• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • MiaB72
    Mikah: Fast du behöver inte dra ut sängen hela tiden, vi har vår utdragen hela tiden, blir bara lite mindre utrymme att gå bak i vagnen och du kan inte öppna garderoben helt fullt men ändå tillräckligt för att få in/ut kläder. Sen om ni kan sova på mindre yta så kan man ju ha sängen inskjuten hela tiden för madrassen är delad så att man kan ta bort den delen som tillhör utskjutet
    Den planlösningen som vi har och som då Diamanten har tycker vi är en större fördel för då har du inte sittgruppen i mitten vilket innebär att man stör de som ligger och sover mycket mindre om man är uppe.
  • elegi
    MiaB72 skrev 2009-07-31 10:14:38 följande:
    Mikah: Fast du behöver inte dra ut sängen hela tiden, vi har vår utdragen hela tiden, blir bara lite mindre utrymme att gå bak i vagnen och du kan inte öppna garderoben helt fullt men ändå tillräckligt för att få in/ut kläder. Sen om ni kan sova på mindre yta så kan man ju ha sängen inskjuten hela tiden för madrassen är delad så att man kan ta bort den delen som tillhör utskjutet Den planlösningen som vi har och som då Diamanten har tycker vi är en större fördel för då har du inte sittgruppen i mitten vilket innebär att man stör de som ligger och sover mycket mindre om man är uppe.
    Jag håller med dig
    Vi drar bara ihop sängen ibland om jag ska dammsuga tex. för att komma åt ordentligt.

Även jag som är av större modell kommer emellan och kommer åt det ajg ska ha i garderoben, det där med mittsittgrupp är inte min grej, vi hade det på Bürstnern.

Men som det sades tidigare..alla har olika behov..det enda som stör mig yttepyttelite är att det kunde varit lite lite bredare mellan våningsäng och dubbelsäng lite trångt när man ska bädda
  • sim2fil
    Mikah skrev 2009-07-31 09:41:37 följande:
    Vi ska ha en sån här istället:www.blocket.se/vasternorrland/KABE_AMETIST_GD...Jag vet att den är lite trång men det är ju mkt rymligare än andra vagnar med samma planlösning.Vi har tittat lite på dessa också men det här med att dra ut sängen hela tiden verkar lite jobbigt.www.blocket.se/gavleborg/Kabe_Diamant_GDL_KS_...Mia och Elegi, drar man ut sängen på Onyx Gdl också?Tjenixen. Jo visst är dem dyra det håller jag med och det blir kanske inte riktigt samma jämförelse men en del har ju kanske både hus och sommarställe .
    Den var jättefin! Vi valde en annan planlösning men fick ändå dubbelsäng, 3-våningssäng samt stor sittgrupp. Vi är supernöjda! Jag tror nästan att det bästa är det gigantiska kylskåpet, underbart att slippa handla stup i kvarten!
    www.blocket.se/kalmar/Polar_590_BK_2_5__09_20873041.htm&w=3 Det som skiljer denna från vår är att vi har 3 sängar på höjd i våningssängen samt att vi valde bort bäddskåpet och istället fick fasta skåp hela vägen över dubbelsängen
  • jmmm

Mikah: hihi då har vi campat på samma camping samtidigt Vart på rafshagsudden hade ni plats? om man svängde in till höger (om du har receptionen för backen) så låg vi precis bakom lekplatsen en adria m markis uppe låg där sö-ti. märkte aldrig nån kö på toa o dusch o håller med dig, rent o fräscht me inte nytt. städas tydligen 3!!! ggr/dag de var snälla vid oss, deras icke el platser va slut men jag fick en elplats utan att använda el tyvärr hade de ju haft en tragisk händelse i påskas, en man som brann inne i sin husvagn vagn o tält blev bara ett chassi

Nu ligger vi i gamleby på campingen där, har varit ute en vecka nu o här tänkte vi ligga några dagar så tältet har kommit upp härifrån blir dte sen alv o sen får vi avbryta efter några dagar för att åka hem på begravning men ut igen några dagar hemma i skåne är dte tänkt

• MiaB72
    elegi: Precis, bädda överslafen är ingen hit riskerar att trampa sönder hyllorna snart Smällar man får ta, men jag gillar vagnen oerhört mycket, trivs så jäkla bra i den!!
  • jmmm

Mia: skulle inte ni byta vagn igen? tänkte på er när här körde förbi en kabe 780, var de en sån ni ville ha?
    Har kommit på ett drömyrke, jag som pluggar till säljare, älskar hsuvagnar o mannen min kommenterar jämt att jag är skadad när det gäller modeller o märken så varför inte husvagnssäljare

• MiaB72
    jmmm: Jo, vi var på gång. Allt var klart med banken men så bestämde vi oss för att vänta beslutsångest!! Det är ju en hel del mer att betala varje månad och vi behöver ju inte en större vagn nu egentligen utan det är bara ett ha-begär så vi väntar ett tag så får vi se
    Låter väl som ett bra yrke Du har ju några självklara köpare här i tråden
  • Wilowa

Såg att ni diskuterat Kronocamping i Lidköping. Vi var där fem nätter för ca en vecka sedan. Vi gillade campingen även om jag tyckte det var lite trångt i början. Fast vi kom då ifrån Hjos camping och där hade vi stora fria gräsytor och Vättern framför oss. Jag upplevde inte att Kronocamping var geggig (trots mycket regn) och det var sällan kö till toaletterna eller duschen. Fast jag undrade vart värmen tagit vägen i den tempererade poolen.

• tjenixen
    trazzlan skrev 2009-07-30 23:55:18 följande:
    För att jag är en ängslig hönsmamma som tror att de ska ha ff fest och elda ner huset eller något annat hemskt Jag tycker att de är lite för små...13,5 och 15...men jag kanske är larvig? Vad var det som hänt i Västervik? Översvämningar?
    Man är ju olika och gör ju som man känner är bäst för ens barn och familj självklart. Inte tal om annat. Våra är 14 och 17 och vi har aldrig haft några som helst problem när de  varit ensamma hemma. Vi kan lita på dem och vi har även min farbror med fru tvärs över gatan om det skulle vara något. Så våra är hemma och tycker det är rätt skönt att få husera och klara sig och vi har det bekvämt med hus- och djurvakt då:)
Svar på tråden Campingtråden campar!