• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • Mackenzie Grace
    Nena70 skrev 2009-10-07 05:18:27 följande:
    MG, jag hade moderkakan i främre väggen av livmodern med Andreas, och det tog längre tid innan jag kände ordentliga sparkar pga det - kanske du har samma? Andreas var annars mycket livligare i magen när jag väl kände sparkarna, så det kan ju mycket väl vara det som är skillnaden också.
    Nu när du säger det så tror jag faktiskt han sa något om att placentan var på "framsidan". Ska dit imorgon så då får vi väl se.

Jag och Joe har slagit vad om pojke/flicka, jag tror ju pojke och han definitivt flicka. Om jag har rätt, så ska han ALDRIG klaga över att jag köper för mycket bebiskläder eller andra saker som hör till en pojke Men, om det är en flicka så får jag bara köpa ett fåtal plagg, nödvändiga plagg så att säga OM det är något vi behöver efter att jag gått igenom Mackenzies gamla bebiskläder, vilket jag inte kommer ha ett problem med, för vi köpte lite för mycket kläder för Mackenzie när hon var liten ändå. Så jag ser inte hur jag förlorar, just nu iallafall, när det väl är dax att gå igenom barnavdelningen så vet jag att jag kommer vilja handla, och det vet Joe också.
  • evaoregon
    julmusten skrev 2009-10-07 13:37:50 följande:
    Kitty, det ar det jag tanker med. Min man skall ga och prata med de som har kontakt med forsakringen pa hans jobb nar han borjar jobba igen for att se om det finns nagot de kan gora, och om inte det, vem han skall prata med angaende det hela. Vi kommer absolut pusha att han ar en law abiding, tax paying, STATE EMPLOYEE etc. etc. etc. Evaoregon, jag vill testa allt som gar att testa innan jag borjar kontakta lakarna sjalv angaende deras rakningar, for sa fort jag gor det sa tror jag att de kan ga med pa allt moligt, men jag vill verkligen att forsakringen skall tacka det har. Vi har inte sjalvmant valt out-of-network lakare och skulle inte ha gjort det heller om inte situationen blev som den blev. Sjukhusrakningen ar tackt, det ar tva lakare som inte tacks, och vi har med all sannolikhet skrivit pa nagot papper pa sjukhuset dar vi inte kommer halla dem responsible for om nan lakare de anstaller for vard av oss ar out-of-network. AAM, har regnar det och ruskar med, men vi har haft fint vader innan idag.
    Men hur kom det sig att ni fick out-of-network läkare? Jag har nog inte hört hela historien. Det brukar ju vara så att man anger vilken försäkring man har och så får man bara läkare som täcks av den. För mig så låter det som om det är sjukhuset som har gjort fel och då borde de stå för kostnaderna som inte täcks av försäkringsbolaget. Jag tror inte att ni skrivit på något papper där de skyddar sig själva.

Jag har bra erfarenhet av att ha att göra med sjukhusen direkt. När min sons årliga kontroller inte alls täcktes av en tillfällig försäkring som vi hade så ringde jag upp läkarmottagningen och fick en rejäl rabatt. Jag fick också ett sjukhus att ändra sin räkning till försäkringsboalget så att de betalade hela kostnaden istället för inget alls...
  • evaoregon
    julmusten skrev 2009-10-07 13:37:50 följande:
    Kitty, det ar det jag tanker med. Min man skall ga och prata med de som har kontakt med forsakringen pa hans jobb nar han borjar jobba igen for att se om det finns nagot de kan gora, och om inte det, vem han skall prata med angaende det hela. Vi kommer absolut pusha att han ar en law abiding, tax paying, STATE EMPLOYEE etc. etc. etc. Evaoregon, jag vill testa allt som gar att testa innan jag borjar kontakta lakarna sjalv angaende deras rakningar, for sa fort jag gor det sa tror jag att de kan ga med pa allt moligt, men jag vill verkligen att forsakringen skall tacka det har. Vi har inte sjalvmant valt out-of-network lakare och skulle inte ha gjort det heller om inte situationen blev som den blev. Sjukhusrakningen ar tackt, det ar tva lakare som inte tacks, och vi har med all sannolikhet skrivit pa nagot papper pa sjukhuset dar vi inte kommer halla dem responsible for om nan lakare de anstaller for vard av oss ar out-of-network. AAM, har regnar det och ruskar med, men vi har haft fint vader innan idag.
    Hittade den här länken på nätet som kanske kan vara till någon hjälp

community.lawyers.com/forums/t/67660.aspx
  • rasajj

Vi ar tillbaka fran Amandas MRI, trots att hon varit sjuk och hade feber igarkvall. De var villiga att gora undersokningen anda. Sa nu ar det klart. Vi far resultat antingen pa fredag eller mandag.

Jag tror ite de kommer hitta nagot, men det ar anda skont att veta helt sakert!!

Access to a waiting line is not access to health care.
  • LabLover
    rasajj skrev 2009-10-07 17:27:00 följande:
    Vi ar tillbaka fran Amandas MRI, trots att hon varit sjuk och hade feber igarkvall. De var villiga att gora undersokningen anda. Sa nu ar det klart. Vi far resultat antingen pa fredag eller mandag. Jag tror ite de kommer hitta nagot, men det ar anda skont att veta helt sakert!!
    Håller tummarna!
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Mealla

Vi har just badat skumbad allihop sa nu ar vi pa betydligt battre humor igar.

Haller ocksa tummarna saargr.

• HeddaBigBum

Julmusten:
    Man kan ju inte annat än tycka att det låter helt sjukt att ni ska åka på en jätteräkning för något -ni- inte ens valde eller "gave approval to". Fast det är väl det... det finstilta. Man vet ju oftast inte exakt vad man skriver på (om man inte ägnar en halv dag åt varje dokument för att förstå innebörden). Har försäkringsbolaget hänvisat till något ni skrivit på? T.ex. att ni gett rätten till läkarpersonel/sjukhuspersonal att ta ett sådant beslut åt er om de anser det nödvändigt, osv?

Igår var vi på CostCo ock köpte bl.a. Halloweengodis. Fem jättepåsar. Förra året tog ju vårt godis slut, eftersom det var vårt första år här och vi inte hade någon aning om hur många barn det skulle dyka upp. I år har vi laddat tycker vi.
    Jag frågade Dino vilken sort han tyckte vi skulle köpa och hans svarade "whatever kind I don't like" .
    Man vill ju inte ha för lite godis, men för mycket blir ju inte bra heller... för vem ska äta upp det då liksom?

• Tuplan

Hedda: Jag håller med Dino. Så tänker jag oxå när jag köper godis till att ha på mitt skrivbord på jobbet. Annars blir det lätt att det mesta av godiset hamnar i min mage... INTE bra!

Hoppas att ni får bra resultat för Amanda och hoppas att hela familjen kryar på sig snart!

Har ni läst några Camilla Läckberg böcker? Jag har precis läst klart Stenhuggaren och tyckte att den var bra. Är några av hennes andra böcker något att ha?

• Wagram

Nu har jag precis kommit tillbaka fran en informationstraff angaende jobbet i Qatar, och jag tror att vi en gang for alla skrinlagt de planerna nu. De ar VALDIGT generosa med pengar, och delar utover grundlonen som redan den ligger pa 25% over lonen for motsvarande jobb i USA aven ut diverse bidrag (for bil, telefon, bostad i USA osv, osv, osv) bla far man 800$ per MANAD for resor och helt gratis boende. Alla pengarna far man vare sig man anvander de till det ar tankt till eller inte. Men...pengar ar ju inte allt. Det var en del detlajer som inte lat sa bra, men det som verkligen var en "deal breaker" for mig (oss) var att det ar valdigt svart att fa en plats till barnen pa en av de tva kindergarten de rekommenderar samt att man inte far reda pa om barnet fatt plats forrens i juni. Det funkar ju inte att vi aker dit pa vinst och forlust och sedan far reda pa tva manader innan terminen borjar att det inte finns nagon skola for Elliot, sa da far det nog vara. Det ar lite synd, jag hade borjat tycka att det skulle vara intressant, men sant ar livet...

• Hjartesjalen

Ang bocker, e det nagon som last "I denna ljuva sommartid" av Marie Ljungstedt?

Jag laser just nu "Den doende dandyn" av henne, o den e jattebra, men skulle vilja ha fler bra tips om dom bocker hon skrivit.