Hejn o go'kväll!
Kan jag få lite hjälp tror ni? Vart ni nu e, va dåliga vi e på o skriva numera!!
Elsa strular m amingen! Vet inte va d beror på, troligen flera olika saker o jag behöver råd m vad jag ska göra!
D ser typ ut såhär:
Hon skriker lite o vill amma, jagar allt möjligt som kommer nära hennes mun o hackar, snarkar sådär som dom pytte gör när d e dags o äta. O så får hon tutten. D rinner till snabbt o hon börjar då svälja för fulla muggar o man ser hur hon kämpar f o hinna med, d låter som om hon håller på o svälja ihjäl sig. O så sätter hon i halsen o får hosta o blir ledsen. Sen fortsätter hon o äta men släpper tutten hela tiden o blir ledsen. Så håller d på en liten stund tills jag försöker rapa henne o så börjar vi om men hon fortsätter på samma visa, tar tag, suger lite, släpper, gråter osv osv
Jag tror att hon då 1: inte vill amma utan egentl e trött o bara vill ha tutte o ingen mjölk. Lr 2: vill amma men pallar inte att d rinner så mkt o så ger hon upp ist. Lr 3: Inte e hungrig utan har en rap lr fis på tvären...
D blir oftare så på vänster tutte o den e lite mindra o lite svårare o greppa om. Försöker ibland använda amningsnapp men d blir samma visa ibland med den oxå, och ibland funkar det.
Vad ska jag göra!? Min BVC tant e så j*a sävlig o omständig, orkar inte konsultera henne. O Amningshjälpen.se hade ingen konsult i Örebro.. Kan man ringa BB lr nåt?
Inte gör Torsk ont så d kan va d som påverkar? För, ja förväntan, vi har Torsk äv denna gång, både unge o jag o AJ va ont d gör i tutten. Har fått Mycostatin av en kompis som slutat amma men hade en flaska i kylen. Sen hade jag kvar salva fr Elviras tid som går ut 2010, så den använder jag. Då jag kommer ihåg.......