vilkenfuling skrev 2009-08-14 18:39:25 följande:
Jag är 21 år, hade ett jobb på riktigt när jag var 18 (direkt efter gymnasiet) flyttade även då hemmifrån, har fast anställning sen 2 år tillbaka. Vi har ICAmatkonto, betalar alla räkningar och pengarna räcker hela månaden. Vi har dessutom ett hus. Är jag då en vuxen kvinna, eller är det åldern som säger det? Får jag börja tänka på barn?
Ja du när jag var 21år hade jag TVÅ barn så jag säger väl inget om att man inte får börja tänka på barn innan ca 25år...jag hade tre barn när jag var 24år sedan
Men för de flästa ser det ut så på ett ungefär och därför är det så att man oftast ser dem under ca 25år som ganska unga. Men hmm...jag vet inte om jag skulle kalla ngn som är 21år för vuxen kvinna...vist att du är vuxen men fortfarande ung tjej i mina ögon måste jag säga. Vist att man mognar olika fort men ska jag vara helt ärlig så vill jag nog säga VAR UNG ett tag till!!!!! Det finns ingen vinst i att skynda sig att växa upp...men jag tror att du i efterhand är glad om du väljer vara ung ett tag till. Så kul är det inte att vara vuxen alltid och vuxen är man sedan för alltid...man kan aldrig gå tillbaka. Och om man njuter av ungdommen ett tag extra så får man ändå njuta av vuxentiden senare..
Så nej jag skulle väl inte rekomendera dig att tänka på barn redan....