• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • gosmamman

Liljan- Hoppas vekligen att maia sätter sig och klämmer ut det där imorgon bitti. Du får lära henne att dricka kaffe på morgonen, alla kaffedrickare blir ju jämt skitnödiga av sitt morgon kaffe.
    Nä hoppas iaf att hon fixar det själv och om hon inte gör det så håller jag alla tummar och tår för att det ska gå så smidigt som möjligt. kRAM

En molo fråga jag frågat förr, men huuur kass är verkligen molos vita stjärnor på svart botten från vår kollektionen. Är en millimeter från att trycka p köp knappen nu.

• mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 22:56:10 följande:
    Jag har ju gått utbildning för att kunna ge laxermedel till gamla tanter och gubbar och gjort det flertalet gånger så ett barn är ju egentlgien ingen stor skillnad. problemet är ju att det räcker inte med klyx, mincrolax eller annat i Maias fall. och ja, bajset där inne gör säkert en hel del skada, hoppas bara hon slipper få en massa sår som gör ont
    Jag har ju också den bakgrunden (uska från början)  men jag skulle nog ändå inte greja med ett småbarn själv *det är jag det* utan ta det till sjukhuset.
  • Stormis
    LJ2 skrev 2009-07-11 22:51:08 följande:
    låter jättebra =)) små barn då?? smidigare om de går själv iaf?? eller? en kort tid står man ut, men skulle inte vilja ha det så för jämnan faktiskt..
    Ingen aning. Första gången hade vi inte barn och nu andra gången var på konferens med jobbet så det är svårt att säga. beror ju på vad man gör där. Kan inte tänka mig att det INGET finns barnvänliga alternativ. Men som sagt, ingen aning.

Nattis!
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Zvartaliljan
    h80 skrev 2009-07-11 22:46:30 följande:
    Usch vad jobbigt. Kan hon inte få lite lugnande innan
    Själva lugnandet ger de i så fall också i en jävla sputa upp i röven, helt jäkla onödigt ju för då ska man hålla i henne hårt för den och sen ännu ett övergrepp efter den, även om hon då blivit lite lugnare.
    Annars har de som hon kan dricka, men det är totalt omöjligt o få i henne, hon bara totalvägrar.
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • h80
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 22:58:39 följande:
    Själva lugnandet ger de i så fall också i en jävla sputa upp i röven, helt jäkla onödigt ju för då ska man hålla i henne hårt för den och sen ännu ett övergrepp efter den, även om hon då blivit lite lugnare.Annars har de som hon kan dricka, men det är totalt omöjligt o få i henne, hon bara totalvägrar.
    ja, då är det ju svårt- Hoppas allt ordnar sig imorgon
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 22:58:39 följande:
    Själva lugnandet ger de i så fall också i en jävla sputa upp i röven, helt jäkla onödigt ju för då ska man hålla i henne hårt för den och sen ännu ett övergrepp efter den, även om hon då blivit lite lugnare. Annars har de som hon kan dricka, men det är totalt omöjligt o få i henne, hon bara totalvägrar.
    Usch det är så svårt med de små. Nu sist med S då hon skadat armen trixade en sjuksköterska med henne i säkert 40 minuter med skoj och bus tlls hon drack det lugnande. Så svårt det är med barn i denna ålder
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2009-07-11 22:53:24 följande:
    De hjälper Maia att våga släppa taget. För oftast beror det inte på någon allergi. När hon själv kommer våga att sitta på toaletten varje dag så kommer det att lösa sig. Anton var 5½ år när han slutade bajsa i blöjan. Då var det bara psykisgt eftersom han alltid varit hård i magen o att det alltid hade gjort ont att bajsa. Han vågade ihelt enkelt inte, även om det var löst. 
    men jag börjar tro att det inte är psykiskt längre, de senaste 3 veckorna har hon ju varit blöjfri och de första två bajsade hon på toaletten var 3e dag, t.o.m ganska hårt då med och stoooooora korvar, t.o.m så sambon blev helt chockad hur hon lyckades få ut dom. Men Maia verkade helt obesvärad av det och klagade ingenting på att det gjorde ont eller så. Förut trodde jag mer på något psykiskt till följd av alla UVI men nu börjar jag tro på en mix mellan psykiskt och lite mjölkallergi. jag tror inte hon är jättearllergisk eller så, utan bara känslig och att hon lätt blir förstoppad av det.
  • Zvartaliljan
    gosmamman skrev 2009-07-11 22:57:08 följande:
    Liljan- Hoppas vekligen att maia sätter sig och klämmer ut det där imorgon bitti. Du får lära henne att dricka kaffe på morgonen, alla kaffedrickare blir ju jämt skitnödiga av sitt morgon kaffe. Nä hoppas iaf att hon fixar det själv och om hon inte gör det så håller jag alla tummar och tår för att det ska gå så smidigt som möjligt. kRAM En molo fråga jag frågat förr, men huuur kass är verkligen molos vita stjärnor på svart botten från vår kollektionen. Är en millimeter från att trycka p köp knappen nu.
    haha ja kanske man skulle kunna få i henne lite kaffe med mycket socker i då
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-07-11 22:57:34 följande:
    Jag har ju också den bakgrunden (uska från början)  men jag skulle nog ändå inte greja med ett småbarn själv *det är jag det* utan ta det till sjukhuset.
    jag har bara gett henne två sprutor med en tipp som knappt var en cm lång så jag skulle nog inte kalla det att jag grejar med henne...man får ju ge microlax o sånt själv hemma vilket ju går längre in i tarmen. Jag ville bara känna att jag testat allt innan jag ringer sjukhuset, för sist sa de t.o.m till mig att testa att spruta upp lite ljummet vatten innan vi kom in, så de kommer säkert fråga imorgon om vi testat det.
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 23:04:50 följande:
    haha ja kanske man skulle kunna få i henne lite kaffe med mycket socker i då
    haha lillebror tar en slurk kaffe med följande morgonskit varje morgon

prova! det kan ju inte skada!

Hoppas hon mår bättre snart! hur längesen var det sen hon bajasade sist?
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14