• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • Özlem

Nä,skicka in du.
    Jag klipper ut från melvins blöjor o skickar in för elias del.Men de har inte undrat varför elias kissar som bara den

• Kun
    Özlem skrev 2009-10-22 10:36:18 följande:
    Nä,skicka in du.Jag klipper ut från melvins blöjor o skickar in för elias del.Men de har inte undrat varför elias kissar som bara den
    men så bra, tack
    Trion har blivit en kvartett!
  • förväntan

Kun, jag har också sparat kanniner sedan M var liten och det växer på hög här hemma. Måste också skicka in de snart. Vi kanske är väldigt noga med att byta blöjor ofta på våra små

Känner mig så slapp idag. Vill ta en promenad mend har ont i mitt bröst och lite sjukdomskänsla så jag sitter här och småäter istället. Känns jättebra när man har 200kg att gå ner . Måste nog koka lite kaffe.

Just det Maja, har tänkt länge att skriva till dig om torsk. Har ni fått torsk denna gången också?? Jag blandrar iallafall till F 1 dl kokt vatten och 1 tsk bikarbonat och baddar med. Blir samma som med mineralvatten men billigare i längden. F har haft svamp på tungan sedan 2 v och kör lite då och då med bikarbonat. Nu är det nästan borta helt, men han har inte haft några problem med det och inte jag heller med brösten, utan jag tyckte det var värre att hålla på att tvätta munnen hela tiden. hur mår ni nu??

• förväntan

Är era barn också i en ålder då de är rädda för allt?? m kan bli så rädd och måste hålla i handen eller sitta i knät om jag byter tonläge . Om en bil eller hellekopter åker förbi. Om något piper. Ja typ för det mesta, men det går över fort.

• cirkel

Kun: Jag skickar också in Emmas kaniner till Sias konto. Det blev en Liberopyjamas i stl 92!
    Fast jag använder Pampers till Sia, tycker att de var mycket nättare och smidigare i småstorlekarna.

Nu har jag fyndat n julklänning i stl 104! Det gäller att vara ute i god tid!

Förväntan: Nä, Emma är inte rädd. Däremot är hon i stort sett alltid gnällig och gråter när hon vaknar, både på morgonen och om hon råkar somna hemma ngn dag. Det är så himla trist att ha en storbölande skrikig tjej tidigt på morgonen, med risk för att Sia vaknar.
    Tips någon?

Hon har även blivit trotsig och börjar storböla om man gör smörgåsen på fel sätt...

Igår kväll träffade jag tjejgänget hemma hos en av dem på middag. Jättekul att se dem igen, för nu var det längesen!

Idag ska jag på uppföljningsamtal på dagis.

• S  S

Cirkel: F bölar oxå åt allt möjligt. Hon ska göra allt själv. Försöker man vara *snäll* när hon är ledsen och ge henne t ex nappen så blir hon skogstokig och slänger den all världens väg för att själv ta den.

Maja: Jag satt med tårfyllda ögon när jag läste om försvinnandet. Så skönt att det slutade väl. F har gått iväg från mig några gånger inne på H&M en gång blev jag riktigt rädd. När jag hittade henne låååångt bort kom hon med ett stort leende mot mig och säger; Titta mamma jag hittade trosor till dig. Ett par string med spets... Jag smällte

Meleah: Hoppas att du orkade ringa så du får hjälp. Masken har jag använt i flera år, börjar bli lite utsliten nu Massor med kramisar till dig.

*Vinkar glatt till alla och tassar ut igen*

• Essi73

Förväntan, JAOPP!! Mio är rädd för allt som låter (ovanligt). Och det är inte så lite som låter ovanligt här hemma hos svärmor. Det skär i hjärtat på mig när han blir så där genuint jätte rädd. Jag ser till att alltid lyssna till "oljuds"källan så att jag kan förklara var ljudet kommer ifrån för att avdramatisera det hela.

Jag ids inte ens tänka på hur det blir i vårt Låtande-1900talshus-där-ALLT-knakar...
  • Essi73

Förresten en fråga till er som födde innan jag. Ångestfasen, 8-månaders.. den härligt underbara (not). Hur har det gått för er? Hur länge höll den i sig? 

Luna har entrat och guuuud om jag försvinner ur hennes åsyn eller inte befinner mig i hennes omedelbara närhet - dvs. inte har henne i famnen hela tiden.
  • cirkel

Essi: Sia är rädd om det är massa människor eller främmande (som eg inte är sååå främmande), då vill hon vara hos mig. Hon illvrålade i slutet av september när min bror och brorson kom på besök samt min MaPa, så jag fick sitta i köket och äta ensam...
    När vi är hemma och ingen annan är här är det inga problem och det gick bra med min MaPa när hon vant sig.

Förväntan: Emma är inte så rädd just nu (vad jag märkt) men innan har hon blivit rädd för allt från elvisp till att T sågar för hand.

SS: Så kul att se dig igen! Hur är det med dig? Låter inte bra med den där masken, släpp den du också, om du använder den nu.

Meleah: Ja, berätta hur det har gått!

• cirkel

Essi: Hur går det i det nya huset? HAr ni flyttat in och börjat få ordning på lite grejer?

Svar på tråden minnas xiii