• Aannna

Västervik

Här kommer den nya tråden när den gamla börjar ta slut... gud vad tiden går... passar på att starta en innan den gamla tar slut är lättare att hitta då =)) Snacka på nu!!!!!

• Svar på tråden Västervik
  • Miss Cee
    MUSDOKTOR skrev 2009-08-20 19:08:39 följande:
    Ingen här som ska på studiebesök på förlossningen den 27:e??
    Hur ofta har de sådana studiebesökstillfällen?
    Är det via Familjecentralen man bokar det?
    Ska man vara i någon speciell vecka för att gå, eller kan man gå när som under graviditeten?
  • Malle85

Är inte studiebesöken på förlossningen en del av föräldrautbildningen?

• Pumsig

när vi var på studiebesök så var det via föräldragruppen vi fick gå:) men det var ju 1.5år sedan så dom kanske har ändrat det??

• Bakar

Man kan boka besök via sin barnmorska.. föräldrargruppen anordnar ju oxå träffar på förlossningen men det e ju inte alla som väljer att gå i gruppen så då får man ju tid på annat sätt =) jag ska gå den 1/9

Fick reda på igår under våran sista föräldrarträff att det ev inte blir någon föräldrargrupp till hösten pga svininfluensan.. väldigt trist måste jag säga..
    tycker folk är lite väl rädda för det här med svininfluensan om jag ska va ärlig!
    Men dom som jobbar på BVC sa att tiden dom har till föräldrargrupper ska användas till att vaccinera samt att man inte ska träffas i stora grupper!

Idag bär det ut till päronen i ankarsrum för min del så man får umgås med underbara syster hela helgen och mina 2 små gullungar.. Isabelle lär väl trycka på magen som vanligt och kräva att den lille ska titta ut snart :P
    Men nu börjar jag nog hålla med henne.. bebis har ju bakat färdigt nu hehe :P

Fick min tens apparat igår det va en kladdig gudagåva måste jag säga =)
    Bebis hjärtljud va 151 igår SF mått 37 precis över kurvan så nu blir det ett nytt ul för att kolla att det inte är en jätte där inne!! Huvudet va rörligt så nu har jag fått mycket info ifall vattnet skulle gå innan den har fixerat sig :P

Någon som har lust att förklara hur slemproppen ser ut??? tror min lossnade igår.. jag vet ju att dom återbildar sig tänkte bara ifall någon kunde beskriva den för mig så jag inte e helt fel ute hehe

• MUSDOKTOR

Jag fick info om studiebesök av min BM eftersom jag är nyinflyttad här.. Vill ha lite köt på benen omhur det ser ut på förlossningen när jag väl ska in dit
    Så jag ska gå med en föräldragrupp och man kunde bara dyka upp, inget man skulle anmäla innan.

• MUSDOKTOR

BAKAR!
    Hållr med dig om det där med svininfluensan.. Folk förstorar upp det så pass mycket att alla är överdrivet rädda för den...

• Bakar

musdoktor: ja jag tycker verkligen det... Det e ju föräldrar träffar man vill gå på sen när bebisen är här... Så man lär känna lite andra med bebisar i samma ålder... Imorgon bär det av till ALV med mamma, syster och båda syskon barnen.. Hoppas man orkar gå och stå hela dagen... Men med bältet går ju det mesta i alla fall :) Ha en bra kväll nu alla själv ska jag äta kräftisar wee

• Miss Cee
    Bakar skrev 2009-08-21 08:55:14 följande:
    Man kan boka besök via sin barnmorska.. föräldrargruppen anordnar ju oxå träffar på förlossningen men det e ju inte alla som väljer att gå i gruppen så då får man ju tid på annat sätt =) jag ska gå den 1/9 Fick reda på igår under våran sista föräldrarträff att det ev inte blir någon föräldrargrupp till hösten pga svininfluensan.. väldigt trist måste jag säga.. tycker folk är lite väl rädda för det här med svininfluensan om jag ska va ärlig! Men dom som jobbar på BVC sa att tiden dom har till föräldrargrupper ska användas till att vaccinera samt att man inte ska träffas i stora grupper! Idag bär det ut till päronen i ankarsrum för min del så man får umgås med underbara syster hela helgen och mina 2 små gullungar.. Isabelle lär väl trycka på magen som vanligt och kräva att den lille ska titta ut snart :P Men nu börjar jag nog hålla med henne.. bebis har ju bakat färdigt nu hehe :P Fick min tens apparat igår det va en kladdig gudagåva måste jag säga =) Bebis hjärtljud va 151 igår SF mått 37 precis över kurvan så nu blir det ett nytt ul för att kolla att det inte är en jätte där inne!! Huvudet va rörligt så nu har jag fått mycket info ifall vattnet skulle gå innan den har fixerat sig :P Någon som har lust att förklara hur slemproppen ser ut??? tror min lossnade igår.. jag vet ju att dom återbildar sig tänkte bara ifall någon kunde beskriva den för mig så jag inte e helt fel ute hehe
    Hur fick du en TENS? Jag läste i tidningen att en idiot på Kalmar Landsting bestämt att gravida inte kunde få låna tens längre, för "de hade själva valt att bli gravida".
    Fick du via mvc eller har du köpt?

Vi flyttar till Västervik den 1 sept, och jag är beräknad till mitten av okt. Så det blir ingen föräldragrupp för oss, därför vill vi gärna besöka förlossningen iaf. :)
  • MUSDOKTOR

Miss Cee skrev 2009-08-22 13:26:16 följande:

Hur fick du en TENS? Jag läste i tidningen att en idiot på Kalmar Landsting bestämt att gravida inte kunde få låna tens längre, för "de hade själva valt att bli gravida". Fick du via mvc eller har du köpt?Vi flyttar till Västervik den 1 sept, och jag är beräknad till mitten av okt. Så det blir ingen föräldragrupp för oss, därför vill vi gärna besöka förlossningen iaf. :)
    jag är nyinflyttad och fick möjlighet att förlja med på ett studiebesök för att få se hur där e..
    Ring och prata med BM..
  • Bakar

Miss Cee: Jag sa till min BM att jag ville ha en tens så jag fick den sen gången efter.. så det ska väl inte va några problem för dig heller.. man lämnar ju tbx dom på förlossningen sen efter den lille har valt att titta ut =)

Besök på Förlossningen löser sig bara prata med den BM du kommer få här så ska det inte va några problem... vilken BM får du vet du det eller??

Nehepp nu ska jag slänga mig i sängen och läsa klart min bok.. har ju varit hela dagen på ALV och sen kammat en långhårig collie när jag kom hem som tog 2 timmar och då fuskade jag :P men imorgon ska min gamle tant (12år) få bada lite vare sig hon vill eller inte :P kanske slänger in hennes dotter i duschen oxå bara för att ha det gjort...

Hoppas ni alla mår bra och haft en fin helg kram o hej

Svar på tråden Västervik