SanTan skrev 2009-08-13 12:20:28 följande:
När jag var 19 flyttade jag hemifrån och började plugga på högskola. Barn låg väldigt långt från min verklighet då! Jag träffade in nuvarande man när jag var 23 år. Så självklart tycker jag det är ungt att bli mamma vid 19. Jag själv, vid den åldern, hade mycket kvar att "leva ut" innan jag ville ha barn. Idag är jag en 34 år gammal tvåbarnsmamma till en 5-åring och en 2-åring.... Så jag var 10 år äldre än dig när jag fick mitt första barn...... Men jag menar inte med detta inlägg att det är fel eller FÖR ungt, bara att det inte hade passat mig!
jo det är ju olika från person till person, men jag har haft ett väldigt tufft liv o varit mkt sjuk i struma o legat på sjukhuset o den erfarnenheten gjorde att jag växte upp fort, jag har aldrig varit ute utan jag var alltid hemma o kolla på film hellre! jag har aldrig haft behovet av att leka av mej eftersom mitt liv har varit som det har varit jag har snarare kämpat för mitt liv med skola o sjukdom! detta barn var precis det jag behövde o jag anser att jag är en mkt bra mamma :)