• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • MiaB72
    Mikah skrev 2009-08-23 10:43:32 följande:
    Grattis till vagnen Chris och Mia . Vi velar mellan att åka till Gekås camping anting helgen 24 september eller 8 oktober ochåker vi när ni är på gekås kanske man kan hälsa på och få se den i verkligheten?Välkommen alla nya.
    Tack

Klart ni får komma och hälsa på om ni prickar in Gekåshelgen när vi är där
  • elegi
    WillElv skrev 2009-08-23 17:55:50 följande:
    Till alla inbitna campare, ni verkar ha koll på det mesta ang. vagnar. Har läst att flera av inte gillar Hobby. Jag/vi är väldigt sugna på en 650 barnkammarvagn. Finns det ngn som kan ge lite konstruktiv kritik på just Hobby vagnarna. Så man vet lite mer vad man ska kolla på & fråga om. Tackar!
    Tyvärr, har aldrig haft nån själv men vet flera som har/har haft problem med just Hobby...på campingen vi är på just nu så vet jag på rak arm 2 som har strul med just Hobby några problem är belysning, fläkt, kylskåp. På förra campingen vet jag en som hade problem med hyllor som inte satt som dom skulle osv.
  • WillElv
    elegi skrev 2009-08-23 23:01:41 följande:
    Tyvärr, har aldrig haft nån själv men vet flera som har/har haft problem med just Hobby...på campingen vi är på just nu så vet jag på rak arm 2 som har strul med just Hobby några problem är belysning, fläkt, kylskåp. På förra campingen vet jag en som hade problem med hyllor som inte satt som dom skulle osv.
    Ok TACK, alltid bra att höra sig för.

Någon som har erfarenheter av WILK?
  • Chris

Ett tips för sådana som vill ha tips om olika husvagnar och så. Gå in på www.husvagnsforum.com där är det bara campar så får man lite bredare "publik" för sina frågor. Finns säkert svar på många frågor där redan.

• elegi
    Chris skrev 2009-08-24 12:21:56 följande:
    Ett tips för sådana som vill ha tips om olika husvagnar och så. Gå in på www.husvagnsforum.com där är det bara campar så får man lite bredare "publik" för sina frågor. Finns säkert svar på många frågor där redan.
    Har en tendens att alltid glömma bort den sidan....är väl en hel evighet sen jag var inne där sist
  • Chris

Tackar för alla "grattis" till våran nya vagn.

Skall bli så spännande på lördag när vi får åka och hämta den...

• EllaBellaBus
    EllaBellaBus skrev 2009-08-23 12:05:12 följande:
    Vi var och tittade på en vagn igår, begagnad dock och inte ens i närheten av dom priser som Chris & Mias vagn... Grattis förresten Här sitter vi ändå och vänder på siffror och räknar och räknar. Ska vi eller ska vi inte?!? Vi blev helt kära i vagnen, den är i mkt fint skick men lite dyrare än vad vi hade tänkt oss. Sambon vill pruta [säljes privat] för sakens skull medans jag är mer "kosta vad det kosta vill". Usch och bläh, värre än husköpet vi gjorde förr i tiden...Vagnen skulle alltså bli vår första egna vagn, hyrde en på semestern och vi trivdes superbra med campinglivet. Nu har man vänt upp o ner på Blocket och kraven har bara blivit fler o fler under tiden... Nu finns THE husvagn till salu, men vi velar ändå. FY! Håll tummen att detta går vägen... 
    Ja men då var vi också husvagnägare Superduperglada, sambon lyckades pruta också. Finns bra "prutarskolor" här på nätet

Vagnen är en TEC Weltbummler 560 årsmodell -92. Som jag skrev innan så är det U-grupp bak och en våningssäng med riktiga "sängar" och bäddbar dinett där fram. Vi har tänkt att alla tre ska sova i barnkammardelen så slipper vi bädda upponer på soffan. Vagnen är i jättefint skick, känns mycket nyare än vad den är. TEC verkar inte vara något kännt märke, men har luskat fram att den kommer från samma ställe som Dethleffs [stavning?] vagnar. Den känns väldigt gedigen och robust vagn. Osså får vi en nästan ny Isabella-tält också. Vinröd var den, grå skulle jag velat ha men man kan inte få allt eller hur Så nu vet vi vad vi gör nästa sommar!

WE ARE IN {#lang_emotions_heart}
  • MiaB72
    EllaBellaBus: Härligt Välkommen in i gänget på "riktigt" nu då
  • medlem2
    EllaBellaBus skrev 2009-08-24 18:51:45 följande:
    Ja men då var vi också husvagnägare Superduperglada, sambon lyckades pruta också. Finns bra "prutarskolor" här på nätet Vagnen är en TEC Weltbummler 560 årsmodell -92. Som jag skrev innan så är det U-grupp bak och en våningssäng med riktiga "sängar" och bäddbar dinett där fram. Vi har tänkt att alla tre ska sova i barnkammardelen så slipper vi bädda upponer på soffan. Vagnen är i jättefint skick, känns mycket nyare än vad den är. TEC verkar inte vara något kännt märke, men har luskat fram att den kommer från samma ställe som Dethleffs [stavning?] vagnar. Den känns väldigt gedigen och robust vagn. Osså får vi en nästan ny Isabella-tält också. Vinröd var den, grå skulle jag velat ha men man kan inte få allt eller hur Så nu vet vi vad vi gör nästa sommar!WE ARE IN 
    Vad skoj!

Husvagnslivet är livet!!!

Efter att tillbringat 5 veckor i vagnen under sommaren bara man längtar ut när det är dax på helgerna!

ILOVE husvagnslivet!
  • tjenixen
    WillElv skrev 2009-08-23 17:55:50 följande:
    Till alla inbitna campare, ni verkar ha koll på det mesta ang. vagnar. Har läst att flera av inte gillar Hobby. Jag/vi är väldigt sugna på en 650 barnkammarvagn. Finns det ngn som kan ge lite konstruktiv kritik på just Hobby vagnarna. Så man vet lite mer vad man ska kolla på & fråga om. Tackar!
    Har inte haft någon Hobby själv men hört några som är supernöjda och några som inte alls är nöjda. Så är det nog med de flesta fabrikat. Har tex ett flertal bekanta/vänner som bara haft otur med sin Kabe så då blir man ju nästan avskräckt att köpa en sån( vill inte ha en sån i alla fall då jag inte gillar dem värst ändå men du förstår hur jag menar?) Såg nu att Chris redan tipsat om husvagnsforum. En bra sida där man kan få tips och råd.
Svar på tråden Campingtråden campar!