• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • 2små2stora
    Heoo: usch då trist med sådana dagar.

Jag som ska vaccinera Johanna idag hoppas att det inte blir något konstigt efter det. Tror att hon håller på att bli förkyld för hon hostar en massa och snorar. Men ingen feber än. Jag hoppas på att få jobba mina nätter nu innan jag ska vara ledig i 12 dagar.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Blindness
    Heoo, usch vad rädd man skulle bli om man fick åka hem och sen komma tillbaka. Samtidigt skönt att dom kollar upp saker riktigt! Får dom sprutan i benen?

Här får nog syskonplanerna läggas på hyllan, försökte prata med sambon igår om Leya ska få något syskon eller inte, "inte idag" var det enda svaret han hade. Sen sa han att "du säger ju till alla jag inte vill ha några fler barn nu", vad ska jag säga när folk frågar då? Han är ju den som stoppar och nu orkar jag inte vara finkänslig, varför hymla om att han inte vill ha fler barn just nu? Så nu har jag bestämt mig för att hämta ut minipiller och vid nästa mens så börjar jag äta...
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • FruHeo

Blind: trist med att bebisplanerna läggs på hyllan......
    Jo man blir verkligen rädd när man får komma tillbaka, men som sagt det såg bra ut när de kikat närmre på bilderna. Hihi
    S o M fick vaccinet i armen.

Syrra: hoppas att det ger sig och inte blir mer än bara lite snor. hihi

• RosaNapp

Blindness: men, vadå att du ger den riktiga anledningen til folk är väl inget skäl för honom att bli sur och vända det mot dig? Tycker han kan ge ett riktigt svar till dig istället för att hålla på såhär.

V vill inte sova idag så vi har varit till öf och nu är vi hemma för att han ska få en liten vila (ta det lugnt) innan vi ska hämta E. A sover ute i vagnen.

Heoo: vad jobbigt med dom små.

• 2små2stora

Nu har J varit och fått sin spruta och hon har nog träffat tjejerna på barnmottagningen lite för mycket för hon kommer in i lokalen där de har vaccineringen kollar runt snabbt på syrrorna fyrar av en leende och sägern Heej hää komme jaa Hon hade inte bråttom där ifrån heller.

• Tess82

3bus, trist att behöva springa på barnmottagningen ofta men skönt att hon känner sig trygg där i alla fall.

Blind, trist av karln din att svara så, hoppas att han ångrar sig snart.

Heoo, jobbigt med stökiga barn de har väl sina perioder alla våra små.

Linnea hade varit alldeles vild på dagis idag, bara babblat hela tiden och farit runt. Var ett halvt träningspass att få på henne kläderna när vi skulle hem. Kan nog bero på ca 13 timmars sömn inatt. Hon bad att få gå och lägga sig strax före 19 igår och sov till 8 imorse, hon hade inte sovit middag idag vilket jag kan förstå. Hon är då pigg och håller igång än ocksåmen det kanske blir en skapligt tidig kväll idag också.

• 2små2stora
    Tess: roligare kan man ju ha det. När man är igenkänd av receptionisten och inte behöver säga namnet längre då är det nog dags att byta

Johanna fick köpa en ny pyjamas idag med prinsessor på och hon har gått och väntat hela em på att få ta den på sig.
  • Blindness

Nu har han tänkt lite tror jag, vi har gemensamt bestämt att vi ger det två månader och blir det inget då så äter jag piller igen och vi testar igen nästa år. Men det är ändå en bättring ju! Fast vi kommer förhoppningsvis bygga nytt badrum och då jag har sån ynklig lön så får jag inte fullt rotavdrag och det är ett av orosmolnet för sambon. Känna dumt att en sådan grej ska få styra men förstår precis hur han tänker och håller med honom också, fast bara lite.

Nu ska jag natta Leyan!!

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blindness skrev 2009-10-15 19:18:15 följande:
    Nu har han tänkt lite tror jag, vi har gemensamt bestämt att vi ger det två månader och blir det inget då så äter jag piller igen och vi testar igen nästa år. Men det är ändå en bättring ju! Fast vi kommer förhoppningsvis bygga nytt badrum och då jag har sån ynklig lön så får jag inte fullt rotavdrag och det är ett av orosmolnet för sambon. Känna dumt att en sådan grej ska få styra men förstår precis hur han tänker och håller med honom också, fast bara lite. Nu ska jag natta Leyan!!
  • Trekidz

Blev vaccinerad ida mot nya influensan, jobbar ju p åakuten när jag inte är mammaledig så vi fick bland dem första, Vacc kändes inte så mkt men fy f-n vad det värker i armen nu "aj"... Tog det mkt för Elias o Tildes skull,

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13