• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness

Leya körde ut mig ur rummet idag, satte sig upp i sängen och pekade på dörren till vårat rum: "dä inne ka du tåva mamma".

Leya är så elak på en på dagis, idag hade hon och en annan jämn årig tjej trängt in den här tjejen i ett hörn och stått och slagit på henne med spadar. Imorse kom den mobbade tjejen springande när jag lämnad Leya, så började hon prata mamma, mamma (hon är lika gammal som Leya men pratar ytterst lite, mest bara Leya och mamma som hon säger), då knuffade Leya henne och sa "det ä min mamma".... hmm

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Candelavern
    Blindness skrev 2009-10-15 19:18:15 följande:
    Nu har han tänkt lite tror jag, vi har gemensamt bestämt att vi ger det två månader och blir det inget då så äter jag piller igen och vi testar igen nästa år. Men det är ändå en bättring ju! Fast vi kommer förhoppningsvis bygga nytt badrum och då jag har sån ynklig lön så får jag inte fullt rotavdrag och det är ett av orosmolnet för sambon. Känna dumt att en sådan grej ska få styra men förstår precis hur han tänker och håller med honom också, fast bara lite.Nu ska jag natta Leyan!!
    tjohho!!
  • Blindness
    Candelavern skrev 2009-10-15 21:03:40 följande:
    tjohho!!

fast nu kommer det känns skumt att försöka få till det för sambon kommer ju bara att tänka på det
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Candelavern
    Blindness skrev 2009-10-15 21:08:35 följande:
    fast nu kommer det känns skumt att försöka få till det för sambon kommer ju bara att tänka på det
    äsch, winwin liksom Hoppas det blir något nu då
  • 2små2stora
    Blind: go for it

Johanna fick köpa en ny pyjamas efter sprutan idag hon förälskade sig i en prinsesspyjamas på kappahl, hon lämnade fram den själv till kassörskan, bar runt på kassen hela tiden och kunde knappt vänta till kvällen så att hon fick ta den på sig
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • FruHeo

Blind; men tjohoooo, hoppas att det tar sig nu bara!!!

3bus: hahaha, Johanna är som S o M, de hejar på alla syrror på barnavdelningen och på allergicentrum. Pratar, skrattar och gojar en massa. Den bästa var när Saga innan operationen på hjärtat gjorde kullebyttor in på barn, vrålade: häää ää jaaa!

puzz: härligt att du fått ditt vaccin, jag går här och väntar på mitt!

Nej nu ska jag sova tror jag! Är dödligt trött faktiskt.
    Kvällen har varit lite mindre hysterisk, är enklare när man är själv med dem och kan lägga i lugn och ro. Blir lite annat då också, somna i soffan osv. Fast jag börjar snart inte kunna kånka in dem i sängen längre, tunga som as har de blivit! Hihi.....

• 2små2stora
    Heoo: Hon knallade in på hjärtmottagningen och beställde frankt fram Teletubbies om hon skulle sitta på sängen och den snälla sjuksköterskan hämtade den åt henne när hon pekade på TV'n och sa Ja titta tubbie fi(l)m

Johanna somnar nästan alltid framför TV'n jag har inte orkat ta tag i den biten än.
  • mumia

Hej hej!
    Stressig vecka här, och dagen slog nog rekord. Det trista var att jag var till frissan och färgade och klippte håret för hela 1500 spänn och hem kommer jag inte nöjd Hon skulle lägga i slingor men har bara lagt dom i underhåret så det syns inget, trist.
    Visst ska man få åtgärda missnöjen gratis?? Ska fråga i morrn när jag hämtar schampot.

Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora

Usch och fy vilken natt vi har haft. J har hostat hela natten och varvat det med att vara ledsen. Nu är hon på dagis i alla fall jag ska snart sova så att jag orkar med nattens jobb.

• RosaNapp

mumia: vad tråkigt att du inte är nöjd med resultatet. För mig låter det självklart att man ska få det åtgärdat utan kostnad.

Jag blir inte klok. Nu dom två senaste dagarna har V knappt hunnit till toaletten för att kissa. Kissade på sig inatt igen och det var inte lite. Han säger till att han behöver gå (förutom inatt, men han kan ju ha sovit djupt), men hinner knappt innan han kissar på golvet.

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13