• Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Är det några fler här som kommer läsa till lärare på distans via Karlstad universitet?

• Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad
  • Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-08-25 20:17:15 följande:
    Hej på er, nu är första dagarna avklarade känns väldigt skönt att ha kommit igång. Håller med om att det var supersvårt att hitta man yrade omkring som en yr höna men det känns bra med upplägget. En del info man fått står ju på it`s learning så jag kan känna att det hade räckt med en dag, de hade lätt kunnat fått ihop det ändå.
    jaaa, det tyckte jag också!! Och en hel del info kändes ganska oväsentlig! och den där dumma it´s learning introt som var frivilligt (och som han själv sa inte var något nödvändigt...) som gjorde att det blev så långt hål.
    jaja.
    tycker alla vi träffat verkar bra.

Nu är det bara att sätta igång, inlämning, gruppdiskussionen och sen salstenta på det :)
  • Thegran
    Bästamorsan skrev 2009-08-25 20:21:38 följande:
    Har ni 2 dagar första träffen?Är det alltid 2 dagar?
    oftast är det två dagar.
    nästa gång har vi dock bara en dag. Då har vi tenta på fm och kursstart på em.
  • Thegran

Men - startar verkligen utbildningen i vår?
    Vi skulle ju vara sista kullen innan den gjordes om?
    eller fattade jag fel?

• Bästamorsan
    Thegran skrev 2009-08-25 20:25:51 följande:
    Men - startar verkligen utbildningen i vår?Vi skulle ju vara sista kullen innan den gjordes om?eller fattade jag fel?
    Oj har de sagt det nu???

http://www.kau.se/utbildning/program/PR1176#

Den står fortfarande med på deras hemsida...
  • AnTiMiFi
    Thegran skrev 2009-08-25 20:23:47 följande:
    jaaa, det tyckte jag också!! Och en hel del info kändes ganska oväsentlig! och den där dumma it´s learning introt som var frivilligt (och som han själv sa inte var något nödvändigt...) som gjorde att det blev så långt hål.jaja. tycker alla vi träffat verkar bra.Nu är det bara att sätta igång, inlämning, gruppdiskussionen och sen salstenta på det :)
    Jaaa, men herregud det introt var helt onödigt jag hade redan varit inne en massa gånger och fixat inlogg det var ju inte svårt alls!! Mycket onödigt var det, men men, nu är det bara att hugga i med våra uppgifter.
  • Thegran
    Bästamorsan skrev 2009-08-25 20:30:40 följande:
    Oj har de sagt det nu???www.kau.se/utbildning/program/PR1176 står fortfarande med på deras hemsida...
    kanske är till hösten det inte börjar då.
    Kan ha fel, men dom sa nåt om det iaf.
  • Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-08-25 20:31:05 följande:
    Jaaa, men herregud det introt var helt onödigt jag hade redan varit inne en massa gånger och fixat inlogg det var ju inte svårt alls!! Mycket onödigt var det, men men, nu är det bara att hugga i med våra uppgifter.
    ja usch.
    gruppdisk. är ju lätt iaf. Och inlämningsgrejen kändes inte heller så tung.
    så det går nog bra, även om det känns mastigt just nu.

Nu är vi igång iaf.
  • AnTiMiFi
    Thegran skrev 2009-08-25 20:33:09 följande:
    kanske är till hösten det inte börjar då.Kan ha fel, men dom sa nåt om det iaf.
    Ja det kommer jag också ihåg, det kommer att ändras, nästa år var det väl men vilken termin minns jag inte.
  • Thegran

någon som kommer ihåg hur man hittade till prog. planeringen? alltså. när vi läste vilka kurser?
    och - exakt vilka veckor var praktiken?

mitt block åkte med en av de andra hem...

• AnTiMiFi
    Thegran skrev 2009-08-25 20:55:41 följande:
    någon som kommer ihåg hur man hittade till prog. planeringen? alltså. när vi läste vilka kurser? och - exakt vilka veckor var praktiken?mitt block åkte med en av de andra hem...
    Programplaneringen fanns nånstans på it`s learning vart minns jag inte, men praktiken får jag till att den kommer att ske v. 49.50.51 vi börjar på den nya kursen v.48 och därefter borde det bli praktik. Innan jul det blir bra det med alla baciller som är då vinterkräk here we come
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad