Inlägg från: oOHalalOo |Visa alla inlägg
  • oOHalalOo

Ramadhan

JMina skrev 2009-08-26 14:42:42 följande:
    Samma här, måste slita mig och börja laga lite mat, hoppas varmvattnet återkommit. Upptäckte till ren förskräckelse imorse att varmvattnet saknades, helt otroligt..Jag som lyckas bättre med fastan idag och allt! Känns som en spark i rumpan att inte kunna laga mat nu då.. Ha det gott
    Här en sväng igen.
    Hehe ja det är ju en prövning om inte annat - du kan men det går inte så att säga. Hoppas du får tillbaka varmvattnet snart så det blir ordning på torpet!
    Men kul att det går bra med fastan mashaAllah (all ära till Allah swt). Går bra här med även om jag gäspar lite väl mycket idag...
  • oOHalalOo
    JMina skrev 2009-08-26 17:05:39 följande:
    Nu är det andra bullar, ja! (Och en massa matlagning, pust) Man inser vilken panik det blir när man saknar såna här moderna ting som vi tar för givet! Ja, det gick bra ända tills en månatlig företeelse inträffade så nu blir det ingen fasta ändå, typiskt. Man hade ju hoppet om att det funnits en orsak till försenad kvinnlig plåga men icke. Tänker inte ge upp dock, jag gör mer dua när jag kan sen..
    Ja men så är det, ingen fara på taket. Du får fasta när det blir dags igen.

Men dua' kan du alltid göra ändå även om du inte ber. Så fortsätt med det och ta del av den välsignade månaden inshaAllah.
  • oOHalalOo
    Melike skrev 2009-08-27 00:56:33 följande:
    imorn ska jag börja fasta igen inshallah! :)))
    Ha en bra dag under fastan.
  • oOHalalOo

Miss Helena

Tack, vad fint av dig att vilja önska det. Det uppskattas verkligen, det var rart av dig.

• oOHalalOo
    Nellee skrev 2009-08-29 23:54:37 följande:
    Det är så lite så Hoppas du mår bra och att din fasta går som du önskar. Du känner att Allah vakar över dig gumman. Du är en av de trevligaste här på fl och Han kommer att belöna dig.
    Jo tack det går mycket bra alhamdulillah. Du är mycket vänlig och jag tackar dig för dina fina ord. Må alla som strävar på olika sätt för att få ta del av Hans Barmhärtighet belönas för sin avsikt, ameen.
  • oOHalalOo

Jaha hur går det med Ramadan och allt som bör hinnas med under dessa välsignade dagar för er?

Jag har för min del lite försökt fokusera på Koranläsning och har kommit en bit på väg, går lättare att läsa i år alhamdulillah. Övning ger färdighet som det heter. Men idag måste jag tillstå att jag har varit törstig säkert 4 timmar före det blev tid att bryta fastan. Jag fick för mig jag skulle städa lite mer ordentligt på förmiddagen, det var varmt och jag såg ut som en solmogen tomat i ansiktet och som om jag för övrigt skulle ha kommit ut ur duschen, så svettig var jag. Visste jag skulle få betala för det, och det fick jag. Men alhamdulillah vad härligt att sen få dricka! Idag blev det både vatten och mjölk för min del när jag väl fick dricka.

Fortsatt fin Ramadan till er alla.

• oOHalalOo

Sanningens väg skrev 2009-08-31 11:07:25 följande:

Var hittar man dig någonstans? Och hur kommer det sig att du "pratar" svenska?
    Någonstans i denna vida värld. Ta inte illa upp för jag inte svarar bättre än så, alla som frågar får oftast samma svar. Jag är svensk, därav svenskan.
  • oOHalalOo

Efter denna genomgång av olika uppfattningar så hoppas jag att vi nu är redo att återvända till Ramadan och hur vi gör det bästa av det som återstår av det inshaAllah. Må Allahs (swt) frid ingjuta sig i våra hjärtan och må Han vägleda oss på den raka vägen, ameen.

"Our Lord! Forgive us our sins and our transgressions (in keeping our duties to You), establish our feet firmly, and give us victory over the disbelieving folk." (3/147)

Om man vill lyssna på den:
    athan.islamicfinder.org/sounds/alemran_147.mp3

• oOHalalOo

Sanningens väg skrev 2009-08-31 16:58:25 följande:

Nej, jag tar inte illa upp. Är bara så nyfiken i en strut.
    Oki doki.

Men oj vad jobbigt med magsjuka. Det blir så mycket passning och tvätt, så förstår det har varit jobbigt. Jag hoppas att dom kryar på sig och snart känner sig bättre inshaAllah.
  • oOHalalOo

Sanningens väg skrev 2009-09-01 15:22:19 följande:

Nu har man paus på 7 dagar vilket kan inte bli mer lägligt i och med att barnen är magsjuka.
    Jag hoppas barnen piggnar till snart inshaAllah.
Svar på tråden Ramadhan