Inlägg från: oOHalalOo |Visa alla inlägg
  • oOHalalOo

Ramadhan

Hehe BARA du är det väl inte, det har ju gått ett par sidor nu med samma fråga (inte din då förstås) men svaret som ges trillar aldrig ner däremot.

• oOHalalOo
    mowgli skrev 2009-08-24 20:18:43 följande:
    Du menar att ni stenar homosexuella muslimer endast nattetid, under Ramadan? Vad humant av er.
    Nej det är inte vad jag skrev, utan jag skrev hade din fråga om sexualitet varit i samband med Ramandan, så hade det varit mer nära att kanske att ta upp att heterosexuella inte har sex under dagtid då vi fastar.

Sen får du som sagt vända dig till de som känner till det du undrar över. Du skrev du skulle fråga nytillkomna i tråden om det, jag har hängt med hela tiden. Så du får spana efter nya nick att vända dig till med din fråga och homosexualitet och stening.
  • oOHalalOo
    JMina skrev 2009-08-25 12:59:24 följande:
    TSW, det är svårt att tänka i de banorna när man inte får som man önskar i det här sammanhanget. Jag följer ditt råd för övrigt ang. istighfar, jag gör extra mycket dua, och jag hade verkligen hoppats att min tid skulle komma nu under ramadan.Jag vill gärna veta hur det gick för kvinnan i berättelsen.
    Må Allah (swt) ge dig det som Han anser är det bästa för dig, ameen.
  • oOHalalOo

Vilken fin berättelse mashaAllah. Det visar också så tydligt hur Allah (swt) överöser den troende med Sin Barmhärtighet och Välsignelse som lägger sin tillit till Honom.

• oOHalalOo

The straight way skrev 2009-08-26 11:10:15 följande:

Stämmer ja så muslimens sabr och tillit till Allah belönas oavsett vad det blir sen. (it may happen that ye hate a thing which is good for you, and it may happen that ye love a thing which is bad for you. Allah knoweth, ye know not. )
    Exakt! Den Koranversen är så talande. Den måste vi ha med oss i tanken om vi tvivlar, känner osäkerhet, är ledsna eller vad det nu är. Den är som ett plåster på såret helt enkelt.
  • oOHalalOo

Alltså det skulle vara 'den gröna gubben som storskrattar' men vet inte hur jag ska få dit den. ... Hjälp?...

Svar på tråden Ramadhan