• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Tess82

Här blev det ingen sovmorgon heller, Linnea vaknade runt 7 och ropade att täcket låg på golvet. Sen ville hon att jag skulle ligga och mysa i hennes säng en stund innan vi gick upp.

Sen har jag passat på att städa för sambon tog med sig Linnea iväg en sväng, skönt att få stöka runt ifred en stund. Igår var vi iväg och storhandlade efter jobbet så nu har vi fyllt upp med massa konserver och basvaror så vi klarar oss ett tag framöver. Fick lov att plocka om i hela skafferiet och använda ett skåp till för att få plats men skönt att ha det gjort.

Ikväll blir jag solo hemma så det blir väl att titta på körslaget och slappa.

• mumia

Hejsan!
    Nu har det varit fest i dagarna 2. Igår kväll var det middag på restaurang med svärmor och sambons bror m fam. Och ikväll hade svärmor öppet hus för vänner o bekanta med smörgåstårta mm. (fyller 60)

Här är det stort problem att få Ina att sova middag om dagrna. Igår kände vi att det var ett måste om hon skulle orka restaurangbesöket och vi lyckades efter en hel del bråk. Dock blev ju luren sen så hon var uppe till 23 igår kväll (även om jag skyller lite på gubben där. Jag ville se idol när vi kom hem och han bara svor över hur trökigt det var så då kunde ju han ha gått upp o nattat tösen, men icke, han bara låg där på soffan och klagade fast vi såg hur trött tösen blev )

Och jag fick håret fixat kostnadsfritt Jag var ju dit dagen efter för att hämta ett schampo som jag köpt. Träffade hon som klippte och färgade mig och hon frågade om jag var nöjd. Nja sa jag, och berätta att jag önskat slingor även i överhåret. Ja men ska vi fixa det på en gång då? fråga hon. Så jag blev kvar i dryga timmen så var det fixat på stört Nu är jag nöjd!

Jolina är helt underbar!
  • RosaNapp

mumia: vad gott att det gick så smidigt att fixa håret! Ja, varför kunde inte han gå och natta henne då?

Idag var jag och V på promenad. Kom hem och skulle äta, han ville inte ha något. Det märktes att något var fel, men han kunde inte riktigt säga vad. Sen kräktes han och det kom en massa slem så jag tänkte att han behövde få upp slemmet bara (han kräks ju lätt och har varit förkyld och hostat pga det ett tag nu). Men så hittade L ett tuggummi i det uppkräkta. Så då förstod jag vad det var. På vår promenad fick V ett tuggummi och råkade svälja det när han hostade till. Bara att det måste satt sig i halsen, men han inte sagt något. Den grabben kommer skrämma slag på oss ordentligt någon dag!

Blindness: förresten, har missat. Vad gott att han ändrat sig nu! Kör hårt

• Tess82

Blev bjuden på restaurang ikväll av sambon så nu är vi mätta och trötta. Kom hem strax före 21 med en trött Linnea men hon sov då middag drygt en och en halv timme idag så det var ganska okej ändå, hon kom i säng ganska snabbt efter vi kommit hem och utan protester. Sambon stannade kvar och skulle åka vidare sen men själv tyckte jag det var skönt att åka hem. Ska sova tidigt idag, imorgon är det "jobbintervju" för ett extra jobb. Hoppas på att få det, reception på ett hotell så det kan ju vara skoj att prova på något nytt.

• 2små2stora
    Mumia: vad skönt att det gick så smidigt att fixa till håret.

Tess: lycka till med intervjun.

Själv sitter jag på jobbet så maken får ta inhalationerna med J hemma. Hon fick sin inhalation sent i går kväll och det verkar ha funkat bra för hon har inte hostat så mycket under natten.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • mumia

Vackert höstväder här och jag sitter ännu inne o biter mig i tungan och räknar till tio!! Tösen trotsar som f*n och gör allt utom att lyssna på sin mor så att få på henne kläder ha hittills tagit 45 minuter. Nu har jag slutat försöka, satte mig här och beklagade mig lite meddans hon strosar på i sin värld.

Jolina är helt underbar!
  • Tess82
    2små2stora skrev 2009-10-17 22:23:23 följande:
    Tess: lycka till med intervjun.
    Tack, gick ganska bra tror jag. Hon var nöjd med det jag berättade och det kändes bra men hon hade några till att intervjua så jag kommer att få svar i nästa vecka så nu är det bara att håla tummarna.
  • Sötboll

Någons 2åring som går runt och tar av sig kläderna i tid och otid?
    Här har han nyligen börjat med det...allra roligast är visst att ta av blöjan och gå runt med den, ibland lägger han den i blöjhinken. Men han vill inte kissa på toan eller i potta, men ibland vill han gå in i duschen och kissa.

• mumia

Ha ha ha, jag är helt sämst på att laga mat För många herrans år sedan försökte jag mig på att göra pannbiffar, dom slutade i slasken och sambon fick åka till kiosken. Idag försökte jag mig på nåt så enkelt som köttbullar....ringde nyss sambon och bad honom svänga förbi kiosken på väg hem Hur fan lyckas man misslyckas med nå dylikt?

Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora

Nu har jag jobbat klart för denna helg, har tillbringat em med att ta hand om tvätten. Och fundera på varför J bli blå om läpparna när hon springer

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13