• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Melisabeth
    Blindness skrev 2009-10-07 21:10:37 följande:
    Hej hej, lugnt som bara den idag verkar som dom flesta har annat för sig nu, lite tråkigt samtidigt som man förstår att man inte alltid kan sitta vid datorn Leya är en helt annan person nu när hon får sova en kvart längre på dagis, har varit glad och go på kvällen men somnar ändå när hon ska (före 19:30 idag). Idag har vi kollat lite på badrumsmattor/kakel, pga priset så blir det nog matta men vi tar en lite dyrare matta (tror vi), en svart/granit- golvmatta, vet inte riktigt va vi ska ha till väggar än.... ingen brådska men nu vet man iallafall vad som finns.
    JAg har roat mig med kraxhals, för att sedan avrunda dagen med sådan migrän att jag kräktes på parkeringen.. jippiejej
  • 2små2stora

Johanna och jag har tillbringat dagen med att städa, sedan var vi iväg och köpte skor till grabbarna självklart somnade J i bilen så hon höll igång till 21, nu sitter jag med en kopp te och slöar framför TV'n

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora

Godmorgon.
    Har bråkat lite med FK nu på morgonen. Ringde dem igen då jag inte har kunnat se någon utbetalning och då var det ingen som ens hade tittat på mina ärenden och det enda hon tjatade om var att det var 30 dagars handläggningstid. Kontrade med att jag vet det det var därför jag ringde för att höra om det gick att betala ut pengarna fortare. Det är 7000kr draget på min lön dennna månad.

• Blindness

FK är en klass för sig, jag mailade dom anonymt från hemsidan för över tre veckor sen men har inte fått något svar än. Frågade en fråga om min arbetskamrat och flex så det skulle väl egentligen inte vara så svårt att svara på.

Idag har vi barnvakt så det blir att åka hem och laga mat och sen äntligen börja tapetseringen Längtar tills rummen är klara men tyvärr har vi inga sittmöbler dit än, bara en tv-möbel och en tv.

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Kandidaten

Hej tjejor! Blindness hittade mig och visade länken hit. Kul att se att ni fortfarande håller ihop! Själv jobbar jag och står i och är inte inne här alltför ofta, men nu är Joel sjuk så då är jag hemma och chattar lite... Väntar barn no2 i mars, spännande! Har det blivit många nya syskon i tråden?

• 2små2stora
    Kandidaten skrev 2009-10-08 11:28:53 följande:
    Hej tjejor! Blindness hittade mig och visade länken hit. Kul att se att ni fortfarande håller ihop! Själv jobbar jag och står i och är inte inne här alltför ofta, men nu är Joel sjuk så då är jag hemma och chattar lite... Väntar barn no2 i mars, spännande! Har det blivit många nya syskon i tråden?
    Hejsan
    Några syskon har det blivit i tråden 4-5 st tror jag det har kommit och några är på väg.
  • Blindness
    2små2stora skrev 2009-10-08 12:26:58 följande:
    Hejsan Några syskon har det blivit i tråden 4-5 st tror jag det har kommit och några är på väg.
    och några vill ha

Kandidaten, kul att du hittar tillbaka! Synd att Joel är sjuk men lite skönt att få tid att chatta?
  • Kandidaten
    Blindness skrev 2009-10-08 12:43:39 följande:
    och några vill ha Kandidaten, kul att du hittar tillbaka! Synd att Joel är sjuk men lite skönt att få tid att chatta?
    Absolut! Känns väldigt lyxigt! Det är ju roligt att hänga här inne, men gör man inte det tillräckligt ofta så tappar man bort alla Försöker ni just nu?
    2små2stora skrev 2009-10-08 12:26:58 följande:
    Hejsan Några syskon har det blivit i tråden 4-5 st tror jag det har kommit och några är på väg.
    Så pass, vad kul! Det är klart, de flesta börjar väl kanske känna att det är dags för nästa som fick sin första maj -07.
  • Blindness
    Kandidaten, jag har en sambo som inte riktigt känner sig redo för en till så jag får bara önska än så länge... hoppas att han vill snart så vi kan få en 2010-bebbe
  • FruHeo

Kandidaten: trevligt att se dig och med syskon till Joel. Här är det också syskon på G, i skiftet jan/feb. Ska bli roligt, men tokigt läskigt, hur fixar man två monster och en liten bebis????

Alltså min dag idag är så illa att det går till historien. Har spillt ut kaffe över köksgolvet, tappat ut lunchfilen på skrivbordet, slagit knät i en bobycar, slagit huvudet i badrumsskåpet. Sen cyklade jag glatt iväg för att hämta på dagis, kom halvvägs, sen öppnade sig himlen. Cyklade på som fan för att åtminstonde ha torra trosor när jag kom fram. Väl framme på dagis möttes jag av en hysterisk Saga och en krokodiltårtjutande Melina. Fick ned dem i cykelkärran (med visst våld) och cyklade hem med två illvrålande ungar. Var plaskvåt när jag kom hem och vad möts jag av, joooo att kattfan har vält ut sin vattenskål.....

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13