• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

vore jätte roligt att nu de sista veckorna fram till bf att följas åt ;) , prata funderingar ,vanka ,tankar om allt från dagen-namn-förlossning eller bara klaga eller vad som.
    hoppas de är fler där ute som vill följas åt...

• Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
  • mrs Carro Andersson

min mage har redan sjunkit ner och det är fixerat. har era gjort det?
    På min mammas sida i släkten är alla födda tio till 14 dagar före utsatt datum och det är 10 indivdider som det handlar om så jag hoppas verkligen att det blir lite tidigare än den 19 augusti för nu längtar jag så mycket

• Sazee

Min bebbe har börjat fixera sig - hans huvud är nu bara ruckbart. :) eller a, de var för ca 2 veckor sen.

• TuvaEbba

15 aug är BF för mig. det är vårt tredje barn har sedan tidigare två tjejer som är födda -99 o -02 så detta blir en liten sladdis.
    Jag var hos barnmorskan idag bebisen hade fixerat sig o låg långt ner med huvudet, hoppas det tyder på att bebisen kommer inom ett par veckor. Med tjejen som är född -02 gick jag över 15 dagar vill inte vara med om det en gång till!!!

• Tessan89

Är beräknad till den 22a enligt UL.. =)
    Är också riktigt less men har även jag en känsla av att den lika gärna kan komma snart! Bebisen är fixerad och magen har sjunkit ner så det känns som att ha ett huvud mellan benen =/
    Min son på 3 år kom 3 veckor tidigt (36+3).. Så min bm tror den här också blir tidigare.. Spännande att se när allas kikar ut =)

• Tessan89

Bebisen är fixerad sen några veckor tillbaka.. När fixerade era små sig?

• fizz

Hej hej, har bf den 15:e augusti. Insåg precis att det bara är 29 dgr kvar, om inte mindre :) PANIIIKK!!!! Har fått graviditetsdiabetes och får inte gå över tiden (det enda som är bra med skiten ;)

Det här tredje barnet och jag undrar (ni som kan jämföra), var hos Bm förra veckan o då var inte bebisen fixerad. Mina andra två har fixerat sig innan v.36 och bm sa att vissa barn inte alls fixerar sig innan det är precis är dags...är inte det jobbigare då? Jag menar gör det inte ondare om allt kommer på en gång...? En dum fråga kanske..men men blir inte klokare av att bara sitta o fundera :S

Min 6-åring kom i vecka 38+5 och den andra dottern v.40 prick...hoppas att den här kommer lite innan så att jag slipper igångsättning...läste här någonstans att det är hemskt. Någon igångsatt som kan berätta vad de gör? Eller länka till nån tråd?

Tack på förhand!

• magizmaka

Har BF den 13/8 och min har varit fixerad i ett par veckor så jag hoppas att bebisen vill komma lite tidigare för jag är också så trött på det här nu.

• AdoXa

Jag väntar andra barnet den 20:e augusti men jag är inställd på att den kommer runt 24:e kanske, för jag gick över 6 dagar med dottern som är 2,5 år.
    Tydligen är det vanligast att första barnet kommer BF +5 och att man förkortar tiden med 2-3 dagar med andra. Så sade min barnmorska.

I min kommun går man inte på så många koller hos barnmorskan när man är omföderska, men sist jag var där frågade jag iaf om bebisen hade vänt sig med huvudet neråt, men då var det en vikarie som inte verkade kunna känna helt säkert hur bebisen låg, men hon tyckte iaf inte att den verkade fixerad. Ska till min ordinarie bm i veckan som kommer så ska fråga henne istället. Men jag har hört att bebisen i regel fixerar sig senare om det är andra barnet.

• Amnas

21.e för mig. Hon har också fixerat sig som det verkar har gjort för flera av er andra. Visst vill man att hon ska komma ut snart, men jag njuter också av att vara gravid, tycker det är fantastiskt!

• Josse B

Hej hej, jag är beräknad 20/8..men hoppas som många fler att bebisen ska titta ut tidigare. Förra gången jag var hos BM var bebisen ruckbar, hoppas att den är fixerad nu på måndag när vi ska dit!
    Magen har inte sjunkt ner ännu. Har hört att sjunker den så kommer bebisen innom 2 veckor...(vet inte om det stämmer??)

Vägde mig också idag...har gått upp 20kg...ops!! Vägde 55, och nu är man uppe i 75 har aldrig vägt så mycket men jag försöker endå hålla igång och vara ute och promenera men fler kilon kommer det ju att bli innan det är dags, så nu känner man sig tung! samla vatten har jag också börjat med, får ont i fötterna efter jag har vilat de, så nu börjar det bli lite jobbigt men ack så trevligt endå!

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)