• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • Scratchy

Men hur länge ska man få ha sele på barnen då? Skulle ju se lite konstigt ut med en pensionär som går runt med sin 50-åringe son i koppel... eller skulle det bara vara jag som hade reagerat?

• gaffsan
    Scratchy skrev 2009-08-06 00:32:20 följande:
    Men hur länge ska man få ha sele på barnen då? Skulle ju se lite konstigt ut med en pensionär som går runt med sin 50-åringe son i koppel... eller skulle det bara vara jag som hade reagerat?
    Meen ,det behövs uppåt Hultsfredsåldern ju
    Förlåt Ts att vi snöar ut här
  • Helene OSV

Jag MÅSTE ha Olivia i koppel ibland, annars sticker hon!
    (hon har ett namnarmband runt handleden och ett kattkoppel fastsatt i det)

Hörde förresten nåt om att det var olagligt att ha barn i koppel??? Är det bättre att tappa bort ungarna då?

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥
  • gaffsan

Ts puss jag kopplar Scratchy nuuu

• Helene OSV
    Jennie med ie skrev 2009-08-05 13:42:27 följande:
    Jag tror nog det kan finnas fall där det kan vara den bästa lösningen, men inte när det gäller "normala" barn och familjeförhållanden. Hade vi haft det på vår son hade det gynnat vår bekvämlighet möjligtvis för han var verkligen PÅ och impulsiv och extremt aktiv men den betydligt bättre lösningen var att verkligen lägga ner energi på att lära honom hur han ska bete sig.
    Då kan du kanske berätta för mig hur man gör för INGENTING funkar på Olivia och hon är ändå snart 6 år och väldigt intelligent! Hon VILL bara inte gå med oss för hon har så mycket annat att göra tydligen!
  • Scratchy
    gaffsan skrev 2009-08-06 00:36:20 följande:
    Ts puss jag kopplar Scratchy nuuu
    O nej... mig hinner du aldrig ifatt...
  • Lady Gaga
    Scratchy skrev 2009-08-05 23:50:04 följande:
    Behöver ett stort koppel, eller hitta en liten bar...
    Bättre bly än illa fäkta
  • Scratchy

Helene OSV skrev 2009-08-06 00:39:17 följande:

Då kan du kanske berätta för mig hur man gör för INGENTING funkar på Olivia och hon är ändå snart 6 år och väldigt intelligent! Hon VILL bara inte gå med oss för hon har så mycket annat att göra tydligen!
    Olivia kanske helt enkelt inte tycker om dig. Jag skulle tycka jätteilla om min mamma om hon satte ett koppel på mig. Kan ni inte testa med elstängsel i sängen istället?
  • Helene OSV
    Scratchy skrev 2009-08-06 00:41:41 följande:
    Olivia kanske helt enkelt inte tycker om dig. Jag skulle tycka jätteilla om min mamma om hon satte ett koppel på mig. Kan ni inte testa med elstängsel i sängen istället?
    Jo, så är det nog!
    Nja, det blir så jobbigt att dra med sig sängen på stan!
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina