• Svar på tråden FarmWille - FB
  • Lilla Hanna

Någon som vet vilken level man måste vara för att kunna ge bort olivträd? Är level 31 nu, och börjar bli lite frustrerad

• miagbg

Fick ett olivträd igår ifrån en som är i level 32

• Kaxmaja
    Mimmi86 skrev 2009-10-05 00:33:32 följande:
    Aha, jag har ett stort hus, ladugård och lite skitsaker som tar upp plats...har funderat på om jag ska sälja allt sånt och sen köpa lite mer åkermark och tjäna upp i lite mer pengar...Eller så skippar jag marken och köper en massa djur och träd så jag kan komma åt de där ribbonsen.... har 5 kvar... behöver lite nya grannar, samt hjälpa några till vänner, sen skörda träden, "skörda" djuren och tjäna pengar på min skörd... de två första är väl lätta men de andra... phu! Nää vad tycker ni? ska jag sälja av mina hus och saker...och fixa träd och djur? hur mycket coins har ni?
    har du tagit alla ribbons för byggnader? isåfall sälj. Jag gör som Kreativ vköper och säljer. Dock har jag haft nån vecka nu då jag sått saker som tar längre tid
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kreativ

vet man med sig att man har tid att kolla farmen ofta under en dag, så kör på 4-timmarsgrejer. Har man inte tid att "passa" tider på farmen, så kör 1-dags-grejer, eller 12-16-timmarsgrejer.  Jag har alltid haft en hörna för sånt som tar längre tid också, men inte lika stor som för "snabbgrejerna". Just nu kör jag sånt man inte får så mkt för, för att komma upp i stjärnor... tappade lusten för att samla ribbons o snabba pengar, det går för segt på min nivå! (31). Stjärnorna gav mig nåt att göra igen.. Men vad drygt att så grejer som bara ger några få coins sen... 

Har man tagit alla ribbons för dekorationer och byggnader så sälj o gör plats till att samla in ribbons för träd och djur. Men sälj inte saker o hus om inte alla ribbonsen för dem är tagna!

Melvin 060609, Ida 080426
  • Kaxmaja
    Kreativ skrev 2009-10-05 08:00:18 följande:
    vet man med sig att man har tid att kolla farmen ofta under en dag, så kör på 4-timmarsgrejer. Har man inte tid att "passa" tider på farmen, så kör 1-dags-grejer, eller 12-16-timmarsgrejer.  Jag har alltid haft en hörna för sånt som tar längre tid också, men inte lika stor som för "snabbgrejerna". Just nu kör jag sånt man inte får så mkt för, för att komma upp i stjärnor... tappade lusten för att samla ribbons o snabba pengar, det går för segt på min nivå! (31). Stjärnorna gav mig nåt att göra igen.. Men vad drygt att så grejer som bara ger några få coins sen...  Har man tagit alla ribbons för dekorationer och byggnader så sälj o gör plats till att samla in ribbons för träd och djur. Men sälj inte saker o hus om inte alla ribbonsen för dem är tagna!
    ja precis så har jag oxå gjort. däremotr lessnade jag liote då stjärnorna kom in i bilden. har ju skördat massor av grejjer som inte har räknats.
  • Kreativ

angel - förstår hur du menar. Så kände jag också när jag såg att stjärnorna infördes. Men nu känner jag att det gavmig ett nytt mål, farmen har känts död ju på denna nivå, det grå för långsamt fram. Nu har jag gett mig attan på att få minst en strjärna av varje gröda, så jag odlar en massa sån där ger-inga-nämnvärda-pengar-skit nu... Men jag får mina stjärnor märker jag, så det får väl lov att gå segt då

• Kaxmaja
    Kreativ skrev 2009-10-05 08:13:14 följande:
    angel - förstår hur du menar. Så kände jag också när jag såg att stjärnorna infördes. Men nu känner jag att det gavmig ett nytt mål, farmen har känts död ju på denna nivå, det grå för långsamt fram. Nu har jag gett mig attan på att få minst en strjärna av varje gröda, så jag odlar en massa sån där ger-inga-nämnvärda-pengar-skit nu... Men jag får mina stjärnor märker jag, så det får väl lov att gå segt då
    Sant. ja jag kanske oxå borde göra så. är på level 30 så det är SEGT här med
  • Kreativ

ja det händer liksom inget på dom nivåerna, hur mycket jag än sitter med 4-timmarsgrejer osv.. så jag tänkte att varför inte beta av stjärnorna också... försöker odla samma saker hela tiden så att man kommer nån vart, men jag har fortfarande en hörna med lite "nyare" grödor så jag känner att jag får in liiite pengar också.

• sholof

ååhhh, jag kommer ju inte alls in på FV idag!!!

Jag är på level 30 så det går segt, o har nu 4 ribbons kvar. Kör på att iaf få de sista för djuren o träden.... De andra två känns omöjliga just nu. Får väl göra som ni o försöka samla stjärnor, men har inte fått någon än eftersom jag odlar lite av varje. Vad får man när man fått en stjärna?

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • Tulpania
    sholof skrev 2009-10-05 08:23:47 följande:
    ååhhh, jag kommer ju inte alls in på FV idag!!! Jag är på level 30 så det går segt, o har nu 4 ribbons kvar. Kör på att iaf få de sista för djuren o träden.... De andra två känns omöjliga just nu. Får väl göra som ni o försöka samla stjärnor, men har inte fått någon än eftersom jag odlar lite av varje. Vad får man när man fått en stjärna?
    jag har fått en stjärna men det hände inget .... är oxå på level 30 å håller med om att det är trögt nu......
Svar på tråden FarmWille - FB