• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • Wilowa
    Wilowa skrev 2009-07-31 16:10:43 följande:
    Såg att ni diskuterat Kronocamping i Lidköping. Vi var där fem nätter för ca en vecka sedan. Vi gillade campingen även om jag tyckte det var lite trångt i början. Fast vi kom då ifrån Hjos camping och där hade vi stora fria gräsytor och Vättern framför oss. Jag upplevde inte att Kronocamping var geggig (trots mycket regn) och det var sällan kö till toaletterna eller duschen. Fast jag undrade vart värmen tagit vägen i den tempererade poolen.
    Jag gillade även deras kösystem. De hade bokningsstopp så man kunde inte längre boka platserna i förväg. Istället fick man ringa samma dag och då fick man ange max antal nätter man tänkte stanna, sedan ringde de upp när de fått en plats som var lämplig. Det gjorde ju att vi faktiskt kunde få en plats även om det gällde att ringa tidigt och sedan hålla koll på telefonen hela dagen. Det var visserligen inte det enklaste eftersom vi tillbringade den dagen på Skara Sommarland.
  • tjenixen

Såg att ni pratat om olika planlösningar. Vi har ju löst pratat om att byta vagn men jag tror nog att vi är för snåla (ekonomiska kanske det heter haha) då vår är "gratis". Men i alla fall så har vi kikat på de med sittgrupp i mitten och de med våningssäng och dubbelsäng bredvid varandra. Är det smartare att ha en separat sovdel än att ha våningssäng på ett ställe och dubbelsängen på ett annat? Vi ligger ju mest på säsong och är inte mycket ute och åker. Hur har ni resonerat när ni valt planlösningar?

• MiaB72
    tjenixen: Vi har bara tittat på vagnar som haft soffdelen i ena ändan och sovdelen i andra ändan. Enda nackdelen är ju att man kommer nära sina barn och det kan vara lite känsligt när man vill ha "vuxentid" men än så länge är våra barn så små att de sover som stockar och inte vaknar Jag har en kompis som har sittdelen i mitten och hon vill nu byta då hon märker att hon och hennes man är uppe olika tider och då stör man både barnen som sover i ena ändan och föräldern som sover i andra ändan. 
  • Wilowa

Vi har våningssängen i ena änden, vår säng (inte uppbäddningsbar) i den andra och en nerbäddningsbar sittgrupp i mitten och det passar oss utmärkt. Fast vi har dörrar som vi kan dra för till både barnens och vår säng och sedan har vi ju förtältet som man kan vara i om det skulle behövas. Jag skulle inte vilja sova med barnen inpå mig. Fast som sagt så är det ju väldigt olika vad man tycker är bra. Det gäller ju att sätta sig ner och tänka efter vad man tycker är viktigt.

• Wilowa
    Wilowa skrev 2009-07-31 16:39:49 följande:
    Vi har våningssängen i ena änden, vår säng (inte uppbäddningsbar) i den andra och en nerbäddningsbar sittgrupp i mitten och det passar oss utmärkt. Fast vi har dörrar som vi kan dra för till både barnens och vår säng och sedan har vi ju förtältet som man kan vara i om det skulle behövas. Jag skulle inte vilja sova med barnen inpå mig. Fast som sagt så är det ju väldigt olika vad man tycker är bra. Det gäller ju att sätta sig ner och tänka efter vad man tycker är viktigt.
    ...om vi sätter in en tv i vagnen så kan man antingen sitta i vår säng eller i ena soffan om många vill titta.
  • MiaB72
    Tolta: Jag vill egentligen inte ha barnen precis intill mig heller, därför var vi ute efter den Kabe 780 GDL för då får vi allt men det kostar ju då också
  • SeTa

Just det där med lite större barn och "vuxentid" är något som börjar tära på oss. Vi har varit ute snart två veckor och grabbarna lägger sig samtidigt som oss.
    Hur löser man det? det går ju inte att skicka stora barn i säng hur tidigt som helst, för inte somnar dom ändå förren vi har kommit in. Och då tar det 10 min så sover mamman.. Sicka problem.

• SeTa

Förresten, nu ligger vi på Saxnäs. Fler?

• SeTa

Jag tänkte på en sak. Om vi kanske skulle sammanställa en lista med respektive "hemmacamping", så när man är på resa kan man lätt ha koll på vem som kanske kan finnas på campingen man kommer till? Kanske vore kul och kunna säga hej iaf?

• elegi
    MiaB72 skrev 2009-07-31 13:41:14 följande:
    elegi: Precis, bädda överslafen är ingen hit riskerar att trampa sönder hyllorna snart Smällar man får ta, men jag gillar vagnen oerhört mycket, trivs så jäkla bra i den!!
    Jag har börjat ställa mig i dubbelsängen, det är enklaste sättet utan att bli mos har jag kommit fram till
Svar på tråden Campingtråden campar!