• CarroMeijer

är jag så ung?

Jag har en dotter på 2 månader och själv är jag snart 19 år, är jag så jäkla ung för o va mamma egenligen? jag får alltid höra att "oj vad ung du är, är du verkligen mamma? " men hade jag varit 19 o inte varit mamma så hade 19 inte varit så ungt utan man hade varit en mogen kvinna som dom säger! varför förändras det så mkt när man får barn, från att vara mogen o vuxen till o vara ung och liten?

hmm konstigt tycker jag :P vad säger ni?

• Svar på tråden är jag så ung?
  • Sennaboo
    julanta skrev 2009-08-13 12:51:53 följande:
    Jag tror inte att jag skulle leka med mitt barn på samma sätt om jag fått henne om 10 år, NEJ. Jag fattar inte vad du hänger upp dig på då detta är vad jag tror och du tror inte, ingenting att disskutera. Du kanske leker likadant med barn genom hela ditt liv men JAG TROR det förändras.
    Tycker bara att det var ett tråkigt sätt att se på sig själv. Att tro att man kommer att vara en tråkigare förälder som inte vågar leka om några år. Självklart får du tro det, jag tyckte bara synd om dig.
  • Sennaboo
    Lizzyzz skrev 2009-08-13 12:52:38 följande:
    jag var 4 barns mamma 19 dagar efter jag fylllt 20var 17 när jag födde min första.Tycker inte alls du är speciellt ung..när man är 15-16.. då är man UNG och då kan jag förstå folk komenterar att man är ung också
    Men det är konstigt att folk kommenterar att man är ung när man är 17 år? Snacka om att utgå från sig själv
  • CarroMeijer

jag tror att unga o gamla leker lika mkt men det beror på hur mycket man låter sig själv göra bort sig, en del kan det o en del inte, ingen är sämre förälder för det enligt mig

• Reglementet

Men vad fan, leka? Det måste vara den mest idiotiska åsikten jag någonsin läst. Eller en av dem.

• CarroMeijer
    Reglementet skrev 2009-08-13 13:51:08 följande:
    Men vad fan, leka? Det måste vara den mest idiotiska åsikten jag någonsin läst. Eller en av dem.
    vilken o varför?
  • Lusthan

Leka eller inte leka med sina barn tycker jag känns som en väldigt oväsentlig sak att diskutera då jag fick sonen när jag var ung och jag leker inte med han. Jag spelar gitarr med han nu och försöker lära han det men det kallar jag inte för att leka. Jag har i princip aldrig suttit ner på golvet med hans bilar eller My Little Ponys och lekt med han. Leka får han göra med sina kompisar eller själv. Jag gör andra saker med min son, lagar mat, spelar gitarr eller vad som helst. Men just leka känns inte som något som jag ens vill göra tyvärr.

• Lizzyzz
    Sennaboo skrev 2009-08-13 13:06:37 följande:
    Men det är konstigt att folk kommenterar att man är ung när man är 17 år? Snacka om att utgå från sig själv
    nej jag menade att om man är "omyndig" förstår jag folk komenterar.
    jag tyckte inte de va fel när folk kommenterade mig själv när jag var 17.

men anser verkligen inte att 19 år är ungt så folk borde ens kommentera...
    hade hon vart 15-16 eller så hade jag mer förstått det.

Jag har fått höra de mesta.. tro mig..

Men vissa vill vända å vrida på allt alla människor säger för att få ut negativt på det.. så tydligt på detta forum.
    känner du att du MÅSTE klanka ner på de jag sa så varsegod
    Sandra 02, Lucas 03, Tor & Caroline 05, BF 091109
  • Lizzyzz
    Lusthan skrev 2009-08-13 14:09:48 följande:
    Leka eller inte leka med sina barn tycker jag känns som en väldigt oväsentlig sak att diskutera då jag fick sonen när jag var ung och jag leker inte med han. Jag spelar gitarr med han nu och försöker lära han det men det kallar jag inte för att leka. Jag har i princip aldrig suttit ner på golvet med hans bilar eller My Little Ponys och lekt med han. Leka får han göra med sina kompisar eller själv. Jag gör andra saker med min son, lagar mat, spelar gitarr eller vad som helst. Men just leka känns inte som något som jag ens vill göra tyvärr.
    Att du inte leker med ditt barn gör dig ju inte till en sämre förälder..
    Som du skriver umgås du med han och de är väl ändå det viktigaste? Sen om de är i sandlådan eller i köket borde inte spela roll

Själv leker jag både ute med barnen och även bakar å sånt med mina.. men de är ju för JAG tycker om att göra sånt.. inte för jag ska vara en "bra" förälder.. hehehe
    Sandra 02, Lucas 03, Tor & Caroline 05, BF 091109
  • Sennaboo
    Lizzyzz skrev 2009-08-13 14:10:52 följande:
    nej jag menade att om man är "omyndig" förstår jag folk komenterar.jag tyckte inte de va fel när folk kommenterade mig själv när jag var 17.men anser verkligen inte att 19 år är ungt så folk borde ens kommentera...hade hon vart 15-16 eller så hade jag mer förstått det. Jag har fått höra de mesta.. tro mig.. Men vissa vill vända å vrida på allt alla människor säger för att få ut negativt på det.. så tydligt på detta forum.känner du att du MÅSTE klanka ner på de jag sa så varsegod
    Jag har inget behov av att klanka ner, dock tyckte jag att det var märkligt skrivet. Som lite äldre har jag ingen aning om en person är 15 eller 18 år. De ser likadana ut i mina ögon.
  • 86TiAn82

Min mamma va lika gammal som du när hon fick mej så nej så ung är du väl inte, men trenden idag är ju faktiskt att antingen är man ung som du eller nästan pensionär innan man skaffar barn!
    Jag är 23 och väntar vårat första och känner mej nästan gamma ^^
    Hoppas allt går bra för er :)

Svar på tråden är jag så ung?