• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • 2små2stora
    Kavat skrev 2009-11-05 22:13:40 följande:
    "Precis enligt boken". Trist att de tabbade sig med en sådan "lätt" sak. Men skönt om hon inte blir jätte dålig. Min dotter klarar ärsoppa hyffsat bra, om man jämför med guar och övriga. Håller tummarna att natten blir ok.
    Tack, nu ska vi krypa i säng tror jag.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • mumia

Kikar in och önskar alla en trevlig helg!
    Dags att sussa nu så man orkar köra en sisådär dryga 50 mil i morgon. I morgon blir det fredagsmys med systrarna och på lördag Gekås i Ullared, sen dryga 50 mil hem igen på söndag. Åh vilken vilohelg
    Ha de bra!

Jolina är helt underbar!
  • Blindness

God morning!
    Leya hostade inatt så hon höll på att kräkas Sambon flög upp när hon hostade och muttrade något om att hon har hostat länge, han går ut på toa och hämtar ett glas vatten och då hör jag hur Leya börjar hulka så jag flyger upp ur sängen och då kommer sambon med vattnet. För det första tänkte han låta henne sitta kvar i sängen och hulka, onödigt tycker jag för ska hon spy så är det väl dumt i sängen eller?? Så jag sätter mig med henne i knät i fåtöljen och pratar lugnande med henne, hon hulkar några gånger och får upp vattnet hon precis druckit. Sen säger sambon, -ja, hon har hostat i 45 minuter. Sen när det har lugnat ner sig och Leya vill tillbaka till sängen och jag går på toa (sambon har lagt sig redan), kommer jag på, men, är det inte lite dumt att vänta 45 min att gå upp om man hör henne hosta? (jag har sovit som en stock och inte hört något). Frågar honom om det och då ändrar han sig till 30 min...

Blir så less på detta, dom gånger han faktiskt hör henne (vilket brukar vara före midnatt och efter midnatt är det jag som springer) så överdriver han... annars tycker jag väldigt synd om Leya att ligga och hosta i 45 min innan pappan verkligen går och gör något åt saken?? Så antingen överdriver han 30-45 min eller så är han inte riktigt funtad.... enligt min mening!!

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora

God morgon. Natten blev ovanligt lugn men hon vägrar äta frukost idag så helt ok känner hon sig nog inte i magen. Kan tänka mig att det kommer idag.

Blind: trist när de håller på och överdriver.

• FruHeo

3bus: hoppas att natten blev hyfsad!!!

blind; hm, låter konstigt att han inte går upp om hon hostar så mycket.

Mumia: ooh ha en trevlig helg, hälsa Ullared!!! Hihi

Så, nu är huliganerna på dagis! JAg är helt tagen! Maken börjar kl 7 idag så jag var tvungen att lämna på dagis, brukar vara han som gör det annars. Som ni vet brukar det vara krig på mornarna här. Idag väckte jag dem rätt tidigt, vi myste med lyxfrukost (dvs juice och köttbullsmacka) framför TV:n. De klädde de på sig utan protester!!! Tog på sig overall, mössa, vantar OCH skor utan problem. Hoppade glatt in i bilen och sa: mamma nu sööööör vi!
    Skuttade in på dagis och började leka. JAg stod som ett fån i hallen och tänkte: va fan.....
    Undra vad vi gör för fel de andra dagarna????? Det enda som skiljde sig idag var att jag var ensam med dem, att de fick äta frulle framför TV:n och att de fick göra nästan allt själva (av påklädning osv) eftersom jag inte får bära..... Kanske det sista är det som gör skillnaden. Äsch jag vet inte. MEn gud så skönt det var med en morgon utan krig.

• FruHeo

3bus: hm.... hoppas att det går bättre idag!

• 2små2stora
    Heoo: mycket kan nog vara att ni tog det lugnt och myste på morgonen. Här äts det ofta frukost framför TV annars äter hon inte alls.
  • Blindness
    Heoo, lät som en skön morgon Vi klär fortfarande på Leya och hon är ju en liten prinsessa på ärten så hon vill inte göra så mycket själv, åtminstone inte på morgonen

Syrra, tror att det är mycket för att ge mig dåligt samvete för att jag inte hört något, ibland känns det som en tävling vem som varit uppe mest...

Leya var lite fyndig imorse, hade nya strumpor som var lite hala och utbrister. -Titta mamma, jag halkar, hahaha -halksockor!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora

Johanna vill helst klä på sig själv, men går med på att vi gör det för det mesta.

• RosaNapp

Blindness: men vad drygt. Tävla om vem som gjort vad. Det är ju inte din sambo som har det "jobbigt" om det är vad han tävlar om, det är ju er dotter.

Heoo: gott med lugn morgon. Kan ju vara att det bröt "rutinen" också. Det brukar vara så här ibland också, tillfällen jag tror det verkligen ska bli kalabalik är väldigt lugna.

Svar på tråden Majmammor 2007 del 13