Ramadhan
Zophia
Exakt det är ju tydligt klart uttalat att allt som skadar kroppen, som inte är till godo för den, är sånt som man ska avstå från.
Och med facit i hand idag, så vet ju alla hur skadligt det är för lungorna med rökning.
Zophia
Exakt det är ju tydligt klart uttalat att allt som skadar kroppen, som inte är till godo för den, är sånt som man ska avstå från.
Och med facit i hand idag, så vet ju alla hur skadligt det är för lungorna med rökning.
mowgli
''Är det tillåtet/önskvärt att fromma muslimer stenar homosexuella till döds även under den heliga månaden Ramadan?''
Du har frågat det är det fyra, fem gånger redan?
Förstår du inte att du inte kan få ett svar här? Det hjälper liksom inte att du försöker tvinga fram ett svar. Sök svar där du hittar dem, det är ju det logiska inte sant?
Jag föredrar det som Koranen lär, framför din taktik ''Det finns inget tvång i religionen'' 2:256, inte din metod som är att upprepa och tjata om samma frågeställning hela tiden när du redan flera gånger har fått reda på att vi inte vet och dessutom har du fått tips om var du kan söka svar.
Jag ber alla som är här för att läsa och har en god avsikt om ursäkt för att ni bara får läsa en massa onödigt. Jag hoppas vi snart kan återvända till TS istället.
Vill bara tillägga för övriga läsare, att vara homosexuell enligt Islam är inte straffbart. Så man stenar inte bara homosexuella rakt av som Mowgli lite gör gällande.
Det är handlingen penetrering som är straffbar, i en islamisk stat med Shari'ah, om de bevittnas. Men inte att vara homosexuell.
Jag väntar för min del för nu att skriva nåt mer i tråden tills Mowgli som har ockuperat tråden känner sig färdig.
Trevlig Ramandan Mubarak till TS och övriga muslimer i tråden!
Må Allah (swt) acceptera er fasta och förlåta oss våra synder och skänka oss Paradiset, ameen.
Mowgli
Vill bara tillägga att du kan fortsätta med din fråga hur många gånger du vill, för Familjeliv anser inte att dina inlägg vara OT, så du har deras välsignelse.
Det lite lustiga är ju annars att du tar upp den homosexuella handlingen, och inte ens heterosexuella har sex under dagtid på Ramadan. Det är däremot en fråga som är on topic, vad muslimer gör och inte gör under Ramadan och dagens fastetimmar.