36:19 följande:
    Åhhh gråter med dig för vi har varit med om exakt samma sak. Vår läkare sa att det absolit inte får gå mer än tre dagar mellan gångerna när det är sådana här barn. Du måste åka in med henne!!!!!!! Det kommer inte att komma ut av sig själv. Jag vet att det är skit jobbigt. Jag gjorde precis samma som du, försökte dra ut på det så länge det bara gick. Men det funkar inte så. När vi väl började göra dessa lavenemangen var tredje dag, då blev bajset också bättre o rädslan släppte.
    Ja det blir väl bara till att ta sig i kragen och möta helvetet igen
    O nu blir jag ju mer o mer säker på att det är mjölken som är boven...så nu är det banne mig slut på hennes oboy-drickande!! Köpte hem oatly o blandade i oboy, men hon märkte direkt skillnaden och ville absolut inte ha. men nu ska hon inte ens kunna välja för det här måste få ett slut!
    jag får väl åka in imorgon med henne...släppa av felipe i någon lekpark med de andra två för jag vill definitivt INTE att de ska se vad de gör med Maia där inne på sjukhuset. Kan ju skrämma livet ur de stackarna o se henne skrika så där hysteriskt.
  • snigelina
    Raihana skrev 2009-07-11 22:38:09 följande:
    98/104 sitter perfekt, men hon kan ha 110/116 om jag viker mudden en gång. Jättegulligt om du vill mäta!
    Bredd vid resåren upptill är 24 cm och längd framtill är 31 cm, varav 3 cm mudd som går att vika
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14