• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-07-11 23:01:29 följande:
    Usch det är så svårt med de små. Nu sist med S då hon skadat armen trixade en sjuksköterska med henne i säkert 40 minuter med skoj och bus tlls hon drack det lugnande. Så svårt det är med barn i denna ålder
    Ja varför kan de inte typ uppfinna en liten karamell som de kan stoppa i sig så de får i sig det lugnande??? Tänk så underbart det vore!!
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Theina

liljan: verkligen heljobbigt låter det.. hoppas verkligen hon fixar det själv imorgon bitti så ni slipper sjukhuset ..

♥ Linnéa 081005 ♥ (shopping i galleriet uppdaterad 21/6)
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-07-11 23:07:27 följande:
    haha lillebror tar en slurk kaffe med följande morgonskit varje morgon prova! det kan ju inte skada! Hoppas hon mår bättre snart! hur längesen var det sen hon bajasade sist?
    hmm aldrig hört talas om! Dricker ju inte kaffe själv, men kan ju alltid försöka få i henne det, men lär väl misslyckas. Ungen tycker ju inte ens om läsk. Mjölk är såklart favortidrycken.
    Men hmm....kanske en kopp kaffe med lite oboy i och lite oatlymjölk?? Kan det bli lite likt chokladmjölk då tror du så hon dricker??
    Hon bajsade senast lördags morse enligt min mamma, jag såg henne bajsa senast förra torsdagen.
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 23:07:12 följande:
    jag har bara gett henne två sprutor med en tipp som knappt var en cm lång så jag skulle nog inte kalla det att jag grejar med henne...man får ju ge microlax o sånt själv hemma vilket ju går längre in i tarmen. Jag ville bara känna att jag testat allt innan jag ringer sjukhuset, för sist sa de t.o.m till mig att testa att spruta upp lite ljummet vatten innan vi kom in, så de kommer säkert fråga imorgon om vi testat det.
    Ni borde ju få all hjälp ni kan få i detta läget...inte en fråga om ni sprutat upp ljummet vatten i hennes stjärt. Stackars lillan. Och att du tycker det känns som övergrepp tycker jag tyder på att de kunde gjort det bättre för lilla loppan. Hoppas ni får bättre hjälp om det behövs denna gång.
  • LA Woman
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 23:03:38 följande:
    men jag börjar tro att det inte är psykiskt längre, de senaste 3 veckorna har hon ju varit blöjfri och de första två bajsade hon på toaletten var 3e dag, t.o.m ganska hårt då med och stoooooora korvar, t.o.m så sambon blev helt chockad hur hon lyckades få ut dom. Men Maia verkade helt obesvärad av det och klagade ingenting på att det gjorde ont eller så. Förut trodde jag mer på något psykiskt till följd av alla UVI men nu börjar jag tro på en mix mellan psykiskt och lite mjölkallergi. jag tror inte hon är jättearllergisk eller så, utan bara känslig och att hon lätt blir förstoppad av det.
    Mjölk i sig är ju stoppande även om man inte är allergisk, Felicia blir förstopad direkt om hon får ren mjölk att dricka däremot kan hon äta yoghurt odyl.

Hoppas det går bra imorgon!!!!! Lycka till och stor kram!!
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 23:07:12 följande:
    jag har bara gett henne två sprutor med en tipp som knappt var en cm lång så jag skulle nog inte kalla det att jag grejar med henne...man får ju ge microlax o sånt själv hemma vilket ju går längre in i tarmen. Jag ville bara känna att jag testat allt innan jag ringer sjukhuset, för sist sa de t.o.m till mig att testa att spruta upp lite ljummet vatten innan vi kom in, så de kommer säkert fråga imorgon om vi testat det.
    kom på en sak du kan inte ta microlaxtippen å fästa på 20ml sprutan??? å ta olivolja eller raps å ljummet atten å fräsa in det så att säga så bajset får till sig att ruckas??

vet ju inte om det går men då får man en bra tipp iaf å en större spruta...

lite tjat men ser inte att du svarat maia har 92 i molo bodysuit va? å de e lagom?
    mamma till Maximilian född 081028
  • tinkerbell74
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 23:10:52 följande:
    hmm aldrig hört talas om! Dricker ju inte kaffe själv, men kan ju alltid försöka få i henne det, men lär väl misslyckas. Ungen tycker ju inte ens om läsk. Mjölk är såklart favortidrycken.Men hmm....kanske en kopp kaffe med lite oboy i och lite oatlymjölk?? Kan det bli lite likt chokladmjölk då tror du så hon dricker??Hon bajsade senast lördags morse enligt min mamma, jag såg henne bajsa senast förra torsdagen.
    Antar att du testat det mesta, men har du provat messmör? Går att blanda ut i det mesta om man inte gillar det på smörgås.
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 23:08:38 följande:
    Ja varför kan de inte typ uppfinna en liten karamell som de kan stoppa i sig så de får i sig det lugnande??? Tänk så underbart det vore!!
    Och en lustgasmask/slang blir hon bara rädd av? Eller?
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-07-11 23:10:52 följande:
    Ni borde ju få all hjälp ni kan få i detta läget...inte en fråga om ni sprutat upp ljummet vatten i hennes stjärt. Stackars lillan. Och att du tycker det känns som övergrepp tycker jag tyder på att de kunde gjort det bättre för lilla loppan. Hoppas ni får bättre hjälp om det behövs denna gång.
    Ja övergrepp känns det ju verkligen som när jag praktiskt taget måste ligga på henne för att hålla fast henne medans sköterskan kör upp en tjock lång slang upp i ändan på henne...

Nu dör snart batteriet i datorn...ska lägga mig ner bredvid lillan igen o brottas lite med de andra två o se om jag får någon sömn alls inatt eller om det blir som igår.
  • Zvartaliljan
    LA Woman skrev 2009-07-11 23:12:17 följande:
    Mjölk i sig är ju stoppande även om man inte är allergisk, Felicia blir förstopad direkt om hon får ren mjölk att dricka däremot kan hon äta yoghurt odyl. Hoppas det går bra imorgon!!!!! Lycka till och stor kram!!
    jo men precis så är det med Maia. Drickyoghyrt verkar gå hur bra som helst men när hon får chokladmjölk, som hon älskar, så blir hon förstoppad.
    För mig är det ju totalt tvärtom...blir jättelös av ren mjölk. Ett glas och jag blir inlagd för blödande diarréer som sist. Men det beror väl på olika sorters allergi o så också antar jag. Annars ska väl mjölk vara just stoppande.

Nu dör datorn när som helst...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14