• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • tjenixen
    MiaB72 skrev 2009-07-30 20:38:16 följande:
    tjenixen: Men då har ni köpt ett väldigt billigt hus För vårt hus kostade 5 gånger mer än den husvagnen
    Japp, 200.000 kr för ett hus på ca 200 kvm så när det gäller att lägga pengar på husvagn så blir vi nog alltid för snåla, allra helst som vi inte åker så mycket med den utan den bara står och den vi har kostar oss inget utan vi fick den ju gratis. Så ja, jag tycker det är alldeles för mycket pengar och skulle inte kunna sträcka mig mer än runt 100.000 kr för en vagn. Sån är jag:)
  • MiaB72
    tjenixen: Jo, det är ju så Vi bor ju 2 mil från Göteborg och då är ju huspriserna inte så billiga iof byggde vi nytt så det hade väl kostat ungefär samma oavsett vart vi byggt. Sen med husvagn så är ju smaken olika
  • tjenixen
    MiaB72 skrev 2009-07-30 20:43:12 följande:
    tjenixen: Jo, det är ju så Vi bor ju 2 mil från Göteborg och då är ju huspriserna inte så billiga iof byggde vi nytt så det hade väl kostat ungefär samma oavsett vart vi byggt. Sen med husvagn så är ju smaken olika
    Precis, man har ju olika referensramar och olika behov så det blir ju till sina egna man ser. Det vi gillar, tycker andra är kasst och tvärtom. Huvudsaken är ju att man hittar det man själv vill ha och känner att det här vill vi satsa på eller vi vill spara osv. Det är ju bara kul att se hur olika vi alla är och hur vi väljer, inget är ju rätt eller fel:)
  • MiaB72
    tjenixen: Precis Håller med helt och hållet
  • tjenixen
    MiaB72 skrev 2009-07-30 21:18:10 följande:
    tjenixen: Precis Håller med helt och hållet
    Vilken tur:)
  • trazzlan
    tjenixen skrev 2009-07-30 18:20:13 följande:
    Varför kan de inte vara ensamma hemma? Du behöver inte svara det är bara jag som är så himla nyfiken:) Mina tonåringar är ensamma hemma när vi andra är ute i husvagnen eller iväg med den. De klarar det galant.
    För att jag är en ängslig hönsmamma som tror att de ska ha ff fest och elda ner huset eller något annat hemskt Jag tycker att de är lite för små...13,5 och 15...men jag kanske är larvig?

Vad var det som hänt i Västervik? Översvämningar?
    Det finns inget bättre...
  • sim2fil
    trazzlan skrev 2009-07-30 23:55:18 följande:
    För att jag är en ängslig hönsmamma som tror att de ska ha ff fest och elda ner huset eller något annat hemskt Jag tycker att de är lite för små...13,5 och 15...men jag kanske är larvig?Vad var det som hänt i Västervik? Översvämningar?
    Jag håller med dig! Skulle inte heller vilja lämna två tonåringar i den åldern själva hemma... Möjligtvis om de var lite äldre...
  • sim2fil
    Mikah skrev 2009-07-30 19:38:12 följande:
    MedlemNä. Vi hade denna Kabe till låns så länge. Får den nya vagnen nästa vecka senast och då blir det en Kabe Ametist GDL.Här är vagnen vi skulle haft. Köp den inte. De har höjt priset på den också och då har de ändå krävt mig på pengarockså för att jag inte köpte den. Dem behandlar en som skit.www.blocket.se/kristianstad/Polar_620_CTX_BK_...
    Det var iaf en väldigt fin vagn, vi tittade på en sån oxå fast med 3-våningssäng innan vi bestämde oss för en Polar 590 BK3-09 istället när vi böt vagn sent i höstas. Men de låg ganka högt i pris måste jag säga...
  • Mikah

Vi ska ha en sån här istället:

www.blocket.se/vasternorrland/KABE_AMETIST_GDL_09_Barnkammare__20860903.htm&w=3

Jag vet att den är lite trång men det är ju mkt rymligare än andra vagnar med samma planlösning.

Vi har tittat lite på dessa också men det här med att dra ut sängen hela tiden verkar lite jobbigt.
    www.blocket.se/gavleborg/Kabe_Diamant_GDL_KS__09_20848203.htm&w=3

Mia och Elegi, drar man ut sängen på Onyx Gdl också?

Tjenixen. Jo visst är dem dyra det håller jag med och det blir kanske inte riktigt samma jämförelse men en del har ju kanske både hus och sommarställe .
Svar på tråden Campingtråden campar!