• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • 2små2stora
    Blind: kul att det gick bra

Här hade vi en bra natt men J får vara hemma idag i alla fall. Ska ta en promenad innan hon blir för trött och se hur hon blir på läpparna då.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Tess82

Rosa Napp, låter lite jobbigt att vara utan körkort. Här var det ett krav från sambon att jag måste ha körkort innan det blev barn så det såg jag till att ordna och nu skulle jag aldrig vilja vara utan men så bor vi ju på landet också så det är nästan ett måste.

Blind, skönt med barnvakt och att det gick bra.

Idag har Linnea varit på dagis och vänt för att ta kort. Sambon tog semester halva veckan så hon har fått vara hemma. "Tyvärr" så är sambon ledig för att göra lite nytta vilket innebär att jag får ta Linnea och får alltså knappt någon tid till att plugga vilket var tanken eftersom det är dåligt med jobb just nu. Nästa vecka ska jag till ett annat äldreboende och förhoppningsvis få skola in mig där också så jag ökar chanserna att få fler timmar.

• 2små2stora

Nu har vi varit ute på promenad och J har invigt sin nya skaljacka Ska köpa byxorna till den när barnbidraget kommer. Velar mellan bruna eller rosa byxor. Bruna är mer praktiskta men frågan är om hon tar de på sig utan protester.

• mumia

Idag ska Jolina till sin farmor och sova över. jag ska jobba kväll och sambon också var det tänkt från början, men han är ledig men farmor ville ha ändå
    Sitter o funderar hur jag ska lösa det här med middagsvila för tösen då vi ska till farmor lagom vid den tiden. Sova före är nog inget att tänka på för min lilla piggelin och jag är tveksam till om hon kan komma till ro och sova med farmor, det brukar gå i ett då Kanska kan skippa den idag så kommer hon i säng i tid ikväll...

Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora

Blää vilken grinig unge jag har hon bara gråter och skriker hela tiden nu efter middagsvila jag undrar vem som bytte ut min glada unge???

• Blindness
    Syrra, visst är det jobbigt när dom är på det viset, kanske har hon sovit för lite eller på väg att bli sjuk? Leya är på mycket bättre humör på eftermiddagarna/kvällarna sen vi sa till att hon fick sova en kvart längre varje dag (sover nu 1 timme och en kvart), det var nog för lite med en timme.
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • mumia

Det bidde kanon! Jolina ville åka tidigare till farmor så vi åkte ner och tog en promenad och köpte korv vid korvkiosken, till ån och matade änderna och sen en runda i hopp om att hon skulle somna...vilket hon gjorde Så jag bar upp vagninsatsen i lägenheten så fick hon sova vidare på farmors balkong. Efter 1½ tim väckte farmor henne
    Nu ringde hon o sa att de hade varit på promenad igen...och köpt en pippihäst på leksaksaffärn. Snacka om att farmödrar kan skämma bort

Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora

Här har det varit lugnt idag. Nu har vi varit på kusinens dop.

• Blindness

Vi har tapetserat klart ett rum och gud så bra det blev!!! Leya sitter just nu och äter lördagsgodis bestående av några dumlesnacks, russin, några tabletter ur en tablettask och mandelbiskvier Inte alltid hon får lördagsgodis men ibland vill vi att det ska vara lite speciellt

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • FruHeo

Här är jag ensam hemma. Maken och småbrudarna är hos makens päron där det vankas kalas för hans faster mm. Jag har häckmycket att göra på jobbet så jag blev kvar hemma med en hög rapporter, ritningar etc. som ska kommenteras och slutbedömas innan måndag.
    Linda är på teaterläger med sina små teaterungar....

Tyst och skönt, även om jag saknar mina småräkor, ja den stora med såklart.

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13