• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness

Vi har möblerat i "nya" rummet, oj vad mysigt det blev!!

Ska snart gå och lägga mig för jag är så trött...  har pepprat sambon med lite bilder på Leya som bebis, över msn Hjälper nog inte...

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Tess82

Mumia, Linnea hoppar också över middagsvilan mer och mer. På dagis sover hon i princip aldrig och hemma blir det inte så ofta heller numer. Lite jobbigt en stund på eftermiddan vid 15-16 för då är hon ofta jättetrött men sen går det över och hon orkar köra på till 19-19.30.

Blind, hoppas att du lyckas övertala din karl snart så ni kan få en liten bebis nästa år.

• Blindness
    Tess, hoppas jag med Leya sover fortfarande ett par timmar på helgerna och en timme och en kvart på vardagarna. I söndags tänkte hon hoppa över sovningen men blev hemskt grinig framåt 15 så då fick hon sova 20 minuter i mitt knä, det räckte och sen var hon solsken

I helgen kommer nog pappa och hälsar på, han har sin sambo med så det blir nog bara en kort visit. Tänkte bjuda min faster och min kusin på middag också, träffar ju dom aldrig så det blir kul tänkte jag
  • Tess82

Nu har jag varit och fixat så jag får skola in mig på ett äldreboende till. Hoppas att det kan leda till lite mer jobb. På söndag ska jag på intervju på ett hotell i Tällberg som sökte extrapersonal till receptionen, hoppas att det går bra så jag får chans att hoppa in lite där också. Svårt att få ett fast jobb så det är väl bra att få in en fot på lite olika ställen och kunna jobba på timmar i alla fall.

Idag får vi äntligen en "ny" bil också, en BMW 525. Bilen jag åker med just nu kallar Linnea för skruttbilen och det har hon verkligen rätt i, blir inga längre turer i den så nu kanske vi kan börja hälsa på lite folk igen när vi får en riktig bil att åka i.

• Blindness
    Tess, kul med ny bil Jag skulle vilja ha en lite nyare saab men det känns för dyrt. Har ju en -00 så den är ju inte lastgammal iallafall Leya kallar sambons gamla saab för skruttbilen

Ni som är inredningsintresserade, vad tror ni om tavlor med en guldram på en silver/blå vägg? Tänkte antingen skär det sig eller också blir det en bra kontrast...

I förrigår vid matbordet när vi satt och åt så började Leya sjunga: bällerklang, bällerklan, tykla bakåfam, i ett hön dä tod en börn å måla umpan gööööön. Tror dom har börjat träna inför lucia faktiskt hihi.
  • Melisabeth
    Blindness skrev 2009-10-14 07:29:02 följande:
    Tess, kul med ny bil Jag skulle vilja ha en lite nyare saab men det känns för dyrt. Har ju en -00 så den är ju inte lastgammal iallafall Leya kallar sambons gamla saab för skruttbilen Ni som är inredningsintresserade, vad tror ni om tavlor med en guldram på en silver/blå vägg? Tänkte antingen skär det sig eller också blir det en bra kontrast... I förrigår vid matbordet när vi satt och åt så började Leya sjunga: bällerklang, bällerklan, tykla bakåfam, i ett hön dä tod en börn å måla umpan gööööön. Tror dom har börjat träna inför lucia faktiskt hihi.
    *skratt*
  • 2små2stora

Nu äntligen är vi hemma från Göteborg Johannas kontroll gick bra och nu behöver vi inte åka ned förrän om 8-9 månader.
    Men det blev lite äventyrligt då maken fick jätte ont i magen så honom fick jag släppa av på akuten på Östra innan jag gick iväg med Johanna. Han fick ett gallstens anfall.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Melisabeth
    2små2stora skrev 2009-10-14 20:16:19 följande:
    Nu äntligen är vi hemma från Göteborg Johannas kontroll gick bra och nu behöver vi inte åka ned förrän om 8-9 månader. Men det blev lite äventyrligt då maken fick jätte ont i magen så honom fick jag släppa av på akuten på Östra innan jag gick iväg med Johanna. Han fick ett gallstens anfall.
    Skönt att det gick bra, men lite onödigt drama från maken låter det som
  • 2små2stora
    Melisabeth skrev 2009-10-14 20:40:46 följande:
    Skönt att det gick bra, men lite onödigt drama från maken låter det som
    Jo jag tycker det jag med, vi fick åka 3 tim senare från gbg än vad vi tänkt från början.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13