minafyra skrev 2009-08-16 20:03:27 följande:
Haha ja det har jag med frågat..men de fortsätter propsa på att de är mogna, vuxna och inte dricker ändå. Jag har sagt att va fan...människor i alla åldrar tycker det är kul att fetsa ibland oavsett barn, civilstatus och mognad. Men jag tror många känner en större press på sig att inte festa runt när de är unga föräldrar då det annars kan ge en stämplen "oansvarig, ung förälder som bara festar runt"
Jag dricker inte.. är ung.. men de har inget med min mognad å göra..
De har med både minnen och att jag inte tycker om smaken att göra..
Skulle inte vilja påstå man är mer mogen för man inte dricker.. för menar.. har ju systrar som är 15 år äldre än mig som dricker.. dom är ju inte mindre mogna än mig.. (dom har ju hunnit med så mycket mer än jag..) Och dom är ju föräldrar dom med
Men tror Faktiskt att många unga får den "stämpeln" iaf efter vad jag läst i många andra forum.. att unga bara tänker på sig själva å festar etc.. så kanske därför tror många unga dom måste påpeka att dom inte dricker?? (har ingen aning.. bara spekulerar)
Många mognar in i mamma rollen.. men de har ju inte heller med ålder att göra.. finns ju dem som är 30+ som "mognar" när de blir föräldrar.. Men ja tycker ändå de mest är ett uttryck..
Jag såg mig som en UNG MAMMA när jag var 17.. nu som 24åring ser jag mig inte som en ung mamma.. men jag är ju långt ifrån gammal..
Men då tänker jag ju mest att jag varit mamma i 7 år redan.. å då känns begreppet "ung mamma" bara lite fel