• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • Blindness
    Kavat, ja, man blir väl riktigt dålig och det kommer både här och där tror jag, jag har alla dessa år klarat mig från den fast jag jobbar på sjukhuset
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Kavat
    Blindness skrev 2009-11-04 15:19:28 följande:
    Kavat, ja, man blir väl riktigt dålig och det kommer både här och där tror jag, jag har alla dessa år klarat mig från den fast jag jobbar på sjukhuset
    Oj, då är du väl kanske immun?
    Jag hade influensa senast i januari i år. En riktigt kul månad med influensa, vinterkräksjukan och annat och det var efter det jag blev så himla kass och glutenintoleransen bröt ut.

Jag har hört både ock. En på öf som haft det. Deras ena dotter hamnade på sjukhus och var jätte kass, medans resten av familjen fick det, men jätte milt, lite ont i nacken, förkylda, ont i leder, men inte jätte sjuka på något sätt. Men de hade sagt till dem att det var med största sannorlikhet svininfluensan iom att dottern hade det och de fick det ungefär samtidigt.
    Så vad jag har hört så kan man drabbas mycket eller lite.
  • 2små2stora

Nu har jag sovit 4 tim, maken var hemma från jobbet idag då han hade gallstensanfall i natt. Så han har nog landat i att bli 4 barnspappa nu Än så vet vi ju inte om det går vägen.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • FruHeo

KAvat: låter inte trevligt, oavsett vad det än är. Men jag hade nog tagit vaccinet oavsett. För tänk om det är vanlig häst(hahah)influensa. Eller en blandning av calici och influensa!!

Håller med Kavat helt och fullt om både bedömningar, nytt ställe, patch-test, testa laktos och gluten. Kavats förklarning är rimlig med kräkningar och allergier, men jag är lite skadad så jag funderar på nån astmahistoria också. Inge svår, nej nej, utan nån lättare. För just det där med att man hostar massa slem och käks slem är ju inte precis ovanligt. Tröttheten med, man får sämre med syre, kroppen blir tröttare. Hur sover han på nätterna??? Rosslar han? Piper det om honom ffa på utandningen???? Hur är bajset? Luktar det? Är han stirrig??
    Jag upplever nämligen att man blir stirrig på ett väldigt speciellt sätt
    Jag gissar på nån lättare astma ihop med allergi mot nått som inte är precis vanligt. Sen, så fort man blir förkyld, får immunförsvaret en massa extra att ta hand om, så då orkar den inte med att ta hand om ämnena heller, så då reagerar man lättare på saker.

Blind: tjejerna mår rätt bra faktiskt. Tror enbart att det beror på att Saga fortfarande äter sin antibiotika efter att de upptäckte infektionen på hjärtklaffen.
    Ja både filmer och laptop är kanoners!

• 2små2stora
    Heoo: härligt att höra att tjejerna mår bra för tillfället.

Här har J slutat sova på kvällarna hon somnar sover några timmar och är sedan vaken. Kom hem nu med rinnande snuva från dagis.
  • FruHeo

3bus:Härligt att han börjar acceptera läget!
    Ja!!!!!! Såhär friska har de inte varit på länge! Helt otroligt! Melina har varit hemma från dagis 10 dagar sen i september, och då är 5 av dem dagar då maken har varit ledig!!!!!!!! *peppar peppar*
    Saga har iof varit lite sjukare, men inte alls mot vad hon var förra hösten och i våras! Helt amazing! Hihihi
    Bävar dock för december och våren.

• 2små2stora
    FruHeo skrev 2009-11-04 15:52:53 följande:
    3bus:Härligt att han börjar acceptera läget!Ja!!!!!! Såhär friska har de inte varit på länge! Helt otroligt! Melina har varit hemma från dagis 10 dagar sen i september, och då är 5 av dem dagar då maken har varit ledig!!!!!!!! *peppar peppar*Saga har iof varit lite sjukare, men inte alls mot vad hon var förra hösten och i våras! Helt amazing! HihihiBävar dock för december och våren.
    Det kanske har vänt för Melinas del och att hon börjar klara det bättre nu. Du ska inte ha dem hemma på heltid i vår?
  • FruHeo

3bus: i början ska de vara hemma heltid med mig. Men eftersom de blir små monster om de inte får gå på dagis så kommer vi försöka ha dem så mycket som går. I nuläget så har vi planer på att de får gå tillbaka i april, 5h tisdag, onsdag och torsdag. Eventuellt fredag istället för torsdag, men vi får se hur det fungerar när det blir dags.

• Kavat
    Kavat skrev 2009-11-04 12:25:15 följande:
    Rosa Napp, hoppas han tar sitt förnuft till fånga, men du verkar ha en helmysig man inreal så det gör han skulle jag tro! Heoo, trist att ligga still så, men tur du har lite underhållning. Känner igen det där med påklädning och inga kläder eller fel kläder. Dottern hade en period med klänning och kjol och tights!
    Menade ju 3busfröns man där, jag har ju inte träffat RosaNapps.
    *skyller på flunsan*
  • 2små2stora
    Heoo: låter som en bra plan och det borde bli bättre vartefter de växer tycker jag.

Johanna kommer att få bättre dagar på dagis när jag är f-ledig i höst då slipper hon långledigheterna var 3:e vecka.
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13