• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • ifent

Idag ordnar campingföreningen grillfest med lotterier och chokladhjul, dessutom lyser ju solen och det är härligt väder.

Catta

• Safari
    MiaB72 skrev 2009-08-01 13:44:33 följande:
    Safari: Åhhh, har ni en sån Nu blev jag liiiite avis
    Ja, den är underbar{#lang_emotions_laughing} Visst, den är lite trång just vid våran säng men det får vi ta då vi gillar planlösningen för övrigt. Satt nyss och tittade på Kabe 780 BGXL med planlösningen dubbelsäng i bak. Den blir mycket rymligare då men så upptäckte jag att skulle vi byta till den förlorar vi 2 bra garderober + ett smalt högskåp där jag o mannen har våra kläder! Då vi vinter campar är dessa garderober guld värda{#lang_emotions_smile}

Vilken vagn har ni?
  • MINA GOA BARN

Hej!
    Jag kan svara på vart Gamleby ligger. Norr om Västervik, besök lokala bagerierna i Gamleby för er som tycker om matbröd/sirapsbröd.
    Dem är ofta runda i formen, rätt så mastiga, men ack så goda med ost som pålägg till frukosten!

Mikah skrev 2009-08-01 09:55:30 följande:
    haha. Jag tänkte precis på det med. Nästa gång ska jag ha datorn med.jmmm. Vi låg där Sön till tisdag . Var ligger Gamleby?
  • MINA GOA BARN

Jag blir "avis" på ert husvagnssnack, jag är själv uppvuxen i husvagn i princip, jag har enbart goda och positiva minnen från det och önskar så väl att min sambo kände likadant.
    Han är mer för att hyra stuga, det är mysigt det med, men inte samma sak som att campa i husvagn.

• december bebis

MINA GOA BARN skrev 2009-08-01 15:41:08 följande:

Jag blir "avis" på ert husvagnssnack, jag är själv uppvuxen i husvagn i princip, jag har enbart goda och positiva minnen från det och önskar så väl att min sambo kände likadant. Han är mer för att hyra stuga, det är mysigt det med, men inte samma sak som att campa i husvagn.
    Hade min man fått välja så hade han också valt att hyra stuga istället, mindre jobb tycker han Som tur är så får han ingen chans att välja hihi. Jag gillar att campa med husvagnen och barnen älskar det. Min 8 åring ville inte åka hem igen från öland, han trivdes som fisken i vattnet.

Funderar på att åka runt lite nästa år istället och då åker vi nog utan tältet. Vill åka till Astrid lindgrens värld och kolmården eller så får vi hitta en bra camping som ligger någonstans mitt emellan. Öppen för förslag på trevlig camping åt det hållet.
  • MINA GOA BARN

Vill du ha en stor camping så är Lysingsbadet i Västervik outstanding, men det ligger tätt mellan vagnarna upplevde jag det som, även om vi hyrde stuga där istället.
    Campingen har alla möjliga faciliteter som gör att livet underlättas oerhört.

Från Västervik till ALV är det inte alls långt och åker man tidigt på morgonen från Västervik så hinner man gott upp till Kolmården.
    I Söderköping är det vackert, hur campingen lever vet jag dock inte, du får kanske googla på det. men själva Söderköping är jättefint, med Göta Kanal som går igenom hela lilla stan.

En annan camping som är billig, men kanske inte så "flärdfull är en som heter Vita Sands camping, den ligger dock för långt ner för Kolmården för en dagstripp. Den ligger söder om Kalmar utmed havet. Man ser Ölandsbron och tillhörigt havsbad finns till. Är helt klart VÄLDIGT MYCKET billigare än campingarna på Öland vill jag lova!

december bebis skrev 2009-08-01 15:59:27 följande:

MINA GOA BARN skrev 2009-08-01 15:41:08 följande:
    Hade min man fått välja så hade han också valt att hyra stuga istället, mindre jobb tycker han Som tur är så får han ingen chans att välja hihi. Jag gillar att campa med husvagnen och barnen älskar det. Min 8 åring ville inte åka hem igen från öland, han trivdes som fisken i vattnet.Funderar på att åka runt lite nästa år istället och då åker vi nog utan tältet. Vill åka till Astrid lindgrens värld och kolmården eller så får vi hitta en bra camping som ligger någonstans mitt emellan. Öppen för förslag på trevlig camping åt det hållet.
  • MiaB72
    Safari skrev 2009-08-01 15:18:19 följande:
    Ja, den är underbar Visst, den är lite trång just vid våran säng men det får vi ta då vi gillar planlösningen för övrigt. Satt nyss och tittade på Kabe 780 BGXL med planlösningen dubbelsäng i bak. Den blir mycket rymligare då men så upptäckte jag att skulle vi byta till den förlorar vi 2 bra garderober + ett smalt högskåp där jag o mannen har våra kläder! Då vi vinter campar är dessa garderober guld värdaVilken vagn har ni?
    Vi har en Onyx GDL, finns inte att köpa längre då det nu istället är Diamant GDL, samma planlösning men Diamanten är lite större. Vi hade också kikat på BGXL eftersom den är rymligare men såg också att vi tappar så mycket garderober och det behövs när vi ligger ute så mycket som vi gör! Vi ska ju stå säsong i fjällen sen och då behövs utrymme Det är då vi skulle vilja ha den ni har just för det utrymmet för barnen bak.
  • sim2fil

MINA GOA BARN skrev 2009-08-01 16:22:16 följande:

I Söderköping är det vackert, hur campingen lever vet jag dock inte, du får kanske googla på det. men själva Söderköping är jättefint, med Göta Kanal som går igenom hela lilla stan. december bebis skrev 2009-08-01 15:59:27 följande:
    I Söderköping finns en camping som heter Skeppsdockans camping som är jättefin och ligger precis vid kanalen. Det är ca 15 min gångväg in till centrum men gångvägen går längs kanalen så det är inte det minsta betungande Den är liten men har ett fräscht servicehus. Vi brukar åka dit en gång varje sommar och campa och besöka glassrestaurangen Smultrontäppan, det är verkligen en upplevelse!, men i år valde vi bort det och åker över dagen istället då vi tyckte att det kunde bli lite väl spännande med en 1-åring springandes precis intill kanalen
  • Kosmoskatten

Är nykomling både i tråden och i campingsvängen. Nån som har varit på Dalabadets camping i Trelleborg?

Svar på tråden Campingtråden campar!