• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness
    Heoo, hoppas du har många filmer och tur att du har en laptop Är tjejerna friska och krya?

Jag har lunch men sitter kvar vid datorn... trök! Längtar hem, vill också vara hemma själv nån gång och bara mysa!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Kavat

Rosa Napp, hoppas han tar sitt förnuft till fånga, men du verkar ha en helmysig man inreal så det gör han skulle jag tro!

Heoo, trist att ligga still så, men tur du har lite underhållning.
    Känner igen det där med påklädning och inga kläder eller fel kläder. Dottern hade en period med klänning och kjol och tights!

Här har vi med största sannorlikhet fått svininfluensan, så nu slipper vi fundera mer på att vaccinera oss.
    Men vad olika det verkar slå.
    Allas började med förkylning. Maken har än så länge bara det och nackont.
    Sonen hade hög feber tre dagar och är nu inne på dag 6 och går från att må jätte bra till att klaga på att han mår dåligt och vill kräkas, men har hitills inte kräkts och nu blir det nog bara bättre.
    Dottern var pigg och sen slog det på ett par timmar. Hon kräktes ner hela sig och sängen och kläderna i lådorna som sängen står på... Blähh. Fick hög feber och sov ett dygn nästan och sen mådde hon rätt bra igen. Trött och sovit mycket och lite feber kvar men ok.
    Jag däremot har blivit sämre och sämre sedan i lördags, har jätte ont i kroppen, ont i halsen, nacken och ja, känns som en influensa. Men ingen feber! Har legat 2 dygn i sängen och igår fick jag inte i mig någon mat förän vid 18 och den kom upp lika fort.. Nu tror jag dock att det är på rätt väg igen. *peppar peppar*

Men som sagt, inget ont som inte har något gott med sig. Vi slipper ta beslutet om vaccinet.

• Blindness

´Kavat, är du säker på att det är svininfluensa? Låter som dottern kunde haft calici?

• Kavat
    Blindness skrev 2009-11-04 12:54:27 följande:
    ´Kavat, är du säker på att det är svininfluensa? Låter som dottern kunde haft calici?
    Säker är jag inte. Men i och med att vi alla har haft samma symptom fast i olika grad och jag är säker på att jag har någon sorts influensa, känns i alla fall som det. Tycker dock det är konstigt att jag inte har feber, men har läst och hört att man inte behöver få det av svininfluensan. Barnen har ju dock feber.. Och om det inte är det så är det väl typ 3 olika sjukor vi har och hur stor är sannorlikheten.. Dessutom hörde jag av mamma att det var massor i en av skolorna här som hade det.. Men, som sagt, säker är jag inte.
  • RosaNapp

Blindness: vad är calici? Så som Kavat beskriver sin dotter var äldsta här för ett par månader sen. Var inne på sjukhuset och dom sa bara att det var något virus. Hon var helt väck i nästan 1½ dygn, fick knappt i sig vätskersättning och hade väldigt hög feber trots alvedon (dubbel dos dessutom efter pratat med sjukvårdsrådgivningen).

• Blindness
    RosaNapp skrev 2009-11-04 14:13:05 följande:
    Blindness: vad är calici? Så som Kavat beskriver sin dotter var äldsta här för ett par månader sen. Var inne på sjukhuset och dom sa bara att det var något virus. Hon var helt väck i nästan 1½ dygn, fick knappt i sig vätskersättning och hade väldigt hög feber trots alvedon (dubbel dos dessutom efter pratat med sjukvårdsrådgivningen).
    Den berömda vinterkräksjukan

Kavat, ja, jag undrade bara, som du säger var det ju lite olika symtom och så, jag har ju ingen aning alls
  • RosaNapp

Blindness: aha . Då var det inte denhon hade iallafall, då borde dom väl sagt det på sjukhuset samt vi andra blivit smittade. Tog inga försiktighetsåtgärder iallafall och ingen annan blev sjuk.

• Kavat
    Blindness skrev 2009-11-04 15:02:33 följande:
    Den berömda vinterkräksjukan Kavat, ja, jag undrade bara, som du säger var det ju lite olika symtom och så, jag har ju ingen aning alls
    Hostar gör vi också, men i och med att det suttit i 8 veckor på sonen, så är det inget "nytt" symptom..
    Ja, jag vet inte, som sagt, tror bara att jag har influensa av något slag. Och de testar ju heller inte om man inte blir superdålig och måste få vård.
    Som tur är så spydde ju bara dottern en gång, och jag två. Har man kräksjuka så brukar det ju vara mer eller?
  • Kavat
    Blindness skrev 2009-11-04 15:02:33 följande:
    Den berömda vinterkräksjukan Kavat, ja, jag undrade bara, som du säger var det ju lite olika symtom och så, jag har ju ingen aning alls
    Hostar gör vi också, men i och med att det suttit i 8 veckor på sonen, så är det inget "nytt" symptom..
    Ja, jag vet inte, som sagt, tror bara att jag har influensa av något slag. Och de testar ju heller inte om man inte blir superdålig och måste få vård.
    Som tur är så spydde ju bara dottern en gång, och jag två. Har man kräksjuka så brukar det ju vara mer eller?
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13