• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • maja under eken

ammar o har återigen bara vänster hand tillgänlig...

härligt o höra att essifamiljen e på plats, visst var d så att huset kommer nästa helg - alltså ni får nyckeln... orkar inte radera o skriva om...

von scheele var förra ägarna t ditt hus. Aha, finns d lgh m balkong mot gården, synd att ni missar sol på balkongen! Undra om Dick bor kvar. En långhårig tönt som varit m i nån av alla dokusåpor, minnsd inte vilken.

ja, d finns många fina hus här, o mkt billigare! d var därf vi hamnade här. d gula på dammgatan e byggt samtidigt som vårat. D här huset såg lika risigt ut när vi köpte d... bra pendlingsmöjligheter in t stan om ny motorväg, tar max 20 min o åka de 3 milen.

återkommer

Elvira - Livets Solstråle!
  • Essi73

Ett megasnabbt inhopp!

Fisk! Lägg ner de där vällingarna och grejer! Ja, jag säger så. Du ska få tips här ser'ru, ty Ettro-syrran inte heller tar välling. Det är tvärtstopp.
    Koka gröt istället vännen.
    Recept:
    1dl havregryn - kör grynen torra med stavmixer så att det blir pulver
    1.7dl vatten
    0.5 banan
    0.5 päron
    Koka. Stavmixa igen så att det blir slätt. Servera med fruktpuré på.
    Jag blandar även i fruktpuré direkt i kastrullen.
    Luna käkar det till frukost varje dag.
    Till kvällen får hon middag ca 17.30 och sen får hon en banan eller 1.5 istället för vällingen. Ibland äter hon bara en halv banan, den bananen är för att liksom toppa magen.
    Luna fick ett tag gröten men nja, jag tror att hon vill ha variation men lätt att Olivia kan käka den gröten istället.
    Vill du ge mjölk så ge havremjölk
    Och som en parentes så no way in djupaste helvetet att jag ger henne mjölk än på 6 månader eller så. Det är inte värt det. Sen är Lunas favoriter kalops samt rotfrukter&kalvkött. På sin höjd att hon köper grönsaker&kyckling. Så det äter hon typ varje dag alla dagar i veckan. Att det "måste" vara variation är BULL, det är VI, vi vuxna som får för oss det. Och att man inte kan ge kalops till lunch för kalops "äter man inte till lunch så det så". BULL igen. Så ge damen det hon gillar mest. (Hade det varit för Luna hade hon ätit banan. Punkt. Bara banan tack.). Kram vännen!!
    Sen flyttrapport.
    Huset är så FIIINT!!! Men det är LANDET alltså *s* Har aldrig bott vid en oasfalterad väg. Ån är 100m från huset och vi har åkrar till grannar men även hus. Så SÅ off ligger inte huset men det känns. Barnen kommer att trivas super och jag är så glad Som jag skrev till Joffe i fm:s, det blir gummistövlar big time för mig
    Ett krux bara, trappan till övervåningen är så brant och tight att vår 160cm madrass inte kom upp alltså blir det till att köpa 2st 80cm's imorgon. Och packa upp i helgen när J är hemma igen. Så det kommer att ta sina veckor att få allt klart. Men det kommer att bli så fint så!
    Och JAM! Du undrade vilket som var smidigast, flytta innan eller efter barn nr2. Vännen, flytta för jösse namn INNAN 2an!
    Jag märker nu att det är kört att få ngt klart på ett par tre veckor med 2 barn nu. J åker dessutom lande och rike runt med jobb. Så flytta innan är mitt tips!
  • Essi73

Fisk igen, med variation för Luna menar jag att hon inte gärna äter samma rätt 2ggr/dag. Så som gröt till lunch OCH middag. Men annars så går hennes rätter som på rullschema *s*

• cirkel

Essi: Åh, vad roligt att huset var så bra! Trist med sängen bara... Får vi se kort?

Rotfrukter går hem här också! Jag kokar en del egen mat, ibland går den hem, ibland inte...

• maja under eken

Kikar in o får ett litet leende på läpparna tack vare Essi o hennes råd. Så engagerat o m en skopa humor, en eloge!

Annars har jag inte mkt ork t leenden denna kväll. Fast jag har allt jag önskar - mina 2 barn! Fy fan va d hade kunnat sett annorlunda ut efter vår tur till köpcentrat.

Elvira kom bort!

hon skulle köpa en leksaksmobil och vi gick till leksaksaffären. Hon hittade nåt hon tittade närmare på o vi väntade vid kassan. Jag hör Elvira ropar o jag svarar o väntar på henne. Vi pratar lite o frågar sen vart hon tog vägen, letar igenom den lilla affären och - INGEN UNGE! Skalman far in på lagret o hör en dörr slå igen, gissa vad han hann tänka... Jag går mot entrén o frågar typ alla jag ser om dom sett en liten tjej på 2 m en Lusekofta, ljust hår, jeans o röda skor...... E imponerad över att jag mindes hur hon såg ut... Fy fan vilken skräck! Kommer tbax efter några minuter o vinkar åt Skalman att jag inte hittat henne, han rusar iväg åt andra hållet o jag fortsätter fråga runt, personalen ropar i högtalarna.

Så ser jag Skalman komma långt borta m en unge i Norsk Lusekofta, jävligt likt min goa unge..... Försökte samla mig o fundera på hur jag skulle va o vad jag skulle säga. Sa väl allt på en o samma gång, hur glad jag var o se henne, hur rädd jag blev när hon var borta, att hon aldrig aldrig får gå iväg om hon inte hittar mamma o pappa. Tårarna rann o jag for runt o berättade för dem jag engagerat i letandet att hon var återfunnen. Fy fan sån lättnad, vi blev klapp slut båda två. Sitter här nu som två kollin m huvudvärk. Den lilla goa ungen trodde hon gick efter pappa för hon sa: pappa gick iväg i jacka. Men mamma hade tröja (hon insåg väl att d var fel, eftersom jag hade jacka) Hon hann ända till andra entrén som är lååångt bort. 2 tjejer stoppade henne innan hon gick ut på parkeringen. Jag vill pussa dessa tjejer!

Senast igår satt vi m vänner o pratade om bla Ullared o den tjej som blev kidnappad nerdrogad och fick håret avrakat i provhytten för att sen föras ut ur landet o säljas...... O ett spädbarn som stals ur en kundvagn där men dom hann stoppa alla utgångar o bovarna åkte fast...........

Elvira var i min värld redan halvvägs till nåt öststatsland lr såld till nåt jävla äckel.....

Behövde skriva av mig, försöker tänka på annat o d går väl i ett par minuter - sen e man tbax t denna händelse igen.

• Essi73

*Innan läggdags*

Fisk igen, *s* jag är så väck (och stressad) att jag fann fler fel. Att man inte kan ge kalops till frukost sitter bara i VÅR hjärna, för kalops äter ju inte VI till frukost - är vad ajg ville ha sagt.
    Cirkel, nops det blir inga bilder. Orkar inte och sen så vill jag inte den här gången lägga ut vår boende till allmän beskådan. Så.. nej
    Maja. Shit. Är egentligen det jag vill säga mest. Jag får kräkskänslor bara jag tänker mig Boll som Viran där. Jag hade fått en sån äcklig panik att jag hade.. ja vad? Antagligen reagerat precis som du! Rationellt tänkande, kallt räknandes ut vad att göra, hur osv osv. Stor himla eloge till dig och Skalman som tänkte så rationellt och framför ALLT - GOTT att Viran kom tillbaka. Gud, ja nej, shit. Shit shit shit!!! Trollungen.. (Minns själv att jag ett par gånger gick efter fel pappa på stora varuhus och insåg mitt misstag alldeles för sent. Inget jag önskar ngt barn och därför funderar på sele på Boll & Luna vid sådana tillfällen samt förstår de föräldrar som har sele på sina). KRAM KRAM KRAM och hoppas värken ger med sig snart
  • Serendipity

Maja: Arrrh!!!!!!!!!!!!! Funderar genast på hur man kan binda fast barnen. Fy sjutton alltså

• maja under eken

Ja, shit. Många tårar ikväll.

Kram på er!

Tom Skalman hade nog nära t tårar ikväll, han var svett så tröjan var genomblöt. En man haffade tag i honom strax innan han hittade henne o sa att två tjejer pratade m en liten tjej vid entrén. Han såg mao ut som en panikslagen letande pappa.....

Jag hann tänka o fundera på om d här var första sekunderna på vårt nya liv. Ett liv utan Elvira, som sökande föräldrar som aldrig kommer ge upp tanken på att ens barn kommer bli återfunnet....... Hur ska vi överleva d här? D var tankarna ett tag...

Ne fy fan, koppla era ungar o sätt både hänglås o larm på dom!

Sov gott!

• FISK78

Tack käääääääära Essi för alla tips och knep Du är så rolig och gullig som tar dig tid Ja, vi har sannerligen två bestämda damer Olivia tar dock den mjölkfria enagogröten så det är inga problem till frukost, mellis och innan hon ska sova - då får hon gröten. Dessutom käkar hon stora burkar mat till lunch och middag. Problemet för oss ligger nattetid... Hon vill käka vid midnatt och ev tidig morgon vid ca 5-6. Vi har försökt att få bort det, men har helt enkelt inte orkat med allt skrik. För här hemma är det nolltolerans för skrik efter allt som varit... Men jag tror jag får sticka iväg några nätter snart så får Mr D köra militärstilen - det funkar säkert bäst. Mamma är ju alltid mamma

HELT rätt med matvariationen, det är man själv som tycker det känns trist med samma maträtter.

Så himla häftigt med huset, vill se bilder pronto!

Cirkel: Tack för tipset från dig oxå, vågar faktiskt inte ge mera majsvälling alls efter de senaste dagarnas HELVETE!

Maja: Fy 17 vad otäckt Förstår precis paniken ni kände... Jag var nämligen med om exakt samma sak idag Jag var ensam med båda barnen på Sickla köpkvarter där det finns flera olika köpcenter... Vi hade varit och kollat på leksaker för att sedan gå vidare till en skobutik. Helt plötsligt är Sid bara borta Jag sprang oxå runt som en galning bland rulltrappor, vägar och affärer. VILKEN JÄKLA PANIK JAG FICK... Gick säkert 5 minuter innan jag hittade honom inuti en butik, shit vad läskigt det var. Hann oxå tänka en hel del...

Nej, nu är det godnatt. Läkarbesöket gick bra idag, fick lite nya tips och idéer. Helt klart är dock att hon inte tål mjölk.

• Minna72

*gulp* läser om era skräckminuter då Viran och Sid var borta. Jag kan få sådana där skräckbilder framför mig att Öki plötsligt faller ut framför en bil eller att han inte andas när jag kommer för att väcka honom och jag hinner tänka tusen och en tankar om hur livet skall bli utan honom innan jag kommer tillbaka till verkligheten. Jag har också märkt att berättelser från verkliga livet om barn som far illa eller försvunnit berör mig på ett HELT annat sätt nu när jag själv är mamma...

Men det låter i vilket fall som helst att Viran och Sid själva inte hann bli rädda? Hoppas inte. Då känns det ju etter värre som förälder.

Essi, kul med flytten! och tänk vilken resa från er lägenhet i innerstan för några år sedan till gummistövelland nu...

Svar på tråden minnas xiii