Lallar3n skrev 2009-09-22 00:10:16 följande:
"Islam does not teach, nor do Muslims desire, conversion of any people for fear, greed, marriage or any other form of coercion."Endast en förståndshandikappad går på propagandan på den sidan. Hur många gånger upprepas skrämselpropagandan i Koranen att otrogna kommer brinna i helvetet. 100ggr...1000ggr?
Det är inte propaganda utan i enlighet med Islams läror. Jag förstår att det kan kännas ovant för dig att läsa sådant, det var väl du som tidigare någonstans endast hänvisade till anti-islamiska sidor? Tyvärr så blir man lätt förblindad när man läser sådana och klarar sen inte alltid att ta till sig vad Islam sedan i sin tur lär.
Koranen är mycket tydlig med vad som händer. Men du kanske är sån att du hellre gillar att bli förd bakom ljuset och inte få reda på allt, och sen stå där med lång näsa? Islam är ärligt och ger alla en ärlig chans att här och nu välja väg. Det är inte skrämselpropaganda, det är alla kort på borden däremot.
Hur rädd menar du att man blir när man inte ens tror på vad som står där? Ge mig en vink så jag kan förstå hur du resonerar.