God morning!
Leya hostade inatt så hon höll på att kräkas
Sambon flög upp när hon hostade och muttrade något om att hon har hostat länge, han går ut på toa och hämtar ett glas vatten och då hör jag hur Leya börjar hulka så jag flyger upp ur sängen och då kommer sambon med vattnet. För det första tänkte han låta henne sitta kvar i sängen och hulka, onödigt tycker jag för ska hon spy så är det väl dumt i sängen eller?? Så jag sätter mig med henne i knät i fåtöljen och pratar lugnande med henne, hon hulkar några gånger och får upp vattnet hon precis druckit. Sen säger sambon, -ja, hon har hostat i 45 minuter. Sen när det har lugnat ner sig och Leya vill tillbaka till sängen och jag går på toa (sambon har lagt sig redan), kommer jag på, men, är det inte lite dumt att vänta 45 min att gå upp om man hör henne hosta? (jag har sovit som en stock och inte hört något). Frågar honom om det och då ändrar han sig till 30 min...
Blir så less på detta, dom gånger han faktiskt hör henne (vilket brukar vara före midnatt och efter midnatt är det jag som springer) så överdriver han... annars tycker jag väldigt synd om Leya att ligga och hosta i 45 min innan pappan verkligen går och gör något åt saken?? Så antingen överdriver han 30-45 min eller så är han inte riktigt funtad.... enligt min mening!!