• Mamma 2b

Säger du "negerboll"?

Ja jag kände att det vore på sin plats att få lite klarhet, svart på vitt, att det inte är okej på något som helst sätt att gå in på fiket och be om en "negerboll".

Kom igen nu, det här är år 2009, inte 1984... !

♥ Bebisförsök nr enmiljonåttionio ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du "negerboll"?
  • Helena Gordon

fast cocosboll och choklad/negerboll är ju inte samma sak.

• Malva05

chokladboll säger jag (har nog alltid sagt så)

MaryD skrev 2009-07-13 06:32:08 följande:
    Nigger är väl däremot fel att säga, eller?
    [/citat

Nigger för mig var ett boll spel när jag gick skola , en liten boll plan ca 3-4m lång med ett streck mitt i med en cirkel i mitten där man skulle serva sen skulle man slå ut varandra bollen skulle ta på motsatta sidan av planen och man cirkulera runt.. jätte kul spel man hadde en mindre sorts basketboll (vet ej va dom har för namn)
  • lurksmulan
    Malva05 skrev 2009-07-13 07:26:00 följande:
    chokladboll säger jag (har nog alltid sagt så) Nigger är väl däremot fel att säga, eller? [/citatNigger för mig var ett boll spel när jag gick skola , en liten boll plan ca 3-4m lång med ett streck mitt i med en cirkel i mitten där man skulle serva sen skulle man slå ut varandra bollen skulle ta på motsatta sidan av planen och man cirkulera runt.. jätte kul spel man hadde en mindre sorts basketboll (vet ej va dom har för namn)
    Ja det spelade vi också! Det var jättekul!

Jag säger chokladboll, det är jag uppvuxen med att säga.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • puss

det har jag alltid gjort är ju ett superbra argument som går att tillämpa på många områden i livet.

använder ni fö blöja fortfarande?

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Friterad

Jag har lärt mig att det heter chokladboll sedan barndomen, så jag tycker bara att det låter underligt när någon säger negerboll.

• Ninso

Jag säger chokladboll eller havreboll.

Vitlöksargumentet förstår jag mig inte alls på, tycker man att det är likvärdigt saknar man en hel del grundläggande kunskap om ordet 'neger' och dess historia.

• Smultron ett

Nej men inte "hell no"

så jag svarar inte.

• VulgusProfanum

Nej jag säger inte negerboll. Det är så 70-tal

Yellow and brown, blue as the sky, red as my blood, green as your eye
Svar på tråden Säger du "negerboll"?