• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • evaoregon
    julmusten skrev 2009-10-07 03:26:53 följande:
    Ha-ha AHost, nu maste jag bara jobba lite pa min man sa att han kan tanka sig byta med for det later ju bra. Forresten fick vi i dag ett beslut fran forsakringsbolaget, och de tanker inte andra sig vad det galler the pediatrician. Nu sa har vi inte sa stora forhoppningar for det andra appealet heller. Det ar sa himla sjukt alltsa. De kan inte se forbi att lakarna ar out-of-network, och vi har inte valt dem sjalva. Min man skall prata lite med HR-manniskorna pa jobbet nar han borjar jobba igen efter semestern som just borjade i dag, och sen far vi se vad vi kan gora. Eftersom han ar under State insurance sa kanns det som att vi borde kunna kontakta nan State representative och se vad de har att saga, men vi far ta en grej i taget. Jag fattar fortfarande inte huriden om nan sorts federal vard kan vara sa kontroversiellt, men vi har ju redan haft den diskussionen har!!
    Går det inte att fixa någon väldigt rejäl rabatt på räkningen hos sjukhuset då de borde ha vetat vilken försäkring ni har och inte skulle ha gett är läkare som var "out-of-network"?
  • Wagram

Julis: Det borde val ga att fa the state representative att trycka lite pa din mans yrke och att han tjanar allmanheten och ar detta tacken och allt det dar? Sadant brukar val ga hem?

• All American Mom

Good morning!

Här stormar det i Buffalo, NY.... regn o blåsväder... precis som när vi flyttade förra måndag, till vårt egen lgh.... (bor i Orchard Park, som är en by i Buffalo).

Hur har ni det för väder där ni bor?

• julmusten

Kitty, det ar det jag tanker med. Min man skall ga och prata med de som har kontakt med forsakringen pa hans jobb nar han borjar jobba igen for att se om det finns nagot de kan gora, och om inte det, vem han skall prata med angaende det hela. Vi kommer absolut pusha att han ar en law abiding, tax paying, STATE EMPLOYEE etc. etc. etc.

Evaoregon, jag vill testa allt som gar att testa innan jag borjar kontakta lakarna sjalv angaende deras rakningar, for sa fort jag gor det sa tror jag att de kan ga med pa allt moligt, men jag vill verkligen att forsakringen skall tacka det har. Vi har inte sjalvmant valt out-of-network lakare och skulle inte ha gjort det heller om inte situationen blev som den blev. Sjukhusrakningen ar tackt, det ar tva lakare som inte tacks, och vi har med all sannolikhet skrivit pa nagot papper pa sjukhuset dar vi inte kommer halla dem responsible for om nan lakare de anstaller for vard av oss ar out-of-network.

AAM, har regnar det och ruskar med, men vi har haft fint vader innan idag.

• All American Mom
    julmusten skrev 2009-10-07 13:37:50 följande:
    AAM, har regnar det och ruskar med, men vi har haft fint vader innan idag.
    Ja, samma här. Fint och soligt... och träden ser så underbar vackra ut här. Men nu är det riktigt blåsigt ute, måste kanske ta in lite dekorationer från balkongen snart.

Jag skulle åka iväg till daglig mässa på kyrkan nu på morgonen men inte när det blåser så här... då blåser jag och min PT Cruiser bort, säkert, haha...
  • Mealla

Julmusten,

tror ocksa att det ar bra att ga den vagen att din man pratar med HR och ser vilka ideer de har. Det ar helt vansinnigt att forsakringsbolaget ar sa fastlast vid network doctors, kostnaden ar ju densamma for dem oavsett. Haller tummarna att det ska losa sig for er.

Jag har 2 feberfria barn har pa morgonen, jag hoppas att det ska halla i sig.

• julmusten

Ella hade fortfarande lite feber,men at frukost sa jag hoppas det gar at ratt hall har med. Finn har borjat snora med, sa han lar val bli sjuk han med snart.

• Wagram
    Mealla skrev 2009-10-07 14:22:03 följande:
    Julmusten,tror ocksa att det ar bra att ga den vagen att din man pratar med HR och ser vilka ideer de har. Det ar helt vansinnigt att forsakringsbolaget ar sa fastlast vid network doctors, kostnaden ar ju densamma for dem oavsett. Haller tummarna att det ska losa sig for er.Jag har 2 feberfria barn har pa morgonen, jag hoppas att det ska halla i sig.
    Det stammer inte att kostnaden ar densamma for forsakringsbolaget eftersom de har forhandlat sig fram till lagre priser med "sina" lakare, sa det ar darfor de sa garna vill att man skall ga till dem. Daremot ar det ju helt sjukt att patienten maste betala om man inte hade mojligheten att valja.
  • Sweden

julis - haller fortfarande tummarna for att det ska fixa sig for er, att det ska vara sa komplicerat!!

Nu verkar barnen ma battre och sov faktiskt hela natten (yes!!) men nu mar jag kass istallet, vaknade inatt med sprangande huvudvark och kan knappt svalja.