• CarroMeijer

är jag så ung?

Jag har en dotter på 2 månader och själv är jag snart 19 år, är jag så jäkla ung för o va mamma egenligen? jag får alltid höra att "oj vad ung du är, är du verkligen mamma? " men hade jag varit 19 o inte varit mamma så hade 19 inte varit så ungt utan man hade varit en mogen kvinna som dom säger! varför förändras det så mkt när man får barn, från att vara mogen o vuxen till o vara ung och liten?

hmm konstigt tycker jag :P vad säger ni?

• Svar på tråden är jag så ung?
  • Mina3prinsar

man är ung,men inte för ung :)

• Thaleya
    CarroMeijer skrev 2009-08-14 09:03:41 följande:
    ja jag tror vi alla har konstaterat att man är ung när man är 19 men som sagt det beror på personlighet och mognad. jag vet är jag är en bra mamma som tar hand om mitt barn o älskar det! mitt liv ser nog inte ut som många 19 åringars men jag trivs med det och jag älskar livet som mamma o sambo och jag skulle inte byta det mot något :)
    Jag tror många här missförstår en sak.

Ung = man har inte levt så många år.
    Gammal = man har levt länge.

Gammal måste inte hänga ihop med erfaren. Ung måste inte hänga ihop med omogen. Ung är ett konstaterande att jaha har du redan fått barn du som inte gått så länge på denna jord. Det är varken negativt eller positivt.

Att lägga in mognad och beteenden i ord som ung och gammal tycker jag är fel. För att man är gammal behöver man inte vara vis.
  • Tilsan
    Thaleya skrev 2009-08-14 15:10:38 följande:
    Jag tror många här missförstår en sak. Ung = man har inte levt så många år. Gammal = man har levt länge. Gammal måste inte hänga ihop med erfaren. Ung måste inte hänga ihop med omogen. Ung är ett konstaterande att jaha har du redan fått barn du som inte gått så länge på denna jord. Det är varken negativt eller positivt. Att lägga in mognad och beteenden i ord som ung och gammal tycker jag är fel. För att man är gammal behöver man inte vara vis.
    Håller fortfarande med dig. Du är bara så mycket bättre på att skriva det jag menar
  • Thaleya
    Tilsan skrev 2009-08-14 15:37:18 följande:
    Håller fortfarande med dig. Du är bara så mycket bättre på att skriva det jag menar
    ;D
  • Burberry

Bara läst TS

Jag tycker 19 är ung, vare sig man är mamma eller inte, man har ju liksom inte hunnit med så mycket i livet ännu, utan allt är ännu framför en.

• FridaochSamuel

är också 19år och har en son på 4 månader. alla säger så till mig också. tycker inte ja e så jätte ung

• CloudBerry the 1st

Okej då ska jag klargöra ett par saker.

Under 20 så är man ung, mellan 20-26 normalgammal och över 27 så är man gammal så nu har vi rett ut det.

Haha, nej min blogg är inget för dig: cloudberry1st.devote.se/
  • SomeOone

Måste bara fråga då, Är jag en ung mamma ? Är 19 år och har två söner, Ena på 3 år och andra 4 månader...

• SomeOone

Personligen tycker jag att om man är under 20 år och har barn så är man ung.
    Sen under 18 år FÖR UNG för barn, men visst man växer oftast in i rollen som förälder men inte något jag skulle rekomendera om man säger så....

Man ska vara ung så länge man kan!

• Jennifer 060828

Jag är 23 år oc har en dotter på 3 år. Var 20 när hon kom :)

Svar på tråden är jag så ung?