• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Stormis
    Kavat skrev 2009-07-12 22:58:21 följande:
    Intressant! Då blir det inte dietist då. Jo, vad jag förstått historiskt sett så ökade sojaallergin när man ersatte mjölk med soja. Sen när man fick rekomendationer att undvika så kom ju havreprodukterna som är toppen. Men nu ökar havreallergierna istället. Jag tror numera på mottot att äta så varierat man bara kan. Levde på Imat (havregrädde) i den mesta maten, smörgåsar och Bragokex innan sonens allergier mot vete och havre bröt ut... Och ett år efter det så fick jag diagnosen celiaki..
    {#lang_emotions_cry} Usch, era stackare.
    Busbellan skrev 2009-07-12 23:01:11 följande:
    Japp, bara tråkiga köpefiskpinnar funkar tyvärr, är ju inte mycket fisk där inte, bara panering Men makrill som sagt, det går ner
    {#lang_emotions_sunny}
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Smileycat
    Busbellan skrev 2009-07-12 23:01:11 följande:
    Japp, bara tråkiga köpefiskpinnar funkar tyvärr, är ju inte mycket fisk där inte, bara panering Men makrill som sagt, det går ner
    makrill på burk? Är ju sååå gott
    Har ni prövat "riktig rökt makrill" osv då..
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Busbellan
    Smileycat skrev 2009-07-12 23:08:27 följande:
    makrill på burk? Är ju sååå gott Har ni prövat "riktig rökt makrill" osv då..
    Japp, det har vi testat, det är ju också jättegott tycker ja, men inte August
    Men makrill på burk kan jag lätt sätta i mig en burk själv också
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Kavat
    Stormis skrev 2009-07-12 23:02:32 följande:
    {#lang_emotions_cry} Usch, era stackare.
    Det var värre när jag eller barnen åt det vi blev dåliga av. Skämt åsido, men jag är bara överlycklig att slippa må så pissigt utan att förstå varför. Att se ens barn må bra ger ju bra sporrar att fortsätta.
    Sen tar det tyvärr så himla lång tid för mig att återhämta mig, ett år har jag fått höra, men det är normalt sägs det.

Och ursäkta allt OT snack.
  • lillronya

Godkväll i tråden!

HÄr pratas det allerigier ser jag.
    På tal om sånt så kan man ju undra hur 17 man håller en allergisk kille ifrån att plocka smutron och blåbär när man bor mitt i skogen.....
    Dagens problem i detta hemmet.

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-07-12 23:20:19 följande:
    Godkväll i tråden!HÄr pratas det allerigier ser jag. På tal om sånt så kan man ju undra hur 17 man håller en allergisk kille ifrån att plocka smutron och blåbär när man bor mitt i skogen.....Dagens problem i detta hemmet.
    Ja, du inte lätt antar jag. Men trösta dig med att han snart vet vad han får och inte får äta.
    Men tills han kommit så långt har jag nog tyvärr inga tips är jag rädd.
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Raihana

Hej hopp i tråden!

Här hoppas inte mycket, mest allergi prat ser jag!

Jobbigt för era små! Känner att jag kan vara glad att jag "bara" är pälsdjursallergiker (lite nötter då), men det är ju väldans mycket lättare att undvika än mat.

Lillronya: Hmmm, ja det låter ju onekligen väldigt svårt.

• Smileycat
    Busbellan skrev 2009-07-12 23:09:48 följande:
    Japp, det har vi testat, det är ju också jättegott tycker ja, men inte August Men makrill på burk kan jag lätt sätta i mig en burk själv också
    samma här
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-07-12 23:22:51 följande:
    Ja, du inte lätt antar jag. Men trösta dig med att han snart vet vad han får och inte får äta.Men tills han kommit så långt har jag nog tyvärr inga tips är jag rädd.
    Måste säga att jag längtar tills han förstår!
    Han blir ju SÅ ledsen när alla barnen går och plockar bär och han inte får följa med. Och får han följa med så äter han ju en massa såklart. Det är ju gott!

JA ja, som tur är blir han inte jättedålig. Bara halvkass...
    Raihana skrev 2009-07-12 23:24:05 följande:
    Hej hopp i tråden! Här hoppas inte mycket, mest allergi prat ser jag! Jobbigt för era små! Känner att jag kan vara glad att jag "bara" är pälsdjursallergiker (lite nötter då), men det är ju väldans mycket lättare att undvika än mat. Lillronya: Hmmm, ja det låter ju onekligen väldigt svårt.
    Det man är van vid är alltid det lättaste.
  • lillronya

HAr ju inte varit här ordentligt idag. Har jag missat nån tokbra rea???

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14