Inlägg från: oOHalalOo |Visa alla inlägg
  • oOHalalOo

Ramadhan

Morbid Mistress

Kan ju vara lite kul också, att trängas. Hoppas ni får en trevlig resa och god mat och annat skoj.

• oOHalalOo

miss mh skrev 2009-08-22 20:19:20 följande:

ok! men hoppas du/ni får en trevlig ramadan! o lycka till =)
    Tack så mycket.
  • oOHalalOo
    Mayasmamma skrev 2009-08-23 08:29:40 följande:
    LOL ja eller en ramadan karin till mej med skrev det först men de kom inte upp så jag tänkte de kanske hade spärrat elr grejat att man inte "får" skriva det. till alla:
    Oj då! Nej fattade inte det, trodde det var ytterligare en icke-muslim som ville önska god Ramadan. Blev jag överraskad minsann! Ja men självklart, önskar dig en innerlig och välsignad Ramadan och att du får en givande fastemånad.
  • oOHalalOo

Mowgli

Jag vet inte hur det är med din läseförmåga idag, men om du läser TS, så kan du få en bättre uppfattning om vad DEN HÄR tråden handlar om.

Har du frågor om Shari'ah, påbud, förbud, kultur och annat som gäller Islam och av de som är muslimer, så kan du öppna en annan tråd. Eller ta någon av de befintliga som är gång.

Men respektera vad den här tråden handlar om. Det verkar som om du endast är ute för att förstöra en av våra viktigaste högtider, Ramadan, för att du känner dig provocerad av den på något sätt? Det sätt hur du har skivit inlägg i den här tråden är oerhört oetiska.

Så du kanske borde prova på att fasta och känna hur välgörande det är för framförallt tålamodet och humöret?

• oOHalalOo

Um muhammed skrev 2009-08-24 10:40:37 följande:

The straight wayOk så då är det bara att ha subr inshallah och ta igen fastan vid ett senare tillfälle.Är bara så frustrerande att inte kunna fasta under Ramadan men Allah vet bäst..Tack för svaret.
    Må Allah (swt) underlätta för dig i din strävan att göra det rätta, ameen.
  • oOHalalOo

The straight way skrev 2009-08-24 12:17:53 följande:

HalalIngen fara. Mowgli vill lära sig om islam och vi är här för att lära henne. Men visst, det vore bättre om hon startar en ny tråd, fast om det handlar om felställda frågor som den här så tror jag inte frågorna blir besvarade.
    Exakt här handlar det ju om Ramadan peppning, men det är väl konstigt att man inte kan få ha en sån liiiiiten tråd för det ändamålet, när det är jätteenkelt att starta hur många trådar man vill på FL där man kan skriva vad man vill? Det är ju liksom inte begränsat till 2 trådar per pers eller så.
  • oOHalalOo

The straight way skrev 2009-08-24 12:27:20 följande:

Håller med och min avsikt med tråden var ju inte till att diskutera hadd-straff i shariah, utan det skall handla om Ramadhan, fastan, fiqhfrågor, problem, koranläsning och allt som berör det dagliga livet hos muslimer under denna månad.
    Exakt. Kanske vi måste förklara för de icke-muslimer som läser tråden vad Ramadan ÄR? Tänkte inte på det...
  • oOHalalOo

The straight way skrev 2009-08-24 12:32:55 följande:

Ja vore bra med en liten kurs kanske?
    Den här länken tog med med i början av tråden - då trådens SYFTE fortfarande var på rätt kurs. Men den går att rekommendera igen, finns mycket matnyttigt där för den som vill lära sig om Ramadans olika turer.

www.islamonline.net/english/ram2002/index.shtml
  • oOHalalOo
    mowgli skrev 2009-08-24 12:32:35 följande:
    The straight way skrev 2009-08-24 12:29:22 följande:
    man måste alltså vara muslim för att skriva i den här tråden? Källa på det?
    Nej men man kan hålla sig till TS, som dessutom har förklarats nu ett par gånger, för att uppdatera sjusovare.
  • oOHalalOo

The straight way skrev 2009-08-24 12:42:09 följande:

Ja det finns mycket bra info där. Jag har lagt in länken i ts.
    Det var en bra idé, alltid bra att ha en länk där så klart.
Svar på tråden Ramadhan