• Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Är det några fler här som kommer läsa till lärare på distans via Karlstad universitet?

• Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-29 07:38:57 följande:
    Det är nog föreläsningen på måndag eftersom den just behandlar kunskapsbegreppet. Måste bara säga att Tessa, du hade ju rätt. Det är inte så svårt när man väl börjat. Tänkte skriva klart hela idag så slipper jag bli så stressad sen, jag tar helg imorgon *haha*
    :) jag har bara sista uppgiften kvar nu, den spar jag tills imorgon eller några kvällar nästa vecka (så man har lite att göra då med....haha) Kan ju vara bra att använd sig av nåt från föreläsningen också :)

oftast är det ju så att det känns motigt och svårt innan man väl börjar, men sen flyter det på fint.
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-29 07:43:21 följande:
    :) jag har bara sista uppgiften kvar nu, den spar jag tills imorgon eller några kvällar nästa vecka (så man har lite att göra då med....haha) Kan ju vara bra att använd sig av nåt från föreläsningen också :)oftast är det ju så att det känns motigt och svårt innan man väl börjar, men sen flyter det på fint.
    Okej, shit vad du jobbar på duktigt.

Man ska alltid intala sig själv att det är lätt, för då blir det oftast det!

Nej nu ska jag återgå till pluggandet
    Trevlig helg!
  • Giggles

En till här som ska läsa på distans....blev antagen i fredags eller bestämde hoppa av från en annan universitet och hamnade i en kaos....allt man missade....och första uppgift att lämnas redan nästa vecka....och litteratur som man precis ordnad....åh gud hjälp!!!
    Ni som har varit med från början....hur går det för er??? Förresten någon från Alingsås här????

• MammaHela
    Giggles skrev 2009-08-29 21:57:48 följande:
    En till här som ska läsa på distans....blev antagen i fredags eller bestämde hoppa av från en annan universitet och hamnade i en kaos....allt man missade....och första uppgift att lämnas redan nästa vecka....och litteratur som man precis ordnad....åh gud hjälp!!! Ni som har varit med från början....hur går det för er??? Förresten någon från Alingsås här????
    Jag är i samma situatuion som dig. Fick reda på det i torsdags tror jag. Eller om det var i onsdagskväll.

Men jag fick tag på alla uppgifter då och lyckades fixa alla böcker utom en. Men tyvärr så var denna helg verkligen rätt helg att panikplugga på. I fredags var jag på begravning ca 15 mil bort, och hela denna helg är jag med familjen på semester (har 3 barn). Det har varit inbokat sen i maj.

Så jag sitter i en liten stuga på några få kvm med alla barnen och försöker läsa lite då och då..

Men men jag kommer nog ikapp nån dag. Men några arbeten har jag inte lyckats fått ihop ännu. Läser så ögonen blöder..
    nån som kan laga ett krossat hjärta?
  • Thegran
    En till här som ska läsa på distans....blev antagen i fredags eller bestämde hoppa av från en annan universitet och hamnade i en kaos....allt man missade....och första uppgift att lämnas redan nästa vecka....och litteratur som man precis ordnad....åh gud hjälp!!!Ni som har varit med från början....hur går det för er??? Förresten någon från Alingsås här????
    Grattis till antagningen!

Jag tror att ni utan problem hinner med arbetet på en vecka!
    Jag har inte suttit många timmar och är klar med de två första uppgifterna, man behöver inte läsa hela boken utan koncentrera er på styckena som handlar om teoretisk och praktisk kunskap, samt praktisk klokhet.
    Den andra boken har jag inte öppnat än, så där vet jag inte hur den är upplagd :)

Jag ska sätta igång med sista uppgiften nu. Tror inte jag gör klart den idag men vill börja iaf.
  • HannaJennebo
    En till här som ska läsa på distans....blev antagen i fredags eller bestämde hoppa av från en annan universitet och hamnade i en kaos....allt man missade....och första uppgift att lämnas redan nästa vecka....och litteratur som man precis ordnad....åh gud hjälp!!!Ni som har varit med från början....hur går det för er??? Förresten någon från Alingsås här????
    Vad roligt att du blivit antagen Tror (som TessaG) att du inte behöver oroa dig så mycket, uppgifterna är inte så svåra och tidskrävande som det ser ut på pappret!
    Lycka till!

Förresten vi ses imorgon över telebild
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-30 08:25:57 följande:
    Vad roligt att du blivit antagen Tror (som TessaG) att du inte behöver oroa dig så mycket, uppgifterna är inte så svåra och tidskrävande som det ser ut på pappret!Lycka till!Förresten vi ses imorgon över telebild
    vaa, ser alla en? läbbigt! :)
    då måste man ju se vårdad ut ;)

nä, nu lägger jag ner pluggandet för idag tror jag. eller iallafall för just nu.
    kommit en bit på sista uppgiften så känner mig nöjd.
    tänkte lämna in den på fredag så man slipper tänka på den nästa helg.
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-08-30 08:31:32 följande:
    vaa, ser alla en? läbbigt! :)då måste man ju se vårdad ut ;)nä, nu lägger jag ner pluggandet för idag tror jag. eller iallafall för just nu.kommit en bit på sista uppgiften så känner mig nöjd.tänkte lämna in den på fredag så man slipper tänka på den nästa helg.
    Ja det var iaf vad de sa till oss. I en liten ruta i hörnet och om manställer en fråga så blir det helbild

Oki då har du kommit långt iaf, skönt att få lite helg också. Jag tänkte nog också lämna in min tidigare, men jag får se hur det går!
  • HannaJennebo

oj nu händer det nå på it´s Det står inte längre bara Lindesberg efter mig utan lindesberg 1, spännande. Massa nya i Lindesberg verkar det som också, spännande inför imorgon

Skulle han lägga ut "gruppmapparna" idag förresten?

• MammaHela
    HannaJennebo skrev 2009-08-30 16:29:32 följande:
    oj nu händer det nå på it´s Det står inte längre bara Lindesberg efter mig utan lindesberg 1, spännande. Massa nya i Lindesberg verkar det som också, spännande inför imorgon Skulle han lägga ut "gruppmapparna" idag förresten?
    och på min står det lindesberg 2. Verkar som om vi har blivit indelade i grupper =(
    nån som kan laga ett krossat hjärta?
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad