• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness
    Mumia, ja, karlarna kanske inte reflekterar över hur läget är utan bara svävar på men är han verkligen nöjd med sex varannan månad? Jag och sambon har samma känslor angående sex, ingen av oss tar något initiativ utan bara beklagar och pratar om att vi aldrig har sex, båda är liksom lika där, vi vill ha mer men ingen har orkat ta tag i det.

Melva, skönt att blygheten släpper, ju tidigare desto bättre, jag var ungefär 25 år när min släppte mer och mer

Jag är så sjukt sugen på en liten bebis (fortfarande), Leyas kusin ska bli storebror i november, då är Leya och kusinen födda samma år (fem veckor mellan). Lite avis och lite stressad, vilken kombo...

Igår tapetserade vi klart!! Yeah!!! Ända till 23 höll vi på så idag är jag lagomt trött. Sen tror jag att jag är överkänslig på tapetklister för jag får alltid ont i halsen när vi tapetserar....
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Sötboll

Vi har haft lite samma problem som en del av er andra, tar oss sällan tid för sex! Men vi har blivit bättre på det senaste månaderna, tror att det har lite att göra med att Pontus har börjat leka lite mer och längre tid själv utan att behöva vår uppmärksamhet och då har vi haft tid till att prata och umgås lite "själva" fast vi är hemma. Så vi kommunicerar nog mer och bättre och tror det gett resultat på fler plan

Vi bestämde gemensamt i förra veckan att vi ska försöka få ett syskon till Pontus! Känns jätteroligt, hoppas att vi ska bli 4 om sisådär ett år

• RosaNapp

Sötboll: lycka till

Ja, visst är det gott när dom börjar aktivera sig själva längre stunder på egen hand.

Verkar som V börjar skippa sovstunden på dagen nu. Han skulle iofa behöva sova lite en stund varje dag fortfarande, men nu vill han inte lägga sig förrän efter lunch. Det blir egentligen försent. Får se vad som sker med det hela. Kanske får ändra hans läggningstid på kvällen ett tag.

Blindness: samma här. Har varit otroligt blyg hela livet. Och inte hjälpte det när man var liten och ingen tog hänsyn om det heller.

• Blindness
    Sötboll skrev 2009-10-12 10:16:47 följande:
    Vi har haft lite samma problem som en del av er andra, tar oss sällan tid för sex! Men vi har blivit bättre på det senaste månaderna, tror att det har lite att göra med att Pontus har börjat leka lite mer och längre tid själv utan att behöva vår uppmärksamhet och då har vi haft tid till att prata och umgås lite "själva" fast vi är hemma. Så vi kommunicerar nog mer och bättre och tror det gett resultat på fler plan Vi bestämde gemensamt i förra veckan att vi ska försöka få ett syskon till Pontus! Känns jätteroligt, hoppas att vi ska bli 4 om sisådär ett år
    Åh vad roligt, jag blir lite avundsjuk (alltså om syskon hihi). Jag har sagt till sambon att han måste vara säker så han inte kan skylla på mig om det blir extra jobbigt med ett till barn
  • Sötboll

Rosanapp: tack

Blind: Jag trodde inte han var redo för ett barn till eftersom han tycker att Pontus kan vara väldigt prövande och energislukande ibland. Men han måste ju tycka att det ändå är okej eftersom han också vill ha en plutt till Hoppas din karl också vill ha ett barn till, snaaart!

• Blindness
    Sötboll, det hoppas jag med

Melva, nä det är inte lätt att vara blyg när dom tvingar fram en framför klassen i skolan, usch och fy vad jag hatade det, kunde sjukanmäla mig för att slippa ha framträdande. Men nu går det faktiskt rätt bra, kan fortfarande bli blossande röd i ansiktet men det känns ändå bättre på nått vis
  • Tess82

Det där med blyghet känner jag igen, först på senare år som min börjat släppa. Linnea är också blyg men ibland så hejjar hon och pratar med främlingar vi möter ute. Hoppas hon inte blir lika blyg som jag var.

Blev inringd på jobb imorse igen. De ringde 7.50 och 8.30 var jag på plats. Då hade jag ringt hem sambon för att få skjuts och lämnat Linnea på dagis. Jag fick ingen frukost men det kunde jag äta på jobbet och Linnea hann lagom till frukost på dagis så det gick ju bra.

• 2små2stora

Nu har jag varit och jobbat och det har varit mycket prat om den flicka som blev påkörd här när hon klev av bussen i fredags.

Johanna hade varit jätte glad och pratat oavbrutet på dagis idag

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • mumia
    Sötboll skrev 2009-10-12 10:16:47 följande:
    Vi har haft lite samma problem som en del av er andra, tar oss sällan tid för sex! Men vi har blivit bättre på det senaste månaderna, tror att det har lite att göra med att Pontus har börjat leka lite mer och längre tid själv utan att behöva vår uppmärksamhet och då har vi haft tid till att prata och umgås lite "själva" fast vi är hemma. Så vi kommunicerar nog mer och bättre och tror det gett resultat på fler plan Vi bestämde gemensamt i förra veckan att vi ska försöka få ett syskon till Pontus! Känns jätteroligt, hoppas att vi ska bli 4 om sisådär ett år
    AVUNDSJUK!!!!!
    Jolina är helt underbar!
  • mumia

Jolina slockna som en liten stock strax efter 19 idag Hon blev väckt för dagis i morse och sov aldrig nå på e.m. Det blir allt oftare och oftare som hon väljer att inte sova, har t.o.m vägrat sova på dagis en gång fast det brukar gå så bra. Det närmar sig nog slutet för middagsvilan snart här...

Jolina är helt underbar!
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13