Varför säger man inte zigenare längre?
Jag visste inte riktigt inom vilket ämne denna fråga borde läggas, så jag provar här.
Varför säger man inte Zigenare längre i media t. ex, utan Romer?
Har Zigenare blivit ett skällsord liksom Neger?
Jag visste inte riktigt inom vilket ämne denna fråga borde läggas, så jag provar här.
Varför säger man inte Zigenare längre i media t. ex, utan Romer?
Har Zigenare blivit ett skällsord liksom Neger?
ex på att det är svårt med sammanhållning
ta finska kale, man får ju inte ens vara hemma hos dem utan att bära svart kjol eller byxor..hur skulle då någon rom som inte bär svart då det är en dålig färg kunna umgås med dem???
Så alla romer och alla andra människor har fel förutom du, jaha
Skönt att det finns människor som Fred Taikon och Helge Valama också.
och jag tror nog jag har ett betydligt bredare umgänge än kale som du verkar vurma så för...de umgås ju bara med varann och ev med svenska resande...medan jag umgås med kaldarari, lovara, badanari, ursari, lingurari, arli, serbisk roma, polska roma,....
Jo jag har egna åsikter se mitt första inlägg tex. Sedan har du och jag hamnat i en diskussion där jag har hämtat fakta från olika håll. Att läsa och höra vad andra tänker och vet om världen betyder inte att man har en egen åsikt.
Ja att romer inte tänker och tycker lika är precis vad jag framfört i denna tråden. Jag har lärt mig att en del valakiska romer inte tycker att alla romer är romer. Men att valakiska romer tycker så gör det inte till en sanning.
Du har rätt till din åsikt precis som jag har rätt till min åsikt.