• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Raihana
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 22:40:37 följande:
    testade med rapsolja, men olivolja kanske är fetare o bättre? Men tyckte allt bara rann ut direkt ändå...
    Vet inte, har bara provat olivoljan.
  • SmillaMilla
    snigelina skrev 2009-07-11 22:46:30 följande:
    Usch.. Fast det kan ju även hända hemma om det går för långt..
    Joooo då, det var så det slutade hos oss för det mesta. Efter 13 dagar utan att bajsa. Det var fruktansvärt. Varje dag när han bajsar på toaletten så får jag ett leende på läpparna. Kommer säker bli glad ända till han är 18 år för att han bajsar på toalette.
  • tinkerbell74
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 22:44:47 följande:
    Ja det blir väl bara till att ta sig i kragen och möta helvetet igen O nu blir jag ju mer o mer säker på att det är mjölken som är boven...så nu är det banne mig slut på hennes oboy-drickande!! Köpte hem oatly o blandade i oboy, men hon märkte direkt skillnaden och ville absolut inte ha. men nu ska hon inte ens kunna välja för det här måste få ett slut! jag får väl åka in imorgon med henne...släppa av felipe i någon lekpark med de andra två för jag vill definitivt INTE att de ska se vad de gör med Maia där inne på sjukhuset. Kan ju skrämma livet ur de stackarna o se henne skrika så där hysteriskt.
    Jag tycker ändå att du ska åka in med henne så snart som möjligt! Låter inte alls bra. Kan hon inte få nåt lugnande innan? Eller tycker de att det saktar ner tarmrörelserna ännu mer?
  • LJ2
    Stormis skrev 2009-07-11 22:46:41 följande:
    Jag var där i aug för några år sen. Superfint!!! Tyvärr är jag ingsn sommarfjällis, men miljön är ju fantastisk, det går inte att komma ifrån. Var desstom i Riksgränsen nu i juni och då passerar man Björkliden, de ligger ju lite nästgårds
    låter jättebra =))
    små barn då?? smidigare om de går själv iaf?? eller?
    en kort tid står man ut, men skulle inte vilja ha det så för jämnan faktiskt..
    * 3 underbara busfrön *
  • Raihana
    snigelina skrev 2009-07-11 22:45:21 följande:
    Bredd vid resåren upptill är 24 cm och längd framtill är 31 cm, varav 3 cm mudd som går att vika
    Tackar!! Har noterat, ska mäta mina nu
  • Zvartaliljan
    snigelina skrev 2009-07-11 22:41:53 följande:
    Risken när de blir sådär förstoppade är ju att det till slut kommer upp andra vägen istället och att kräkas bajs vill ju ingen.. Det går inte att åka in nu, du och Maia, när de andra sover?
    Hon sover också just nu, dock ganska oroligt. Men vill inte väcka henne, känns som dubbelt trauma då. och känner jag denna mottagningen rätt så ber de oss vänta tills imorgon ändå...men ja, jag kommer definitivt ringa dom direkt på morgonen o åka dit med henne. Hon är ju pigg emellanåt så jag tror inte det är någon jättefara så vi måste åka in akut mitt i natten. Vi var och lekte på barnens lekland i 3 timmar idag, hoppades liksom att det skulle få fart på hennes mage med allt klättrande och studsande men inget kom ut
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Raihana
    Theina skrev 2009-07-11 22:46:10 följande:
    ja FETT att jag också ska dit i höst kan jag säga.. kollektionen som reas nu tycker jag är TOPPEN.. Haha, jao den hade varit nice, men inte för 300 spänn (iofs inte så stor skillnad på 209, men ändå..).. får också hoppas på salgen.. Liljan och loppan: Lider verkligen med henne och er.. men jag tycker nog också att du ska åka in.. det kanske blir jobbigare så sätt, men det går fortare över..
    Ja, jag hoppas sååååååååååå jag kan åka i höst om det nu blir salg.
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 22:46:30 följande:
    nä...men hur hjälper det?? Jag vet inte riktigt vad de gör där...
    De hjälper Maia att våga släppa taget. För oftast beror det inte på någon allergi. När hon själv kommer våga att sitta på toaletten varje dag så kommer det att lösa sig. Anton var 5½ år när han slutade bajsa i blöjan. Då var det bara psykisgt eftersom han alltid varit hård i magen o att det alltid hade gjort ont att bajsa. Han vågade ihelt enkelt inte, även om det var löst. 
  • Everlonn
    tinkerbell74 skrev 2009-07-11 22:34:20 följande:
    enzo och pixie har ju också kikkid
    Tack!!

*jobbar vidare*
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-07-11 22:44:36 följande:
    Jag tror inte du ska greja med det där själv. Du kan repa hål på tarmen. Öven förstoppningen i sig kan göra sönder tarmen. Så åk du in.
    Jag har ju gått utbildning för att kunna ge laxermedel till gamla tanter och gubbar och gjort det flertalet gånger så ett barn är ju egentlgien ingen stor skillnad. problemet är ju att det räcker inte med klyx, mincrolax eller annat i Maias fall. och ja, bajset där inne gör säkert en hel del skada, hoppas bara hon slipper få en massa sår som gör ont
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14