• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • trazzlan

tjenixen: Efter ditt inlägg och i samråd med make och äldsta dotter ska hon nu få prova en ansvarsvecka som hon kallar det. Vi är bara 40 minuter bort om ngt händer och alla blir nöjda hoppas jag Lilltjejen får åka hem över dagen när hon ska träffa en kompis eller göra ngt särskilt och komma på kvällen och sova här. Vi kan stanna en vecka till och hoppas på badväder

Det finns inget bättre...
  • Mikah
    jmmm skrev 2009-07-31 13:39:41 följande:
    Mikah: hihi då har vi campat på samma camping samtidigt Vart på rafshagsudden hade ni plats? om man svängde in till höger (om du har receptionen för backen) så låg vi precis bakom lekplatsen en adria m markis uppe låg där sö-ti. märkte aldrig nån kö på toa o dusch o håller med dig, rent o fräscht me inte nytt. städas tydligen 3!!! ggr/dag de var snälla vid oss, deras icke el platser va slut men jag fick en elplats utan att använda el tyvärr hade de ju haft en tragisk händelse i påskas, en man som brann inne i sin husvagn vagn o tält blev bara ett chassi Nu ligger vi i gamleby på campingen där, har varit ute en vecka nu o här tänkte vi ligga några dagar så tältet har kommit upp härifrån blir dte sen alv o sen får vi avbryta efter några dagar för att åka hem på begravning men ut igen några dagar hemma i skåne är dte tänkt
    jmmm. Det var du och jag som pratade i duschen!!!!! Eller hur? Kom jag på nu. Jag hörde ju när du skulle betala och du sa att du var alldeles nygift . Herrregud vad häftigt. Fast då tänkte jag inte på det men jag reagerade ju på att vi hade liknade dialekt så jag tänkte att du måste komma ifrån nordöstra Skåne nånstans.
  • Mikah

jmmm. Vi låg brevid en ny Cabby med svart hund (mina svärföräldrar) och sedan hade vi Kben med svart Saab. Vi låg på den vägen brevid parkeringen.

• Mikah
    SeTa skrev 2009-07-31 20:59:43 följande:
    Jag tänkte på en sak. Om vi kanske skulle sammanställa en lista med respektive "hemmacamping", så när man är på resa kan man lätt ha koll på vem som kanske kan finnas på campingen man kommer till? Kanske vore kul och kunna säga hej iaf?
    haha. Jag tänkte precis på det med. Nästa gång ska jag ha datorn med.

jmmm. Vi låg där Sön till tisdag . Var ligger Gamleby?
  • elegi

Mikah

Här kommer länkarna, nu kan du bara kopiera och lägga in i ts som uppdatering så hittar alla länkarna.

Förslag på camparmat

En uppmaning till alla i tråden
    Lägg alla trådarna bland favoriter så ni inte tappar bort dom och lägg gärna in info för just nu ekar det i typ alla trådarna

• tjenixen
    trazzlan skrev 2009-07-31 23:34:53 följande:
    tjenixen: Efter ditt inlägg och i samråd med make och äldsta dotter ska hon nu få prova en ansvarsvecka som hon kallar det. Vi är bara 40 minuter bort om ngt händer och alla blir nöjda hoppas jag Lilltjejen får åka hem över dagen när hon ska träffa en kompis eller göra ngt särskilt och komma på kvällen och sova här. Vi kan stanna en vecka till och hoppas på badväder
    Oj, ville inte på något sätt påverka eller mena att ni var hönsiga eller så. Hoppas du inte inte tog det så utan jag skrev bara hur vi gör och alla barn, föräldrar och situationer är ju olika. Men jag tror att er tjej kommer växa och känna sig stor och det är ju ganska nyttigt för dem att få känna ansvar och prova på hur det är att vara själv och t ex laga mat, plocka undan, osv. Fortare än man anar flyttar de små liven hemifrån, suck - de är ju ens bebisar ju:) Ni har ju som vi ungefär för när vi ligger i husvagnen så har vi max 30 min hem om det skulle behövas men hittills har det fungerat superbra. Barnen går t o m till affären och handlar hem om de behöver något. Vi har lämnat lite pengar till mat hemma men så är det ju så enkelt att föra över via telefon eller internet till deras kort med om det skulle gå åt mer. Vattnar blommor, tar disken, lagar mat, passar kaninen är väl det de gör när de är hemma. Ja, plockar undan efter sig osv med, ja det dagliga vanliga man gör. Lycka till allihop när ni provar nu.
  • elegi

Glömde några så för att det ska kunna bli alla i en rad så tjatar jag lite med ett likadant inlägg till

Mikah

Här kommer länkarna, nu kan du bara kopiera och lägga in i ts som uppdatering så hittar alla länkarna.

Förslag på camparmat

Packlista för oss campare
    www.familjeliv.se/Forum-5-106/m34020871.html

"Smultronställen" i Sverige
    www.familjeliv.se/Forum-5-106/m33809391.html

~~~~Kul i bilen~~~~
    www.familjeliv.se/Forum-5-106/m34193043.html

En uppmaning till alla i tråden
    Lägg alla trådarna bland favoriter så ni inte tappar bort dom och lägg gärna in info för just nu ekar det i typ alla trådarna

• Wilowa
    MiaB72 skrev 2009-07-31 17:16:00 följande:
    Tolta: Jag vill egentligen inte ha barnen precis intill mig heller, därför var vi ute efter den Kabe 780 GDL för då får vi allt men det kostar ju då också
    Fast vi fick den planlösningen för si så där 130.000. ...inklusive förtält.

Nja, detta är ju vår första vagn och jag är glad över att vi inte köpte en dyrare. Nu när vi tillbringat några nätter i den så vet vi vad som är bra och vad som inte är det. Vi har redan börjat sammanställa en lista på vad vi ska tänka på nästa gång! Sedan har vi insett fördelarna med att köpa av en handlare istället för privat, just nu är vagnen inne på lagning för andra gången...och det går på garantin. Första gången kom de till och med hem till oss och lagade en läckande slang (vi bor 1 km från handlaren) och nu är det kylskåpet och värmen som krånglar lite.
  • Safari

Hej!

Nu har vi varit hemma några dagar efter 10 underbara dagar på Böda Sand, Öland{#lang_emotions_laughing} Vädret var lite växlande men överlag så var det bra. Vi har ju en Kabe 780 GDL och den var perfekt även nu i sommar tid. Skönt när barnen har sin egna lilla del där de kan härja fritt när det regnar......
    Passade också på att boka en plats där redan nu till nästa sommar. 14-28 juli blir det då{#lang_emotions_sunny}

Hoppas ni andra också har haft/har/ska ha underbara semesterveckor med vagnen{#lang_emotions_flower}

• MiaB72
    Safari: Åhhh, har ni en sån Nu blev jag liiiite avis
Svar på tråden Campingtråden campar!