• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • RosaNapp

Blindness: dom två första gångerna hade jag ingen tanke alls på att jag skulle blivit gravid, hade alla vanliga tecken på mens .

syrra: Jag lägger väl fram det på fel sätt helt enkelt.

• Kavat
    RosaNapp skrev 2009-11-03 10:09:20 följande:
    syrra: dels varför han fortfarande kräks så som han gör (och har långvarig hosta efter förkylning, fick tips om att det kunde vara mandlarna som ställer till det) och dels föra tt han fortfarande har eksem, hur mycket vi än smörjer och han går inte upp i ivkt som han ska. Han gjorde ju det fram till han var 1½, men sen stannade han. Nu har han gått upp lite till, men är ändå under kurvan, nästan -2 på både vikt och längd. Jag vill ju se om han är överkänslig mot något. josse: hoppas allt går bra, med plugg och praktik. Och planera kan man ju, bara att hoppas att det blir så också
    Tråkigt att ni inte får hjälp! Jag håller med 3busfrön. Ring och kräv hjälp NU. Säg att han tappar på längd och viktkurvorna, att han spyr och har eksem och ni vill ha en allergiutredning omedelbums!
    Kan de inte ge er det så fråga rätt ut vart ni ska vända er för att få den hjälp ni har rätt till! De vill ofta inte få dåligt rykte, och det får de ju kanske om ni går till någon annan och berättar att ni inte får hjälp!

Allvarligt talat så ska han/ni inte behöva ha det så här utan att få hjälp. I värsta fall så åk in till akuten och säg som det är, han hostar och spyr (det är akut) men säg också att han har eksem men att ni inte får hjälp och ni har ju försökt länge nu.
    Ett vanligt pricktest och /eller RAST är så lätt kollat av vilken ssk som helst. Så det bör ni kunna lämna på en gång! Men du måste nog stå på dig lite och säga att det inte funkar längre så de förstår allvaret i att han mår dåligt.
  • Blindness
    RosaNapp, jag fortsätter väl hålla tummarna då
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • RosaNapp

K Kavat: det är ju ffa pricktest jag försöker få, men som dom säger nej till.
    Och han kräks ju inte dagligen, men det är heller inte ovanligt.

• Evsi
    Blindness skrev 2009-11-03 15:01:15 följande:
    Kan det? Så här tidigt?
    Ja på vissa kan dte tydligen ses redan efter ÄL,(särskilt om man väntar en tjej säger dom som vet hihi) men jag har ingen aning, bara nåt jag hört. Håller tummarna för dig iallafall!
    Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • 2små2stora
    Blindness skrev 2009-11-03 15:01:15 följande:
    Kan det? Så här tidigt?
    Jag fick finnar för 1 dryg vecka sedan.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Tess82

Rosa Napp, du får väl överdriva symptomen lite så att du får en tid, förstår att du vill kolla upp det och det borde de ju göra.

• Blindness
    Syrra, har du berättat för maken än? Hur gick det?
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    Blindness skrev 2009-11-03 19:38:50 följande:
    Syrra, har du berättat för maken än? Hur gick det?
    Jo, och inte blev han glad.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13